Nu este o nouă modă lansată la Milano şi prezentată in Romania de Cătălin Botezatu, ci este o modă lansată in satele romaneşti pentru a şicana actualii primari. După cum ştim cu toţii, campaniile electorale nu durează 30 de zile, cat prevede legea, ci patru ani, atat cat durează mandatul unui ales local. Şi pentru că anul preelectoral este deseori mai important decat cel electoral, deoarece acum se pun bazele strategiilor electorale, partidele au inceput să comande sondaje in vederea stabilirii candidaţilor la funcţiile publice importante din judeţ. Dacă in mediul urban lumea are o oarecare cultură politică, ce-i drept nu foarte mare, şi poli-ticienii nu se pretează la jocuri foarte murdare, in schimb, in mediul rural se adoptă tactici surprin-zătoare, care vor demara adevărate campanii de denigrare pentru primarii la care le scarţaie scaunul de edil. Oamenii de la ţară au inceput să vorbească in ultima vreme că primarul X are foarte multe dosare penale şi „nu mai iese el primar”. Zvonurile sunt introduse pe piaţă de către contracandidaţi şi de cei care vanează un loc călduţ intr-o primărie de comună. Informaţiile nu sunt verificate de către cetăţenii de rand, iar practica a demonstrat că o primărie, atunci cand este acţionată in instanţă, il are ca reprezentant legal pe primar, chiar dacă personal nu a fost vinovat. Iar cand aude badea Gheorghe că primaru’ o fost la Tribunal pentru zece procese, numa’ anu’ aista, repede schimbă sigla pe care ştampilează. Şi uite aşa tactica funcţionează, băştinaşii de la sate nu işi doresc un primar „plin de dosare penale” pentru că la ţară este o ruşine să ajungi la Tribunal, iar zvonăraşii se ling pe bot. Dar las’ că le vine şi lor randul să „aibă dosare penale”.