Zalăul a cumpărat autobuze scumpe și proaste din Turcia și acum vrea second-handuri bune

Într-o ședință de Consiliu Local al Primăriei Zalău s-a iscat recent o adevărată dezbatere despre achiziționarea de autobuze noi. Primarul Radu Căpîlnașiu a precizat atunci că autobuzele BMC turcești, cumpărate în 2010, deja crapă și că mai bine s-ar investi în autobuze de mâna a doua, dar funcționale pe termen lung. 

Propunerea consilierului local Rodica Mureșan, care vroia cu tot dinadinsul să se cumpere autobuze noi, l-a determinat pe primarul Radu Căpîlnașiu să explice în ședința de Consiliu Local care e treaba cu autobuzele noi și să arate cum, chiar dacă nu a vrut nimeni, Consiliul Local a achiziționat autobuze BMC, asta din cauză că legea achiziților publice nu corespunde cerințelor administrative și că toate contractele se atribuie firmelor care au cel mai scăzut preț, chiar dacă firma respectivă are cele mai proaste servicii.
Aducem în actualitate această dezbatere pentru că presa locală din Brașov scrie despre autobuzele moderne construite la fabrica Roman din Brașov, care însă nu sunt solicitate de nicio primărie din România, fapt pentru care fabrica este în discuții cu mai multe țări arabe pentru a vinde lotul de autobuze-probă cu o reducere de până la 20 la sută din preț, respectiv la o sumă cuprinsă între 100.000 și 120.000 de euro, adică puțin peste 500.000 de lei.
Comparativ, dacă Primăria Zalău ar fi achiziționat autobuzele Roman din Brașov ar fi economisit 1.100.000 de lei, adică prețul a două autobuze noi. Prețul total pe care Primăria Zalău l-a cheltuit stop_coloana pentru autobuzele BMC a fost de 3.600.00 de lei, în timp ce pentru autobuzele Roman ar trebui scoși din buzunar doar 2.500.000 de lei.
Autobuzele Roman nu sunt cu nimic mai prejos decât cele aduse din Turcia. Autobuzul Urban Crosstown fabricat în Brașov s-a lansat în producție în 2008, are motorizare EURO 5, podea total coborâtă, caroserie autoportantă, dispozitive tehnice destinate să faciliteze accesul persoanelor cu mobilitate redusă și sistem de siguranță care nu permite plecarea autobuzului cu ușile deschise. Are o capacitate totală de 91 de persoane, pe scaune și în picioare și atinge o viteză maximă de 80 de km/h.
Directorul fabricii Roman spune că în România se vând hârburi. “Trebuie să scăpăm de cele 6 Urban pe care le mai avem în stoc, o să vedem unde le dăm. În țară, nu prea cred. Nu vedeți că toate firmele preferă să ia second-hand, dacă iau? Iar primăriile n-au bani de autobuze noi, preferă să meargă cu hârburi. Avem niște oferte trimise pe afară, așteptăm răspunsul, să vedem ce iese. Mergem și pe varianta unui discount de 10 la sută, poate și mai mare, funcție de ce comandă se faceÎ, spune pentru Economica.net Carol Rugacs, directorul fabricii din Brașov.

About Author

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *