„Autostrada Transilvania rămâne coloana vertebrală a infrastructurii rutiere pe care se dezvoltă economic județul Sălaj, Ardealul și România. Este fără îndoială puntea României către Occident, iar în actualul context geopolitic și regional de securitate, mai mult ca oricând, acest proiect are o importanță strategică deosebită”. Este declarația făcută de sălăjeanul Lucian Bode, fost ministru al Transporturilor, în prezent secretar general al PNL și vicepreședinte al Camerei Deputaților, după vizita de lucru de miercuri, 9 august, pe mai multe șantiere de pe A3.

„Împreună cu ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, președintele Consiliului Județean Sălaj, Dinu Iancu-Sălăjanu și europarlamentarul liberal, Daniel Buda, am luat pulsul lucrărilor pe cele două secțiuni din A3, Nădășelu-Poarta Sălajului și Nușfalău-Suplacu de Barcău, care au contracte de execuție semnate în anul 2020.

Acest proiect are o istorie lungă și complicată, iar anul 2020 a însemnat atingerea a 2 obiective majore: contractarea a cât mai multor secțiuni și asigurarea finanțării corespunzătoare. Am reușit acest lucru și am pus proiectul pe o traiectorie ireversibilă.

Avem în continuare o datorie istorică – să legăm regiunile istorice prin autostrăzi. Iar Guvernul, prin ministerul de resort și compania națională de drumuri, alături de antreprenori, trebuie să facă totul pentru atingerea acestui obiectiv de țară.

Bazele dezvoltării infrastructurii de transport s-au pus în timpurile cele mai dificile, în cel mai grav context pentru România și Uniunea Europeană.

Trebuie să consolidăm parcursul dezvoltării României prin accelerarea investițiilor în infrastructura de transport care rămân piatra de temelie pentru o societate rezilientă și care își construiește viitorul în mod sustenabil”, a adăugat Lucian Bode.

Sălăjeanul a fost ministru al Transporturilor în perioada noiembrie 2019 –  decembrie 2020, în guvernul Orban.