Simularea Evaluării Naționale: Un elev din doi nu știe Matematică de nota 5

Rezultatele obținute de elevii claselor a VIII-a la Simularea Evaluării Naționale marchează un record negativ: cele mai multe note sub 5 obținute la Matematică în ultimii 4 ani. Potrivit datelor centralizate, doar 42,37 la sută dintre elevi au primit note mai mari sau egale cu 5 la Matematică, iar la Limba și literatura română procentul notelor mai mari sau egale cu 5 a fost de 73,98 la sută.

În total, la nivel național, la Limba și literatura română au fost 121.759 de note mai mari sau egale cu 5. Mai detaliat, 26,02 la sută dintre elevi au primit note între 1 și 4,99. Cu note între 5 și 5,99 au fost 14,8 la sută dintre elevi. Între 6 și 6,99 au luat 16,99 la sută dintre candidați. 19,07 la sută dinte ei au primit note între 7 și 7,99, în timp ce 16,46 la sută au luat note între 8 și 8,99, iar 7,35 la sută între 9 și 9,99. Note de 10 au luat doar 0,03 la sută dintre cei care au susținut examenul, adică 44 de elevi din toată țara.

La Matematică, numărul notelor mai mari sau egale cu 5 a fost de 69.347, adică 42,37 la sută din total. Potrivit statisticilor, 57,63 la sută dintre elevi au primit note între 1 și 4,99. Note între 5 și 5,99 au primit 14,5 la sută dintre elevi. 10,54 la sută au luat între 6 și 6,99, în timp ce 8,29 la sută au luat note între 7 și 7,99. 6,33 la sută dintre cei care au susținut examenul au primit note între 8 și 8,99, iar 2,65 la sută au obținut între 9 și 9,99. Doar 0,06 la sută dintre notele acordate au fost 10 curat, adică 91 de elevi din toată țara.

A fost pentru prima dată când simularea s-a derulat în condiții similare cu cele de examen, digitalizat, iar lucrările nu au mai fost corectate de către profesorii din unitatea de învățământ, fiind distribuite aleatoriu evaluatorilor din toată țara. Conform metodologiei de organizare și desfășurare a examenelor naționale, la o diferență mai mare de un punct între notele acordate de cei doi evaluatori, lucrările au fost recorectate de alți doi evaluatori, nota finală fiind obținută ca medie aritmetică a celor două note cu valori centrale, după eliminarea notelor extreme (cea mai mare și cea mai mică).

Astfel, au necesitat recorectare 18.744 de lucrări la Limba și literatura română, 406 lucrări la Matematică și 789 lucrări la Limba și literatura maternă.

Au fost implicați în procesul de evaluare 11.593 de profesori evaluatori.

Potrivit Ministerului Educației, platforma a funcționat în parametri optimi pe toată perioada desfășurării proceselor, cu excepția unui interval de circa 20 de minute în prima zi de examen.

Rezultatele obținute nu se vor trece în catalog. În schimb, vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții cu elevii, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situații în parte, scopul fiind îmbunătățirea performanțelor școlare.

Lucrările scrise ale elevilor care au susținut simularea evaluării naționale se află în unitățile de învățământ în care elevii au susținut probele scrise.

Profesorii care predau disciplinele la care s-au susținut probele simulării (limba română, matematică, respectiv limba maternă) au acces la lucrările elevilor din clasele la care predau, precum și la borderourile de evaluare corespunzătoare, pentru a le putea discuta cu aceștia, în perioada următoare.

About Author

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *