Mai multe garaje de pe strada Gheorghe Doja din municipiu vor fi demolate, pentru a face loc viitoarei parcări etajate din zona centrală.

Potrivit administrației locale, care are în plan amenajarea întregului perimetru, acestea sunt neuniforme, hidoase, au un aspect dezolant, sunt acoperite cu plăci de azbociment, unele sunt în mod evident neutilizate iar altele folosite pentru depozitarea diferitelor bunuri devenite inutile prin casă. În plus, există și plângeri din partea unor cetățeni, unii nemulţumiţi că nu au locuri de parcare, trotuare şi carosabil, alții supărați de faptul că acoperişul garajelor și al copertinelor este lipit de peretele blocului, fără ca apele pluviale să fie colectate şi dirijate corespunzător.

Pe ordinea de zi a ședinței Consiliului Local din data de 5 aprilie se află și proiectul de hotărâre privind desfiinţarea a cinci construcţii provizorii, în vederea amenajării parcării etajate, lângă Grădiniţa cu Program Prelungit nr. 1.

Proprietarii vor fi somați să elibereze terenul ocupat de garaje și copertine. Dacă nu se vor conforma în termen de 30 de zile, acestea vor fi demolate de către primărie, pe cheltuiala oamenilor.

Primăria construiește două parcări etajate în municipiu

Cu finanțare de 5 milioane de lei de la Guvern, la care se adaugă buget propriu alocat, Primăria Zalău va construi două parcări etajate, una lângă Grădinița cu Program Prelungit nr. 1, una lângă Spitalul Vechi.
În cazul parcării de pe strada Gheorghe Doja, proiectantul a propus două variante, care să corespundă necesităţilor actuale şi viitoare. În primul scenariu, se sugerează amenajarea unei parcări etajate, având regimul de înălțime D+T și structura de rezistență realizată din cadre de beton armat, închisă la partea superioară printr-o terasă circulabilă. Pe lângă construcţia propriu-zisă, se propune amenajarea spaţiului existent la sol,
din vecinătatea parcării, cu alei pietonale si platforme auto care să facă legătura dintre parcare si zonele de circulaţie auto existente, precum și amenajarea spațiilor verzi. Clădirea parcării va avea 2 niveluri (1 nivel demisol şi un nivel terasă circulabilă), în total fiind prevăzute 34 de locuri de parcare la nivelul corpului de clădire, dintre care 2 sunt destinate persoanelor cu dizabilităţi. Pe lângă locurile de parcare destinate automobilelor, va exista și un spaţiu la demisol destinat rastelurilor de biciclete.

În scenariul 2, se propune amenajarea unei parcări etajate, având regimul de înălţime D+P şi structura de rezistenţă din cadre de beton armat şi planşee de beton armat, numărul locurilor de parcare propunse rămânând neschimbat. Spre deosebire de scenariul 1, se propune realizarea parterului pe structură din stâlpi și grinzi din beton armat, iar la partea inferioară se propune realizarea unui parapet din beton armat. Peste nivelul parter se propune realizarea unei terase necirculabile.

Potrivit devizului general, întocmit la faza SF, valoarea totală a investiţiei este de 6.048.354 lei, pentru prima variantă, respectiv 6.894.816 lei, pentru cel de-al doilea scenariu. Proiectantul recomandă primul scenariu, deoarece este mai avantajos din punct de vedere economic şi se execută mai rapid.

Pentru parcarea etajată din Porolissum sunt propuse, de asemenea, două variante constructive.
În primul scenariu, construcţia este o clădire civilă cu destinaţia de parcare supraterană etajată. Clădirea parcării va avea două niveluri, un nivel demisol şi un nivel terasă circulabilă, în total fiind prevăzute 37 locuri de parcare, dintre care un loc destinat persoanelor cu dizabilităţi. Pe lângă locurile de parcare, va exista și un spaţiu destinat rastelurilor de biciclete, amenajat la exteriorul clădirii, în vecinătatea accesului de la demisol.
Scenariul 2 propune amenajarea unei parcări etajate, având regimul de înălţime D+P şi structura de rezistenţă din cadre de beton armat şi planşee de beton armat, numărul locurilor de parcare propuse rămânând neschimbat.
Potrivit devizului general, întocmit la faza SF, valoarea totală a investiţiei este de 5.261.009 lei, pentru primul scenariu, respectiv 5.968.079 lei, pentru a doua variantă. Proiectantul recomandă prima variantă, deoarece este mai avantajoasă din punct de vedere economic şi se execută mai rapid.