• Programul Casa Verde Fotovoltaice a debutat vineri, 6 septembrie, cu sesiunea de înscriere a instalatorilor. Persoanele fizice vor depune dosare în 27 septembrie.

Cu un buget alocat de două miliarde de lei, Programul „Casa Verde Fotovoltaice” a debutat vineri, 6 septembrie, cu înscrierea instalatorilor, o sesiune de acreditare pentru noi firme care doresc să participe la Programul Casa Verde.

Președintele Administraţiei Fondului pentru Mediu (AFM), Laurenţiu-Adrian Neculaescu, a făcut menţiunea că firmele care au fost anul trecut acreditate rămân în continuare acreditate dacă doresc să participe şi în sesiunea de anul acesta.

”Doar firmele noi care doresc să se înscrie în cadrul programului îşi pot depune dosarele pentru acreditare. Avem câteva etape pentru validarea instalatorilor. Lista instalatorilor se va publica undeva pe 1 noiembrie. În paralel, vom demara şi înscrierea persoanelor fizice. Aşa cum avem astăzi un calendar estimativ, vom începe pe 27 septembrie înscrierea persoanelor fizice în aplicaţia aferentă programului ‘Casa Verde Fotovoltaice’. Până pe data de 9 octombrie, după ce se vor finaliza înscrierile, persoanele fizice pot să-şi aleagă instalatorii din lista publicată de Administraţia Fondului pentru Mediu”, a precizat Neculaescu.

Beneficiari și reguli de participare la program

Oficialii din AFM estimează că sesiunea din acest an va aduce 67.000 de noi beneficiari ai programului Casa Verde Fotovoltaice. Dacă se va ajunge la această cifră, numărul beneficiarilor totali, de la apariția programului, va fi de aproximativ 200 de mii de familii cu panaouri fotovoltaice instalate prin banii guvernamentali.

În ceea ce priveşte regulile de participare în program, acestea nu s-au schimbat faţă de sesiunea anterioară. Vor fi aceleaşi documente necesare pentru înscrierea în cadrul programului, şi anume: actul de identitate, certificatele fiscale atât de la impozite şi taxe locale, cât şi de la bugetul consolidat, din care să rezulte că persoana fizică nu are datorii, şi extrasul de carte funciară.

Aplicaţia prin intermediul căreia se vor face înscrierile a rămas aceeaşi de anul trecut.

Singura diferenţă față de etapa de înscriere de anul trecut este că anul acesta nu vor mai fi trei zile de înscriere pentru fiecare regiune. Înscrierile se vor face într-o singură zi pentru fiecare regiune, pentru că anul trecut banii s-au consumat în câteva minute.

Și anul acesta vor putea obține finanțare și unitățile de cult, atât casele parohiale, cât și bisericile.

„Vom finanţa pe fiecare regiune în parte, la fel ca în anul trecut, şi unităţile de cult. Vom avea o sesiune separată pentru clădirile cu destinaţie spaţiu de locuit pentru personalul clerical sau clădirea care are ca destinaţie spaţiu în care se celebrează slujbele religioase. Cam acestea sunt noutăţile programului”, a spus ministrul Mediului, Mircea Fechet.