Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a lansat o adresă specială de e-mail, cu scopul de a veni în sprijinul consumatorilor care identifică elemente menite să le afecteze direct interesele și să îi determine să ajungă într-o situație financiară dificilă, în timpul derulării unui credit bancar contractat.
La adresa de e-mail [email protected], consumatorii pot semnala probleme precum creșterea exagerată a ratelor și, ca atare, a gradului său de îndatorare, față de momentul contractării creditului, creșterea nejustificată a dobânzii aplicate pentru rambursarea creditului, comparativ cu prevederile contractuale, prezentarea, la momentul ofertării, doar a soluției de rambursare cu rate egale (ponderea în rată fiind de 75% dobândă și 25% sold principal), fără a i se pune la dispoziție mai multe posibilități de rambursare pentru a putea alege.
În cazul în care doriți să semnalați astfel de situații, ANPC vă sugerează să transmiteți, pe adresa de e-mail menționată, următoarele documente, scanate: contractul si scadențarul inițial, valoarea actuală a ratei, notificările primite de la bancă, venitul net al titularului, la momentul contractării și în prezent, corespondența pe care ați avut-o cu banca.
Pentru documentarea comparativă a comisarilor ANPC care se ocupă de acest domeniu, în cazul în care locuiți sau munciți în altă țară a Uniunii Europene, dețineți un contract de împrumut încheiat cu o bancă de acolo și doriți să veniți în sprijinul instituției pentru o imagine cât mai completă referitoare la abordarea acestei chestiuni la nivelul comunitar, sunteți rugați să trimteți, pe aceeași adresă de e-mail, scanarea documentelor care să conțină nivelul ratelor, scadențarele, dobânzile sau orice altă informație referitoare la derularea creditului doriți să ne puneți la dispoziție, fără a ne dezvălui datele dumneavoastră personale.