Încep lucrările la studiul de fezabilitate necesar realizării drumului expres Baia Mare – Bistrița, care va trece pe la Jibou. Anunțul cu privire la demararea acestei proceduri a fost făcut de Consiliul Județean Sălaj.

„Suntem bucuroși să anunțăm că vor începe lucrările pentru Studiul de Fezabilitate al Drumului de mare viteză Baia Mare – Bistrița, Lot 1 Baia Mare – Dej, și că demersurile făcute de Consiliul Județean Sălaj au dat roade: viitoarea arteră va trece prin județul nostru.

Mulțumim primarilor din Benesat, Someș Odorhei, Năpradea, Jibou, Surduc, Băbeni, Letca, Lozna, Ileanda, Rus și Gâlgău pentru contribuția lor esențială la acest prim succes!

Cu sprijinul lor, vom avea drum de mare viteză pe la Jibou, iar pentru a conecta orașul de pe Someș și Drumul Nordului de Autostrada Transilvania, Consiliul Județean va construi un drum expres, între Jibou și Românași, deschizând, astfel, noi oportunități de dezvoltare pentru Sălaj”, anunță administrația județeană.

Drumul de mare viteză de la Baia Mare la Jibou urmează a fi realizat în baza unui parteneriat încheiat între administrațiile județene din Sălaj și Maramureș. Costul studiului de fezabilitate este estimat la circa 3,5 milioane de euro, iar proiectul este evaluat la aproximativ 350 de milioane de euro.

Parte componentă a Drumului expres Someș, sectorul de drum expres Baia Mare-Jibou va face parte din rețeaua rutieră primară a României și va asigura conectivitatea în partea de Nord-Vest a României, între Autostrada A3 (zona Turda) – Cluj Napoca (zona Apahida) – Dej (Beclean-Bistrița) –
Baia Mare (Livada-Halmeu) – Satu Mare – Oar.

De asemenea, prin realizarea drumului expres Baia Mare-Jibou se va asigura și conexiunea transfrontalieră dublă cu rețelele rutiere rapide din Ungaria, prin punctul de trecere a frontierei Oar, respectiv Ucraina, prin punctul de trecere a frontierei Halmeu II.

Având în vedere datele preliminare de trafic și analizele existente, acest sector de drum este prevăzut a se implementa la profil de drum expres, cu două benzi pe sens, având o lungime de aproximativ 42 km, fără intersecții la nivel cu alte drumuri sau căi ferate.