Peste o sută de sălăjeni, păcăliți la cumpărături online

1
1521

Peste 120 de sălăjeni au sesizat anul acesta polițiștii, după ce au fost fraudați prin intermediul platformelor de comerț electronic.

Victime ale comerțului online pot fi atât cumpărătorii, cât și vânzătorii.

Atunci când fraudatorul se dă drept cumpărător, acesta contactează vânzătorul și solicită mutarea conversației de pe platforma online pe un alt canal de comunicare, de regulă pe WhatsApp. Fraudatorul (cumpărătorul) informează victima (vânzătorul) că a achitat produsul și îi trimite un link fals pentru a încasa suma. La accesarea link-ului, victimei i se solicită datele de securitate ale cardului bancar propriu. Odată intrat în posesia informațiilor, fraudatorul nu mai răspunde la conversație și inițiază tranzacții frauduloase prin utilizarea datelor de securitate furnizate de victimă (vânzător).

Dacă fraudatorul este vânzător, acesta postează anunțuri cu produse fictive la prețuri foarte avantajoase. Pentru a cumpăra produsul respectiv, victima (cumpărătorul) este direcționată să acceseze un link destinat unei pagini de tip “phishing”. După accesarea paginii, victimei îi sunt solicitate datele de securitate ale cardului (inclusiv parola statică și cea dinamică 3D Secure), care sunt folosite ulterior pentru plăți înregistrate la comercianți online din alte țări.

Pentru a nu fi victima a unor astfel de înșelătorii, polițiștii vă recomandă să nu furnizați datele cardului bancar nici online, nici telefonic, nici prin alte canale de comunicare (WhatsApp, SMS, pagini web etc.). Cardul este un instrument de plată și nu un instrument de încasare bani, astfel că exprimarea “îți virez banii direct pe card, iar pentru asta am nevoie de datele cardului tău” este o capcană!

În cazul în care ați fost victima unei astfel de fraude, contactați banca emitentă a cardului în cel mai scurt timp posibil, inclusiv telefonic, și solicitați blocarea cardului și emiterea unuia nou, cu alte date de securitate. De asemenea, sesizați organele de cercetare penală cu privire la incident.

1 COMENTARIU

  1. Să dai telefon la bancă și să soliciți blocarea cardului? În 2021 soluția este să folosești portofel electronic, în care ai și operația „blocare card”.

LĂSAȚI UN MESAJ

NOTA: sunt interzise injuriile, incitarile la ura ori violenta, cuvintele obscene si atacul la persoana.

Publicatia „Graiul Salajului” nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revenind integral autorului comentariului.

Orice persoana care se considera prejudiciata de continutul unui comentariu, are posibilitatea sa solicite stergerea comentariului respectiv, in baza unei cereri in acest sens, transmise pe adresa de email a redactiei, graiulsj@unisys.ro.

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.