februarie 9, 2023

Tarifele pentru ridicarea masinilor nu au fost majorate. Deocamdata…

O masina la doi zalauani
Parcarile insuficiente din Zalau vor da batai de cap soferilor din municipiu si in noul an, tinand cont de cresterea parcului auto in comparatie cu numarul foarte mic de locuri de parcare.
Practic, Zalaul se poate lauda cu o masina la doi locuitori (aproximativ 30.000 de autoturisme sunt inscrise in municipiu), iar locurile de parcare sunt de aproape 10 ori mai putine. Si pe langa masinile zalauanilor mai trebuie adaugate si cele ale persoanelor din alte localitati care lucreaza in oras sau sunt doar in trecere.
Penalitati mai mari?
Tinand cont de aceasta situatie, gasirea unui loc de parcare devine o adevarata aventura, iar soferii sunt adeseori obligati sa isi lase masina in spatii unde parcarea este interzisa. Iar aici intervine “bratul lung al legii” care ii sanctioneaza cu amenzi pe cei care nu respecta regulamentele.
Si daca amenda practicata de angajatii Primariei pentru soferii care “uita” sa plateasca pentru locul pe care il ocupa este destul de mica (mai ales daca este platita in timp util) lucrurile se schimba cand masina este ridicata de catre angajatii firmei Doralex, care se ocupa de ridicarea, transportul, depozitarea, paza si eliberarea autovehiculelor si remorcilor stationate neregulamentar sau abandonate pe domeniul public al municipiului Zalau.
In momentul de fata, taxa perceputa la ridicarea masinii este de 70 de lei. Dar SC Doralex si executivul primariei au decis ca aceste sume sunt prea mici si, in consecinta, au propus consilierilor o majorare de aproape 200%, de la 70 de lei la 200 de lei.
Argumente
Majorarea se justifica, in opinia celor care au inaintat proiectul de hotarare, si pe faptul ca operatorul va cheltui mai mult deoarece a mai achizitionat o masina pentru ridicare. Totodata, in momentul de fata, Zalaul se numara printre orasele care percep cele mai mici taxe pentru acest serviciu (in comparatie cu Bistrita sau Cluj unde se percep taxe de aproape trei ori mai mari). Un alt argument ^pro majorare^ este ca la penalitatile actuale, soferii nu prea se sinchisesc sa respecte regulile, dar, odata cu aplicarea noilor tarife, se vor gandi de doua ori inainte sa parcheze neregulamentar. Demn de luat in seama este si aspectul financiar deoarece firma Doralex “cotizeaza” cu 12% din incasari la bugetul local.
Nu i-au convins pe consilieri
Argumentele prezentate mai sus nu i-au convins pe consilieri, iar proiectul de hotarare a fost retras de pe ordinea de zi, urmand a fi discutat intr-o sedinta ulterioara.
Potrivit consilierului PD-L Vasile Filip, majorarea nu se justifica, deoarece firma oricum nu ridica foarte multe masini pe zi, pentru a descuraja acest fenomen. “Din informatiile pe care le avem, SC Doralex a ridicat, in medie, doua masini pe zi. Cum vom reusi astfel, chiar daca majoram pretul, sa constientizam soferii”, a spus Filip. Totodata, el a mai afirmat ca primaria ar trebui sa solicite firmei si anumite criterii de performanta, odata cu cresterea tarifelor. Simona Trif (PSD) a ridicat si problema criteriului dupa care sunt ridicate masinile parcate ilegal. “Consider ca sistemul de aplicare a amenzilor este absolut aleatoriu. Cum se explica astfel ca unele masini sunt ridicate, iar altele (parcate tot neregulamentar) raman pe loc. Ar trebui ca si ceilalti soferi sa primeasca o amenda cel putin egala cu taxele pentru ridicare si depozitare”, a spus Simona Trif. Colega ei de partid, viceprimarul Daniela Cota, a adaugat ca, printr-un act aditional in contractul cu Doralex, ar trebui ca aceasta firma sa poata fi si sanctionata de catre primarie daca nu-si respecta clauzele contractuale.
O alta initiativa, deloc lipsita de interes, a venit tot din partea unui pesedist, Teodor Balajel, care a propus ca primaria sa se ocupe de serviciul de ridicare a masinilor parcate neregulamentar. “Cu o investitie de aproximativ 45.000 de euro (cat ar costa o masina pentru ridicari) am reusi sa facem incasari de aproximativ 5 miliarde de lei vechi pe an, iar de acest lucru s-ar putea ocupa angajatii de la DGADP”, a precizat Balajel.

Lasă un răspuns

NOTA: sunt interzise injuriile, incitările la ură ori violență, cuvintele obscene și atacul la persoană. Publicația „Graiul Sălajului” nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea formulării acestora revenind integral autorului comentariului. Orice persoană care se consideră prejudiciată de conținutul unui comentariu, are posibilitatea să solicite ștergerea comentariului respectiv, în baza unei cereri în acest sens, transmise pe adresa de email a redacției: graiulsj@unisys.ro

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Sari la conținut