Licitația pentru viaductele scoase din contractul cu UMB pentru lotul Nădășelu – Zimbor de pe Autostrada Transilvania a fost deblocată, după ce Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a respins plângerea formulată de turcii de la Ictaș, pe motiv că documentația din caietul de sarcini ar fi fost superficială. Noul termen stabilit de CNAIR pentru depunerea ofertelor este 27 noiembrie.
Pe lotul de la Nădășelu la Zimbor, cu excepția viaductelor de la Nădășelu și Topa Mică, lucrările sunt executate în proporție de 70 la sută, potrivit CNAIR, în timp ce pe tronsonul de la Zimbor la Poarta Sălajului gradul de execuție este de 40 la sută.
Potrivit anunțului postat pe SEAP, obiectul achiziției îl reprezintă „Proiectarea și execuția lucrărilor de deviere a traseului situate între km 10+009– km 12+000 și km 21+406– km 24+890, aferente Autostrăzii Brașov-Târgu Mureș-Cluj-Oradea, subsecțiunea 3A2: Nădășelu – Mihăiești (km 8+700 – km 25+500)”, iar criteriul de selecție va fi cel mai bun raport calitate – preț.
Pe sectorul de autostradă Nădășelu – Poarta Sălajului, traseul actual va fi deviat, iar la Nădășelu și Topa Mică vor fi construite două viaducte cu o lungime de peste 3 kilometri, din cauza alunecărilor de teren.
Valoarea contractului, finanțat prin PNRR, este de 1,625 miliarde de lei, fără TVA.