Vom fi scutiti de goana nebuna dupa hartoage inutile

Guvernul a decis reducerea numarului de documente necesare la interactiunea cu administratia, dupa ani de zile în care românul a alergat nebuneste dupa zeci de hârtoage. Cu alte cuvinte, a venit si vremea simplificarii birocratiei.
Cetatenii vor fi scutiti de efortul de a alerga dupa acte, copii si hârtii de la o institutie la alta. “Comisia de taiat hârtii”, institutie guvernamentala înfiintata recent, a decis care sunt documentele la care se poate renunta.

Taxele pentru buletin “fuzioneaza”
Daca pâna în prezent se plateau doua taxe pentru ridicarea buletinului sau a pasaportului, de acum cetatenii vor plati una singura, în acelasi loc. Masura vine în conditiile în care achitarea taxei de 5 lei presupunea doua drumuri, unul la Posta si unul la Politie
Institutiile publice vor accepta si copia electronica a buletinului, care va putea fi trimisa prin e-mail.
Copia legalizata a documentelor va fi si ea de domeniul trecutului, pentru situatiile în care era nevoie de documentul original iar acesta nu era disponibil. Prin urmare, institutia care cere actul va certifica originalul direct la ghiseu.
Nici taxele de timbru nu îsi mai au locul. Taxele extrajudiciare pentru cazier, permis de pescuit, adeverinte, eliberari de certificate sau înregistrari ale actelor de stare civila vor fi, la rândul lor, eliminate. stop_coloana

S-au terminat plimbarile dupa cazier
O simplificare semnificativa se regaseste si în cazul cazierului judiciar, unul din cele mai solicitate acte. Acesta va fi cerut direct politiei de catre institutia care îl solicita, prin posta electronica.
În ceea ce priveste cazierul fiscal, acesta va fi accesibil direct de la ANAF, în format electronic.

În sfârsit, institutiile lucreaza cu cetateanul si pe internet
Pentru eficienta, Guvernul a decis utilizarea în mod preponderent a mijloacelor electronice de comunicare. Cu alte cuvinte, administratia publica va comunica online cu cetateanul. Chiar si documentele cu semnatura electronica vor fi acceptate, iar plata amenzilor va putea fi confirmata online, cu trimiterea dovezii prin e-mail.
Masurile de simplificare adoptate arata ca exista potential pentru modernizare, iar scutirea cetatenilor de plimbarile inutile este un mare pas spre normalitate.

About Author

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *