octombrie 4, 2022

Primaria vrea sa mute 35 de chioscuri

Data limita – 1 aprilie
O hotarare a Consiliului Local din Zalau a pus “pe jar” 35 de proprietari de chioscuri. Conform hotararii numarul 377 din 18 decembrie 2008 “incepand cu 1 aprilie 2009 se interzice desfasurarea de activitati economice in chioscurile amplasate pe domeniul privat si public al municipiului aflate in administrarea consiliului local”.
Aceasta hotarare ii afecteaza, in primul rand, pe proprietarii a 35 de chioscuri a caror contracte de inchiriere expira la finele lunii martie si care vor fi obligati sa elibereze terenul ocupat.
De asemenea, in urma verificarilor efectuate de catre angajatii Serviciului Patrimoniu au fost identificate 8 chioscuri nefolosite sau abandonate si alte 7 care nu respecta clauzele contractuale, acestea urmand sa fie, la randul lor, mutate.
Chioscarii sunt nemultumiti
Hotararea alesilor din Zalau i-a nemultumit pe proprietarii de chioscuri care au trimis un memoriu, iar trei reprezentanti ai acestora s-au prezentat si la sedinta de consiliu, din 19 ianuarie, pentru a-si face publice doleantele.
“Spatiile de productie (in cazul chioscurilor unde se produce placinta) au necesitat investitii de standardizare, investitii care se ridica uneori la sute de milioane de lei vechi. Totodata, majoritatea celor care isi desfasoara activitatea in aceste societati vor deveni someri impovarand si mai mult bugetul local, in contextul crizei economice mondiale pe care o traim si noi”, se arata in memoriul prezentat consilierilor locali. Reprezentantii chioscarilor au mai subliniat ca decizia consiliului va afecta cateva sute de oameni care depind de aceste afaceri – gestionari, soferi, contabili etc.
Pe de alta parte, patronilor le va fi foarte greu sa gaseasca alte amplasamente pentru afacerile pe care le conduc. “Nu avem alta alternativa pentru a ne desfasura productia in alte locuri avand in vedere ca spatiile comerciale din cladiri sau blocuri de locuinte nu sunt propice din punct de vedere al mediului si (in cazul placintariilor) riscam sa intram in conflict cu ceilalti locatari din cauza mirosului puternic”, se mai arata in memoriu.
O piedica in dezvoltarea urbanistica
In replica, consilierii, dar si executivul primariei au declarat ca aceasta masura este absolut necesara deoarece, in perioada urmatoare vor avea loc ample investitii de modernizare a infrastructurii in municipiu. “In prima faza, hotararea ar fi trebuit sa intre in vigoare cu data de 1 ianuarie 2009, dar am amanat-o tocmai pentru a gasi solutii cat mai eficiente. Nu ne puteti acuza insa ca vrem sa modernizam orasul, iar chioscurile ar trebui sa intre intr-un sistem clar de urbanizare, tinand cont de strategia de dezvoltare a orasului”, a spus primarul Radu Capilnasiu. Si pentru a-si argumenta afirmatia, primarul a spus ca in zona spitalului, unde sunt mai multe chioscuri, ar urma sa fie construit un nou sens giratoriu, iar pentru a realiza aceasta investitie, chioscurile trebuie neaparat mutate.
Oricum, consilierii au promis ca vor lua in considerare sugestiile proprietarilor si ca pana la 1 aprilie vor incerca sa gaseasca o solutie cat mai buna pentru ambele parti.

Lasă un răspuns

NOTA: sunt interzise injuriile, incitările la ură ori violență, cuvintele obscene și atacul la persoană. Publicația „Graiul Sălajului” nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea formulării acestora revenind integral autorului comentariului. Orice persoană care se consideră prejudiciată de conținutul unui comentariu, are posibilitatea să solicite ștergerea comentariului respectiv, în baza unei cereri în acest sens, transmise pe adresa de email a redacției: graiulsj@unisys.ro

Adresa ta de email nu va fi publicată.