octombrie 3, 2022

Motoare repornite pe Nădășelu-Zimbor. Se fac studii de fezabilitate și pentru nodurile rutiere de la Românași și Crasna

Angajații Companiei UMB au reluat luni, 18 iulie, activitatea la tronsonul de autostradă A3 Nădășelu-Zimbor, potrivit Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Peste 600 de muncitori s-au întors la muncă, activitatea derulându-se la parametri din urmă cu două săptămâni, când s-a produs acel ”boicot” al constructorului până la reglementarea situației prețurilor.

Șantierul dintre Nădășelu și Zimbor (aprox. 30 km.) este singurul proiect efectiv în execuție cu fonduri prin PNRR. Managementul societății UMB oprise activitatea așteptând Ordonanța de Urgență care să permită suplimentarea contractelor cu 40-50 la sută pentru a acoperi creșterea prețurilor la materialele de construcții.

România este singura țară din Uniunea Europeană care a schimbat legislația pentru a acoperi creșterea accelerată a prețurilor la materialele de construcții, potrivit ministrului Fondurilor Europene, Marcel Boloș.

„Mecanismul de ajustare pe care l-am propus este unul nou, care presupune luarea în considerare a zece preţuri la materiale, manoperă, noi le-am spus în limbaj de specialitate, elemente de cost semnificative pentru care Institutul Naţional de Statistică va urmări evoluţia acestor preţuri, astfel încât, de acum înainte, ajustările de preţ să urmărească componentele de cost care au loc la proiectele de infrastructură ce se derulează pe şantiere, iar din simulările făcute aceste ajustări de preţ vor determina creşteri la situaţiile de lucrări depuse spre decontare cuprinse între 40 şi 50 la sută”, a explicat Boloş.

Ministrul a oferit şi câteva preţuri la materialele de pe şantiere.

”La oţel, de la 4.400 de lei pe tonă la 5.700 de lei pe tonă; bitum de la 2.250 de lei pe tonă, la 3.200 de lei pe tonă. Deci aceste creşteri semnificative au determinat ca acest mecanism, care era cuprins în ordonanţa iniţială, să fie adaptat un mecanism nou pentru contractele pe care le avem, pentru proiectele de infrastructură să fie adaptat la proiectele pe care le avem în derulare şi aplicat pentru contractele de lucrări încât să acoperim creşterile de preţ şi să ne putem derula proiectele de infrastructură în bune condiţii”, a declarat în urmă cu câteva zile ministrul Marcel Boloș.

Nodurile rutiere de la Românași și Crasna – în studii de fezabilitate

La finele săptămânii trecute, CNAIR a semnat și contractul de servicii având ca obiect „Elaborare Studiu de Prefezabilitate și Studiu de Fezabilitate privind realizarea de noi noduri rutiere pe autostrăzi” cu ofertantul declarat câștigător, respectiv S.C. EXPLAN S.R.L. Obiectul contractului este reprezentat de elaborarea Studiului de Prefezabilitate și a Studiului de Fezabilitate privind realizarea de noi noduri rutiere pe autostrazile A0, A1, A1, A2, A3 și A7, în conformitate cu reglementările tehnice și legislația în vigoare.

Din tronsonul sălăjean al autostrăzii Transilvania sunt cuprinse în acest constract nodurile rutiere de la Românași și de la Crasna.

Potrivit comunicatului CNAIR, valoarea contractului este de 5.509.250,26 lei (fără TVA), având ca sursă de finanțare Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020.

Firma care va executa Studiul de fezabilitate pentru cele 13 noduri rutiere cuprinse pe aceeași finanțare trebuie să finalizeze documentele tehnice în termen de 17 luni de la data de începere a contractului.

Lista viitoarelor noduri rutiere este: Nod rutier: Românași (A3 – km 26) sectorul Poarta Sălajului – Nușfalău; Nod rutier: Crasna (A3 zona km 52+000 a secțiunii 3B Mihăilești – Suplacu de Barcău); Nod rutier: Pantelimon (A0 – km 48) – sectorul A0 Nord; Nod rutier: Ungureni (Al – km 53) – sectorul București – Pitești; Nod rutier: Șibot (A1 – km 327) sectorul Orăștie- Deva; Nod rutier: Ovidiu (A2 – km 146) sectorul Fetești – Cernavodă; Nod rutier: Dunărea (A2 – km 157) sectorul Fetești – Cernavodă; Nod rutier: Peștera (A2 – km 181) sectorul Cernavodă – Constanța; Nod rutier: Ciurila (A3 – km 33+000, pe secțiunea 2B Câmpia Turzii- Gilău); Nod rutier: Luduș (A3 zona km 18+000 a secțiunii 2A Ogra – Câmpia Turzii); Nod rutier: Săndulești (A3 zona km 17+000 a secțiunii 2B Câmpia Turzii – Gilău); Nod de descărcare pe Autostrada A7 în zona localității Dumbrava, după conexiunea Autostrăzilor A7 cu A3; Nod de încărcare/descărcare Adjud (Autostrada A7).

”După finalizarea acestui contract se va putea stabili pentru fiecare proiect în parte valoarea și termenele necesare construcției”, precizează oficialii CNAIR.

Lasă un răspuns

NOTA: sunt interzise injuriile, incitările la ură ori violență, cuvintele obscene și atacul la persoană. Publicația „Graiul Sălajului” nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea formulării acestora revenind integral autorului comentariului. Orice persoană care se consideră prejudiciată de conținutul unui comentariu, are posibilitatea să solicite ștergerea comentariului respectiv, în baza unei cereri în acest sens, transmise pe adresa de email a redacției: graiulsj@unisys.ro

Adresa ta de email nu va fi publicată.