Gradația de merit le aduce dascălilor 25 la sută în plus la salariu. Dosarele se depun luna viitoare

În perioada 13 – 21 mai, dascălii interesați pot depune, la Inspectoratul Școlar Județean Sălaj, dosarele privind acordarea gradației de merit. Aceasta le aduce un plus de 25 la sută la salariul de bază. Numărul gradațiilor de merit ce pot fi acordate este limitat, iar dascălii trebuie să întrunească o serie de condiții pentru a putea solicita acest beneficiu financiar.

La concursul pentru acordarea gradaţiei de merit poate participa personalul didactic de predare, de conducere, de îndrumare şi control din învăţământul preuniversitar de stat, angajat cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată sau pe perioadă determinată, cu o vechime în învăţământul preuniversitar de cel puţin 5 ani, cu calificativul „Foarte bine“ în fiecare an şcolar din perioada evaluată (1 septembrie 2018-31 august 2023) şi care a dovedit performanţe deosebite în activitatea didactică, cuantificată în rezultatele elevilor, inovarea didactică, prevenirea şi combaterea abandonului şcolar şi a părăsirii timpurii a şcolii, în integrarea copiilor cu cerinţe educaţionale speciale sau tulburări de învăţare în învăţământul de masă, dar și personalul didactic auxiliar din învăţământul preuniversitar de stat, angajat cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată sau pe perioadă determinată, cu o vechime în învăţământul preuniversitar de cel puţin 5 ani, cu performanţe în activitate, în perioada 1 septembrie 2018-31 august 2023, şi calificativul „Foarte bine“ în fiecare an şcolar din perioada evaluată.

Numărul maxim de gradaţii care pot fi acordate se calculează astfel: din numărul rezultat prin aplicarea a 16% din totalul posturilor didactice auxiliare, respectiv a 16% din totalul posturilor didactice de predare, totalul posturilor de conducere şi îndrumare şi control ocupate în luna februarie 2024, conform programului EduSal, la nivelul judeţului, se scade numărul de gradaţii acordate personalului didactic aflate în plată la 1 septembrie 2024, având în vedere că gradaţia de merit se acordă pe o perioadă efectivă de 5 ani.
Procentul de 16% se aplică, separat, fiecărei categorii de personal: personal didactic de predare; personal didactic de conducere, îndrumare şi control; personal didactic auxiliar.
Personalul didactic menţinut în activitate, în funcţia didactică, peste vârsta de pensionare, raportată la data de 1 septembrie 2024, beneficiază de gradaţie de merit până la încheierea perioadei de acordare a gradaţiei de merit, dar nu mai mult de încheierea perioadei de menţinere ca titular/angajat pe perioadă nedeterminată în învăţământul preuniversitar.

Inspectorul şcolar general numeşte, prin decizie, comisia de evaluare a dosarelor depuse în vederea acordării gradaţiei de merit.

Evaluarea pentru obținerea gradației de merit constă, de fapt, într-un concurs de dosare. Pentru acordarea acestui beneficiu, inspectoratul şcolar evaluează activitatea candidaților înscrişi, inclusă în fişa de autoevaluare, susținută prin documente doveditoare, din perioada 1 septembrie 2018 – 31 august 2023. Punctajul final îl reprezintă media între autoevaluarea candidatului și evaluarea pe care o fac reprezentanții Inspectoratului Școlar. Pentru acordarea gradației de merit, este necesar un punctaj de cel puțin 75 puncte.

Analizând listele de anii trecuți cu punctajele obținute de solicitanții gradației de merit, de la nivelul Inspectoratului Școlar Județean Sălaj, am observat că au existat mai multe situații în care punctajul de la evaluare era abia jumătate din punctajul de la autoevaluare.

Potrivit datelor furnizate de Inspectoratul Școlar Județean Sălaj, perioada de depunere a dosarelor la unitățile de învățământ este 13-21 mai. Evaluarea este programată în perioada 24 mai – 12 iunie, iar rezultatele se vor afișa în 12 iunie. Rezultatele finale, după soluționarea contestațiilor, vor fi afișate pe 28 iunie.

About Author

3 Replies to “Gradația de merit le aduce dascălilor 25 la sută în plus la salariu. Dosarele se depun luna viitoare”

  1. Stimata redactie, multumim pentru stirea data, dar despre ancheta facuta de ISJ, in urma reclamatiilor unor parinti privind Olimpiada Jud. de Istorie nu ne spuneti nimic? Ar fi o stire aceasta ancheta condusa de Faluvegi Ervin si declansata de Fort Corina!

  2. Aveți dreptate!ar trebui sa se știe cum se promovează elevii la etapele naționale, în urma recorectarii lucrarilor după deschiderea lor si modificarea notelor inițial acordate.

  3. Aveți dreptate!Ar trebui făcută publică ancheta Isj Salaj referitoare la modul de desfășurare a olimpiadei de istorie.Poate asa ,anul viitor,lucrările copiilor nu vor mai fi recorectate după deschiderea lor!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *