Vinetele și beneficiile lor pentru sănătatea noastră

0
169

Vânăta sau pătlăgeaua vânătă este o plantă anuală, care are o înălțime de 40 cm -1,5m, este de obicei spinoasă, cu frunze mari, lobate și cu flori albe sau purpurii. Deși noi le considerăm legume și le consumăm ca atare, vinetele sunt de fapt fructe, deoarece cresc din plante cu flori și conțin semințe. Pe lângă faptul că sunt deosebit de gustoase, vinetele sunt o sursă bogată de fibre, vitamine (acid folic, complexul A și C), și minerale (potasiu, magneziu, calciu și fier) esențiale pentru organism. Deoarece sunt sărace în grăsimi, aceste legume minunate pot fi incluse fără probleme în dieta ta zilnică, în lupta cu excesul de kilograme.

Pătlăgeaua vânătă este foarte hrănitoare, conține foarte multă apă și de aceea ajută la detoxifierea organismului, fiind considerată un aliment diuretic. Pentru vară, nutriționiștii recomandă consumul regulat de vinete, atât pe grătar cât și sub formă prăjită sau în salate fără maioneză. În plus, în curele de detoxifiere, se recomandă să bei un ceai de vânătă preparat din câteva cubulețe de vinete lăsate la fiert, timp de zece minute. Se bea acest ceai de 3 ori pe zi, timp de 3 săptămâni.

Calitatea de detoxifiant natural a vinetei este strâns legată de faptul că ajută la scăderea în greutate. Vânăta conține 94% apă și multe fibre. De asemenea, oferă senzația de sațietate și nu vei mai simți nevoia unei gustări suplimentare.

Vinetele conțin nasunină, un fitonurient care ajută la protejarea lipidelor din membranele celulelor creierului de radicalii liberi. În plus, vitamina B regăsită în vinete te ajută să faci față stresului și îți conferă o stare psihică mai bună. O cură sănătoasă de vinete te va scăpa de insomnii și de stările de nervozitate pe care le resimți. Pe lângă nasunină, pătlăgeaua vânătă este bogată în antioxidanți, care protejează organismul împotriva stresului și a infecțiilor cauzate de bacterii.

Conținutul mare de fibre din compoziția acestor legume te ajută să ai un tract digestiv sănătos, fără probleme cu constipația sau balonarea. De asemenea, consumul regulat de vinete te protejează de cancerul de colon. Printre alte beneficii pe care această legumă hrănitoare de sezon le are, se numără și protejarea sistemului cardiovascular. Studiile efectuate au arătat că sucul provenit de la vânătă micșorează cantitatea de colesterol rău LDL. Pentru a te bucura de acest beneficiu, nu trebuie să gătești vânăta în ulei.

Vinetele protejează împotriva radicalilor liberi și previn distrugerea membranelor celulare, previn apariția cancerului și a artritei reumatoide.Totodată, conținutul ridicat de vitaminele A și C ajută la întărirea sistemului imunitar. Diabeticii se pot bucura de gustul minunat al vinetelor, deoarece conțin doar 4 grame de zahăr la o cantitate de 100 de grame. De asemenea, sunt bogate în carbohidrați solubili, care ajută la ținerea sub control a diabetului zaharat de tip 2.

Mulți nutriționiști avertizează că prea multe porții de vinete ar putea cauza probleme cu fierea. Așadar, se recomandă moderație în consumul vinetelor pentru persoanele care au antecedente în ceea ce privește afecțiunile legate de fiere.

LĂSAȚI UN MESAJ

NOTA: sunt interzise injuriile, incitarile la ura ori violenta, cuvintele obscene si atacul la persoana.

Publicatia „Graiul Salajului” nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revenind integral autorului comentariului.

Orice persoana care se considera prejudiciata de continutul unui comentariu, are posibilitatea sa solicite stergerea comentariului respectiv, in baza unei cereri in acest sens, transmise pe adresa de email a redactiei, graiulsj@unisys.ro.

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.