Dacă un angajator se află în insolvență, faliment sau lichidare, administratorul sau lichidatorul judiciar este obligat să elibereze adeverințe de vechime pentru salariați, să înceteze contracte individuale de muncă și să transmită încetarea în Revisal, conform prevederilor Legii nr.138/2021, care completează Codul muncii.

Concret, administratorul sau lichidatorul judiciar preia de la angajatorii care se află fie în insolvență, fie în faliment, fie în lichidare obligația de a elibera salariaților, la cerere, adeverințe de vechime, adică documente care să ateste activitatea desfășurată, durata activității, salariul, vechimea în muncă, în meserie și în specialitate. De asemenea, administratorul sau lichidatorul judiciar trebuie să înceteze şi să transmită în registrul general de evidenţă a salariaţilor încetarea contractelor individuale de muncă.

„În cazul în care angajatorul se află în procedură de insolvență, faliment sau lichidare conform prevederilor legale în vigoare, administratorul judiciar sau, după caz, lichidatorul judiciar este obligat să elibereze salariaților un document care să ateste activitatea desfășurată de aceștia (…), să înceteze și să transmită în registrul general de evidență a salariaților încetarea contractelor individuale de muncă”, prevede actul normativ.

Potrivit ITM Sălaj, termenul de eliberare a acestor adeverințe de vechime este de cel mult 15 zile de la data solicitării formulate de către un angajat sau un fost angajat.