Patronii, obligați să aibă semnătură electronică din 2024

Începând cu 1 ianuarie 2024, devine obligatorie factura electronică, ceea ce înseamnă că va deveni necesară și semnătura electronică.

Din prima zi a anului viitor, statul instituie facturarea electronică obligatorie pentru toate tranzacțiile efectuate între persoanele impozabile stabilite pe teritoriul României. Așadar, facturarea se va face exclusiv digital, iar toate tranzacțiile vor trece prin sistemul e-Factura de la ANAF.

Prin această măsură, guvernanții speră să crească transparența și să poată monitoriza mai bine tranzacțiile și raportarea în timp real către autoritățile fiscale. Implementarea facturării electronice obligatorii elimină posibilitatea utilizării facturilor false sau duplicat, deoarece fiecare tranzacție este înregistrată în mod unic.

Facturile vor fi transmite prin sistemul naţional privind factura electronică RO e-Factura. Orice factură se va trimite în sistem imediat după emitere. ANAF verifică dacă factura trimisă este corectă, o analizează, apoi o validează sau o trimite înapoi către furnizor pentru a fi corectată.

Facturile electronice se vor trimite pe portalul SPV de la ANAF, care poate fi accesat doar prin utilizarea unui certificat digital calificat pentru semnătură electronică, emis de un furnizor acreditat.

Legea intră în vigoare din 1 ianuarie 2024, dată de la care emitenții de facturi trebuie să le raporteze atât în sistemul e-Factura, cât și să le transmită în format fizic sau pe e-mail. Din 1 aprilie 2024, se trece la amendarea celor care nu respectă termenul de maxim 5 zile pentru transmiterea facturilor prin sistemul e-Factura. Sancțiunile pornesc de la 1.000 lei și pot ajunge la 10 mii de lei. Din 1 iulie 2024, e-Factura va deveni singura cale prin care se vor mai putea transmite facturile, orice altă formă urmând a fi considerată lipsită de efecte fiscale.

About Author

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *