Dragi cititori, Sălajul a fost de top în cadrul desfășurărilor de anul acesta ale Olimpiadelor de Religie, Etapa Națională.
În perioada 19-23 aprilie, a avut loc, la Oradea, Etapa Națională a Olimpiadei de Religie- Cultele Romano-Catolic și Greco-Catolic, la care au participat 165 de elevi calificați din 17 judete și din Municipiul București. Din județul Sălaj au participat 6 elevi: Holhoș Antonia (Colegiul Național ”Silvania” Zalău), Bertean Sara (Școala Gimnazială ”Gheorghe Lazăr” Zalău), Buboiu Octavian (Colegiul Național ”Simion Bărnuțiu” Șimleu Silvaniei), Bodea Paula (Colegiul Național ”Simion Bărnuțiu Șimleu Silvaniei), Holhoș Patricia (Colegiul Național ”Silvania” Zalău) și Avram Sorana (Colegiul Național ”Silvania” Zalău).
Eleva Avram Sorana a obținut o performanță deosebită, luând premiul I, cu nota 10, la clasa a XII-a.
Credință, dăruire și perseverență, acestea sunt cele trei principii care au stat la baza rezultatelor remarcabile pe care elevii Colegiului Național ”Silvania” și ai Școlii Gimnaziale „Mihai Eminescu” Zalău le-au obținut la Etapa Națională a Olimpiadei de Religie Ortodoxă organizată la Arad (liceu) și Deva (gimnaziu), tot în perioada 19-20 aprilie 2023.
Roada muncii pe care au depus-o elevii și profesorii s-a materializat prin mulțimea de premii obținute și aduse acasă, la Zalău. Alexia Tarna, clasa a V-a, a obținut mențiune; David Crăciunaș, clasa a VI-a, a obținut premiu special; Alexia Tuser, clasa a VII-a, a obținut mențiune; Nectaria Pop, clasa a VIII-a, a obținut premiu special; Mitrașca Iustin și Iluț Denisa, clasa a IX-a, au obținut premiu special; Olar Alexandra, clasa a XI-a, a obținut premiu special; Gui Adina, clasa a XII-a, a obținut premiu special.
Felicitări tuturor elevilor, pentru că au ajuns la această fază a competiției! Felicitări dascălilor pentru spiritul didactic și pentru că au reușit să-i motiveze și să le insufle pasiunea pentru religie!
Acești tineri sunt exemple de conduită morală, conștiinciozitate și seriozitate. Ei frecventează biserica cât și activitățile organizate în cadrul ei și sunt modele pentru copii, pentru tineri, cât și pentru fiecare dintre noi.
Dragilor, lumea noastră e asuprită de fenomenul agresiv al secularizării și de ideologia formelor fără fond. Vorbim despre proiecte de dezvoltare, despre educație și rolul părinților, dar omitem esențialul: originea și identitatea noastră.
În perioada comunistă, învățământul religios a fost obligat să se retragă în biserici și în puținele școli de pregătire ale clerului, sau în familiile credincioșilor evlavioși. S-a produs un mare vid spiritual și o criza de identitate a conștiinței și a persoanei umane: ”cine sunt, de unde vin, încotro mă îndrept?” Astăzi, în epoca modernă, orele de religie au devenit opționale. Ceea ce ar trebui să fie la culme, a ajuns la periferie.
Uitați-vă ce se întâmplă cu generația nouă de tineri și copii…Uitați-vă la decadența tinerilor, la consumul de droguri din școli, la diluviul de excese imorale, la infracțiuni și promiscuități. Toate acestea sunt datorate lipsei totale de orientare, a golului de repere morale autentice, a lipsei de sens și de responsabilitate, a absenței unei educații integrale- suflet și trup.
”Omul bun de la natură” este o iluzie a filosofiei moderne. Omul nu este bun de la natură, ci numai de la Dumnezeu. El își poate învinge instictele periferice și natura negativă lăsându-se șlefuit și înconjurat de repere morale, iar cele mai competente și concrete repere le găsim în pedagogia biblică.
Doctrina creștină a constituit, chiar și pentru mulți filosofi materialiști, refugiul cel mai bun pentru alinarea suferințelor și restaurarea sufletului. Arhetipul lui Iisus Hristos, cât și modelul sfinților, sunt cele mai solide mijloace de cultivare și promovare a virtuților morale.
În cadrul orelor de religie elevii dobândesc deprinderi, învață cum să fie mai responsabili, cum să discearnă binele de rău și cum să ducă o viață morală.
Să nu le tăiem copiilor noștri aripile cunoașterii religiei creștine. Să-i creștem culți și buni și să nu le stingem imaginea biblică.
În perioada comunistă nu erau ore de religie în școli atunci religia se făcea numai în biserică întradevăr dar, nu erau nici elevi care săreau cu cuțitul la beregata profesoarei . Care este efectul orelor de religie după 33 de ani, o viață de om ? Fix-pix. În perioada comunistă, pt elevi născuți cu înclinații criminale, erau școli de corecție cu o curriculă f simplă, ” Apă, paie și bătaie”. Oare cum e mai bine ?
Degeaba ștergi postările, adevărul nu poate fi șters !