Inainte de criza, oficialii Fujikura voiau sa creeze la Jibou peste 300 de locuri de munca
Producatorul de cablaje auto Fujikura Automotive Romania a inchis definitiv fabrica pe care o detinea la Jibou, dupa ce in ianuarie a anuntat ca va reloca o parte din unitati in viitorul centru din Maroc. „Din pacate, ACE Fujikura Jibou a fost inclusa in planul de reorganizare a activitatii companiei. Astfel, la doar un an de la inaugurare, investitorul a decis sa desfiinteze unitatea din oras. De altfel, utilajele au inceput sa si le mute inca din ianuarie”, ne-a declarat Eugen Balanean, primarul orasului Jibou. Decizia companiei a fost luata in vederea reducerii costurilor cu forta de munca, in contextul scaderii afacerilor.
Cei 130 de angajati nu au fost, insa, trimisi in somaj, sustine Ileana Sabau, director adjunct al Agentiei Judetene pentru Ocuparea Fortei de Munca Salaj. „Am primit o adresa de la colegii din Cluj, unde este inregistrata unitatea mama, prin care ni se comunica intentia celor de la Fujikura de a face concedieri colective la Jibou. Am vrut sa luam masuri de preconcediere, insa nu am gasit pe nimeni la sediul fabricii din Jibou. Din cate am inteles, unii salariati au fost transferati la unitatea de productie din Dej”.
Potrivit lui Balanean, majoritatea personalului a ramas fara slujba si doar 20 de muncitori au fost transferati la Dej, fiind nevoiti sa faca naveta. S-ar parea ca nu pentru mult timp, intrucat, sustine primarul, oamenii au fost angajati la ACE Dej pe perioada determinata. Contactati, conducerea ACE Fujikura a refuzat sa comenteze pe marginea subiectului, purtatorul de cuvant al companiei clujenem Tatiana Mursa, lipsind pentru cateva zile din tara.
In prezent, Fujikura detine in Romania trei fabrici: la Cluj-Napoca, Dej si Campeni, in care lucreaza circa 2.000 de persoane. Principalii beneficiari ai companiei sunt Volkswagen, Seat, Valeo si Skoda. Fabrica de la Jibou a fost amenajata la parterul fostei fabrici de confectii, pe o suprafata de 1.800 de metri patrati.