Peste 2.200 de elevi au rămas coringenţi in semestrul I din acest an şcolar, 790 nu au mediile incheiate, iar 246 au abandonat şcoala. Principalele motive sunt starea materială precară şi părinţii plecaţi in străinătate.
Cei 126 de directori de unităţi de invăţămant din judeţ s-au aflat ieri in şedinţă, la sediul Inspectoratului Şcolar Judeţean Sălaj. Inspectorii şcolari le-au prezentat raportul Starea Invăţămantului pe semestrul privind activitatea din mediul şcolar, rezultat in urma evaluărilor efectuate de ISJ in acest an şcolar.
Un fapt ingrijorător, subliniat de inspectorul şcolar general adjunct Szabo Istvan este creşterea numărului de elevi care abandonează şcoala sau nu reuşesc să promoveze clasa. 246 de elevi din cei 31.813 care au fost inscrişi in anul şcolar 2010-2011 au abandonat şcoala in semestrul I. Ingrijorător este că peste 1.100 copii au rămas coringenţi la o materie, 505 nu au obţinut media cinci la două materii, 281 au rămas corigenţi la trei discipline, 153 la patru discipline, 126 la mai mult de patru discipline, iar 790 de elevi au rămas cu situaţia neincheiată la invăţătură pe primul semestru. Mai mult decat atat, un număr de 183 de copii de varstă şcolară nu au fost trimişi deloc la şcoală. Astfel că doar 89 la sută dintre elevii care au inceput şcoala la 15 septembrie au trecut fără probleme in semestrul II. Szabo Istvan a menţionat că promovabilitatea elevilor a scăzut cu un procent faţă de semestrul I al anului şcolar trecut. „Dintre motivele scăderii promovabilităţii sunt lipsa de interes a elevilor şi părinţilor pentru instruire şi educaţie, provenienţa elevilor din familii cu stare materială precară, părinţi plecaţi in străinătate”, se arată in raportul inspectorilor şcolari.
Laura Galvacsy, inspector şcolar pe probleme de mentorat şi educaţiei permanentă, a explicat că elevul de azi trebuie menţinut activ tot timpul, altfel işi pierde interesul pentru activităţile educative şi şcoală. Totodată, inspectorii şcolari incurajează relaţia dintre scoală, familie şi comunitate in găsirea problemelor elevului şi sprijinirea lui pentru continuarea studiilor.