În urma cu aproape trei saptamâni , ministrul educatiei Ecaterina Andronescu a prezentat structura anului scolar 2019-2020 , anuntând astfel eliminarea vacantei intersemestriale si stabilind doua semestre inegale. Motivarea acestei decizii consta în faptul ca vacanta intersemestriala ar bulversa elevii care , dupa vacanta de iarna , vin la scoala trei saptamâni si apoi iar vacanta.
Aceasta decizie a stârnit deja reactii de indignare si frustrare în rândul majoritatii parintilor satui de atâtea schimbari de la o zi la alta , schimbari care nu contribuie cu nimic la cresterea calitatii sistemului educational din România , ci dimpotriva.
Cu toate acestea , dupa ce , indirect , a stabilit ca elevii au prea multa vacanta , acelasi ministru al educatiei a ajuns la aceeasi concluzie la care am ajuns de ani ani de zile , atât noi ca parinti , cât si predecesorii sai pe scaunul ministerial : copiii au mult prea multe teme si materii în exces. si într-adevar , cu o medie a orelor petrecute la scoala între 30 si 38 ore , pentu elevii din clasele V – XII , ( fara sa luam în calcul si timpul ce trebuie alocat temelor de acasa ) , elevii "muncesc " aproape la fel de mult ca multi dintre parintii lor.
Mai mult , în urma cu câteva zile , conform agentiei de presa Agerpres , doamna ministru a declarat ca o viitoare lege a educatiei ar trebui sa interzica învatatoarelor sa organizeze program after-school cu elevii de la clasa. O noua palma data în primul rând parintilor care se si vad nevoiti sa caute alternative.
Aceasta declaratie ramâne înca la stadiul de declaratie , dar nu putem totusi sa nu ne punem semne de întrebare în ceea ce priveste noua lege a educatiei , atât de mult anuntata si mediatizata.
Toate aceste decizii , schimbari , propuneri sau simple declaratii vin sa destabilizeze si sa zdruncine încrederea parintilor , a dascalilor si a tuturor cetatenilor într-un sistem educational devenit demult neperformant si care se afla într-o continua cautare a unei formule care sa îl aduca la standardele europene mult râvnite.