Infrastructura rutieră din Sălaj devine o prioritate și la București

Solicitările formulate de admninistrațiile județene în “Scrisoarea de susținere a Autostrăzii Transilvania” încep să prindă contur. Zilele trecute, președintele Consiliului Județean Sălaj, Dinu Iancu-Sălpjanu, s-a aflat în capitală, unde a avut o serie de întâlniri cu reprezentanți ai Ministerului Transporturilor, pe tema proiectelor de infrastructură rutieră din Sălaj.

“Împreună cu Irinel Ionel Scriosteanu, secretar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, la capătul unei discuții extrem de constructive despre calendarul dezvoltării proiectelor rutiere din județul nostru, mai ales despre subsecțiunile Zalău – Nușfalău și Poarta Sălajului – Zalău, din Autostrada A3 <Transilvania>, care includ Tunelul Meseș! Eforturile conjugate și susținute ale noastre, cei 6 președinți de consilii județene ai regiunii NV care au semnat <Scrisoarea de susținere a Autostrăzii Transilvania>, încep să se concretizeze!”, a anunțat, pe rețelele de socializare, șeful administrației județene sălăjene, care a postat o fotografie în care apare alături de oficialul din Ministerul Transporturilor.

“Ofertele pentru proiectarea și execuția celor 41 de kilometri de autostradă pot fi depuse până în data de 6 aprilie 2023, iar valoarea estimată a contractului (finanțat prin POT) este de 7,48 miliarde de lei (fără TVA), un cost ancorat în realitățile anului 2023. Este un proiect greu, construcția a 41 de kilometri de autostradă, tunelul Meseș cu o lungime de 2,8 kilometri și 65 poduri, pasaje și viaducte.

Pe lângă acești 41 de kilometri de autostradă de pe raza județului nostru, am discutat și despre noi proiecte rutiere, Centura Ocolitoare a Zalăului, dar și drumul expres dintre Zalău și Jibou”, spune Dinu Iancu-Sălăjanu.

În 16 ianuarie, Consiliul Județean Sălaj a găzduit întâlnirea președinților consiliilor județene din Regiunea Nord-Vest.

Scopul întâlnirii a fost elaborarea unei ”strategii regionale care să permită dezvoltarea social-economică echilibrată și durabilă a tuturor celor șase județe componente, precum și identificarea soluțiilor optime pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere – coloana vertebrală a dezvoltării României, inclusiv a Regiunii.

În același context, reprezentanții administrațiilor județene au transmis o scrisoare deschisă premierului Nicolae Ionel Ciucă și viceprim-ministrului Sorin-Mihai Grindeanu, prin care au solicitat sprijin în vederea deblocării tuturor aspectelor legate de continuarea celei mai vechi și importante investiții – Autostrada A3 – Transilvania, proiect demarat în urmă cu mai bine de două decenii și marcat de o serie de disfuncționalități.

“Considerăm că această investiție majoră prezintă un interes strategic pentru România și pentru dezvoltarea sustenabilă a Regiunii Nord-Vest, prin crearea unor infrastructuri de afaceri, incluzând parcuri industriale și logistice, cu locurile de muncă aferente, infrastructură turistică, mici afaceri locale și multe alte activități complementare”, se arată în scrisoarea deschisă semnată de președinții administrațiilor județene din Bihor, Bistrița-Năsăud, Cluj, Maramureș, Satu Mare și Sălaj.

Așa cum precizează documentul, finalizarea cât mai rapidă a investiției va deschide o nouă poartă de acces spre Europa, Autostrada A3 – Transilvania având menirea să asigure legătura cu rețelele transeuropene de transport persoane și mărfuri. De asemenea, susțin semnatarii scrisorii, ar conduce la interconectarea județelor din Regiunea Nord-Vest cu celelalte regiuni, la creșterea mobilității pe piața forței de muncă și nu numai, cu impact benefic la nivelul tuturor comunităților din regiune.

“Apreciem că după 20 de ani de la demarare, această investiție vitală pentru regiunea noastră necesită a fi urgentată pe toate căile legale, pe de o parte prin reluarea, într-un termen cât mai scurt, a procedurilor de achiziție publică, iar pe de alta, prin impulsionarea ritmului execuției lucrărilor pe tronsoanelor aflate în lucru”, au punctat oficialii celor șase consilii județene din Regiunea NV.

4 Replies to “Infrastructura rutieră din Sălaj devine o prioritate și la București”

  1. Ciudată soartă a avut încă de la început această Autostradă! Jocurile politicienilor care s-au perindat la conducerea României în acești ani! Se vede că pe toți acești indivizi iau preocupat mai mult agonisirea de averi personale decât necesitățile țării!, Începând cu Adrian Năstase până în prezent!! În situația asta, nimeni nu mai pomenește de mult promisa, în ultima propagandă electorală, Autostradă, sau măcar un biet Drum Expres de la Baia Mare la Jibou cu o firească prelungire până la Autostrada Transilvania între Românași și Poarta Sălajului! Iar despre calea ferată Jibou – Nu se mai vorbește! Probabil atunci când au pregătit campania aveau asigurate sursele de finanțare! Dar odată ajunși la punga țării au constatat că nu erau și mai că nici pentru aceia începută de 20 de ani! Pobabiil că generația urmăyoare o va termina!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *