decembrie 2, 2022

Un ordin ANAF duce la modificari ce privesc certificatul de atestare fiscala

A fost publicat in Monitorul Oficial ordinul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) prin care aduce mai multe schimbari cu privire la certificatul de atestare fiscala. Mai exact, este vorba despre Ordinul ANAF nr. 3008/2019 pentru modificarea si completarea Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscal nr. 3654/2015 privind aprobarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscala, a certificatului de obligatii bugetare, precum si a modelului si continutului acestora. Ordinul ANAF nr. 3008/2019 a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 945 din data de 26 noiembrie 2019.
Asadar, o prima modificare se refera la modalitatea de depunere a cererii pentru obtinerea certificatului. Pe lânga alternativele existente in momentul de fata, cererea se va putea depune de acum si prin intermediul sistemului informatic pus la dispozitia autoritatilor si institutiilor publice din administratia publica centrala si locala, in vederea furnizarii de servicii, dar si prin intermediul sistemului informatic pus la dispozitia institutiilor de credit, mai exact in spatiul privat de pe site-ul ANAF.
In plus, vedem si ca "in situatia in care contribuabilul are de incasat sume certe, lichide si exigibile de la autoritatile contractante definite potrivit Legii nr. 98/2016 privind achizitiile publice, cu modificarile si completarile ulterioare, odata cu depunerea cererii de eliberare a certificatului de atestare fiscala depune, in original, si documentul eliberat de autoritatile contractante prin care se certifica cuantumul sumelor certe, lichide si exigibile pe care contribuabilul le are de incasat de la acestea.
Apoi, "in situatia in care contribuabilul depune cererea prin mijloace de transmitere la distanta, documentul eliberat de autoritatile contractante se depune in original la institutia care solicita certificatul de atestare fiscala. Informatiile astfel inscrise in certificatul de atestare fiscala sunt valabile numai daca coincid cu datele inscrise in documentele eliberate de autoritatile contractante. Documentul este valabil 20 de zile de la data emiterii si trebuie sa fie in termen de valabilitate la data depunerii cererii de eliberare a certificatului de atestare fiscala", se arata in articolul 1, alineatul 4.
Insa, "in cazul persoanelor fizice care exercita profesii libere sub forma asocierilor, cererea se depune la organul fiscal central in a carui raza teritoriala contribuabilul isi are domiciliul fiscal, fara a contine informatii cu privire la modul de indeplinire al obligatiilor fiscale de catre membrii acestora. in acest caz, certificatul de atestare fiscala este insotit de certificatele de atestare fiscala ale fiecaruia dintre membrii acestora, eliberate de organele fiscale centrale in a caror raza teritoriala acestia isi au domiciliul fiscal potrivit legii."
Este important de retinut ca in certificatul de atestare fiscala se inscriu, obligatoriu, numarul de inregistrare, data eliberarii, perioada de utilizare, numele si prenumele conducatorului organului fiscal central emitent. In situatia in care se constata ca certificatul de atestare fiscala este afectat de o evidenta eroare materiala se intocmeste un act de indreptare a erorii materiale, care se comunica contribuabilului.

Lasă un răspuns

NOTA: sunt interzise injuriile, incitările la ură ori violență, cuvintele obscene și atacul la persoană. Publicația „Graiul Sălajului” nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea formulării acestora revenind integral autorului comentariului. Orice persoană care se consideră prejudiciată de conținutul unui comentariu, are posibilitatea să solicite ștergerea comentariului respectiv, în baza unei cereri în acest sens, transmise pe adresa de email a redacției: graiulsj@unisys.ro

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *