noiembrie 27, 2022

Eusebiu Lehene liderul sindical din invatamantul salajean despre rezultatele testelor PISA " elevul nu invata sa interpreteze rezultatele invatarii"

 

rn

Rezultate teste PISA-analfabetismul functional in Romania este de 44%, în crestere fata de 2015.

rn

Programul International pentru Evaluarea Elevilor (PISA) este un test care masoara capacitatile tinerilor în materie de citit, matematica si stiinte în 79 de tari, cu scopul de a face o verificare impartiala a progreselor înregistrate de sistemele educationale a tarilor care participa la programul OECD (Organizatia pentru Cooperare si Dezvoltare Economica). Potrivit rezultatelor PISA 2018 publicate de catre directoratul pentru Educatie al Organizatiei pentru Cooperare si Dezvoltare Economica (OECD), România a obtinut cele mai slabe rezultate din ultimii 9 ani la testele PISA 2018. Procentul de analfabetism functional este de 44%, în crestere fata de 2015.

rn

Eusebiu Lehene: "elevul nu invata interdisciplinar, nu invata mai ales sa interpreteze rezultatele invatarii"

rn

In acest context, am cerut o parere despre aceste rezultate, liderului sindical din invatamantul salajean Eusebiu Lehene. Acesta ne-a declarat telefonic:"la nivel national rezultatele sunt ingrijioratoare, pe de o parte, pe de alta parte ar trebui sa ne duca la o preocupare mult mai mare, fata de ceea ce se preda si modul in care se preda in unitatile de invatamant din Romania. Cel putin in ceea ce ma priveste si la nivelul Federatiei sau prin intermediul Federatiei am facut demersuri pentru popularizarea testelor PISA, pentru prelucrarea acestora, pentru corelarea predarii, a invatarii si a evaluarii elevilor prin prisma acestor teste, pentru ca in momentul acesta este o inadecvare, o inadecvare pe de o parte a programelor scolare a curriculum-ului in general, pe de alta parte a modului in care ne raportam la invatarea catre elev, pentru ca elevul nu invata interdisciplinar si nu invata mai ales sa interpreteze rezultatele invatarii". Pentru sindicalistul Lehene "nu e totuna sa-l invat pe un elev sa calculeze perimetrul dreptunghiului sau sa-l invat ca avand o unitate de masura sa stabileasca numarul de sipci de care are nevoie pentru construirea unui gard, a unui spatiu dreptunghic, care are un gol de usa si un gol de poarta", iar concluzia acestuia legate de invatamant si de aceste teste este ca abordarea trebuie facuta altfel.

rn

 

rn

 

rn

 

Lasă un răspuns

NOTA: sunt interzise injuriile, incitările la ură ori violență, cuvintele obscene și atacul la persoană. Publicația „Graiul Sălajului” nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea formulării acestora revenind integral autorului comentariului. Orice persoană care se consideră prejudiciată de conținutul unui comentariu, are posibilitatea să solicite ștergerea comentariului respectiv, în baza unei cereri în acest sens, transmise pe adresa de email a redacției: graiulsj@unisys.ro

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *