Tunelul prin Meseș este cheia pentru construcția autostrazii care va traversa județul Salaj

Construcția autostrazii care va traversa și Salajul ar trebui sa înceapa prin realizarea tunelului de sub Meseș, lung de 2,4 kilometri, unic în țara pâna la ora actuala. Promisiunile guvernului sunt ca lucrarile la autostrada din Salaj vor începe anul viitor și se vor încheia în 2020, ceea ce înseamna ca CNADR trebuie sa se hotarasca foarte repede asupra variantei de traseu pentru tunel.

Într-un document intitulat stadiul proiectelor în desfașurare ale CNADNR, compania de drumuri aduce precizari importante asupra stadiului autostrazii care trebuie sa strabata județul Salaj.
Reprezentanții CNADNR susțin ca pentru Autostrada Brașov – Borș, secțiunea Tunel prin Munții Meseș, lânga Zalau, a fost contractata ca proiectant firma SC Tehnic Consulting Enineering Romania SRL, iar pe post de consultant a fost contractata firma J.V. Egis Route Scetauroute Egis International.
CNADNR spune ca în data de 1 aprilie 2015 a fost semnat contractul de realizare a studiului de fezabiltiate pentru tunelul prin Meseș, dar ca nu este terminat nici astazi. CNADNR mai susține în document ca în aceasta luna (n.r. – iunie 2016) proiectantul a trimis catre beneficiar (CNADNR – n.r.) documentația privind alegerea stop_coloana variantelor de traseu de tunel prin Munții Meseș.
Despre Tunelul prin Meseș, documentele oficiale arata ca “în momentul de fața se afla în analiza la CNADNR și CONSULTANT EGIS, pentru a putea stabili daca este o documentație clara, de calitate și matura din punct de vedere a elaborarii în conformitate cu cerințele caietului de sarcini și normativele în vigoare”.
Compania de Drumuri mai spune însa ca termenul realizarii studiului de fezabilitate a fost depașit, finalizarea acestuia era 20 septembrie 2015. Pentru ca nu s-a respectat termenul acordat, CNADNR a aplicat penalitați proiectantului.
Lungimea Tunelului din Meseș va fi de 2,4 kilometri și are o importanța strategica. CNADNR spune ca fara a finaliza studiile la Tunelul de sub Meseș nu se pot demara lucrarile la studiul de fezabilitate pentru traseul Mihaiești – Suplacu de Barcau, adica a secțiunii de autostrada care va traversa și Salajul.

About Author

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *