Daca e adevarat ca, in general, „prima impresie conteaza”, atunci lecturarea unui curriculum vitae ar trebui sa ofere angajatorilor o modalitate incipienta de a-si analiza si selecta viitorii angajati. Devenite deja uzuale in cautarea de noi joburi, site-urile online de recrutare pun la dispozitia firmelor un numar mare de cv-uri, iar aspirantii la obtinerea unui loc de munca au la randul lor, oportunitatea de a fi „bagati in seama” de cat mai multi angajatori.
Specialistii unui mare site de recrutare online din Romania, eJobs, au realizat un studiu printre manageri si recrutori, pentru a stabili criteriile care trebuie indeplinite atunci cand se trimite un CV, pentru ca acesta sa aiba succes. Astfel, 38 la suta dintre angajatorii chestionati au afirmat ca iau in considerare CV-urile primite, in general, pentru posturile disponibile in cadrul companiei in acel moment. In situatia in care CV-urile respective nu se potrivesc joburilor disponibile, acestea sunt pastrate in baza de date a firmei. Exista, insa, si manageri care sterg imediat CV-urile de care nu au nevoie la momentul primirii, sondajul ejobs aratand ca 17 la suta dintre angajatori iau o astfel de decizie.
La intrebarea „Cum trebuie expediat CV-ul?”, 83 la suta dintre cei intervievati considera ca modalitatea electronica este, de departe, cea mai indicata.
Cand vine vorba despre formatul CV-urilor, 84 la suta dintre angajatorii intervievati prefera CV-urile completate cu datele cronologice. Aceste CV-uri prezinta experienta profesionala de la cel mai recent job pana la primul (trebuie completat in ordine invers cronologica) cu datele de inceput si de sfarsit ale acestora. In cazul persoanelor care doresc sa nu-si dezvaluie varsta, acest lucru poate fi realizat prin impar-tirea sectiunii „Experienta profesionala” in doua. Pe de o parte, experienta relevanta, in cadrul careia sunt listate doar experienta si realizarile care au legatura cu jobul pentru care trimit CV-ul. Cea de-a doua sectiune este istoricul locurilor de munca – in cadrul careia sunt listate datele de angajare, titlurile joburilor, numele angaja-torilor si adresele. Aceasta tehnica permite includerea datele joburilor anterioare in partea a doua a CV-ului. Din studiul eJobs reiese ca 53 la suta dintre angajatori sunt de parere ca CV-ul poate avea mai mult de o pagina, 41 la suta au afirmat ca CV-ul poate avea mai mult de o pagina doar daca experienta profesionala este mai complexa si doar 6 la suta dintre angajatori au spus ca nu este de dorit ca CV-ul sa depaseasca o pagina. In concluzie, un CV de doua pagini, atunci cand experienta profesionala a candidatului este relevanta, nu poate diminua sansele de a fi chemat la un interviu.
Cum ar trebui sa arate un CV
1. CV-ul trebuie sa fie corect din punct de vedere gramatical si sa aiba o structura stabila. Nu se recomanda utilizarea mai multor fonturi sau a unor modele diferite de incadrare in pagina.
2. Angajatorul doreste un CV personalizat. El asteapta ca CV-ul sa exprime cum si de ce candidatul este potrivit pentru functia si organizatia pentru care opteaza si in ce fel este compatibil cu aceasta.
3. CV-ul trebuie sa exprime rezultatele candidatului si nu fisa postului; trebuie demonstrat ce anume s-a realizat in urma activitatilor desfasurate in trecut.
4. Fiecare job este important si trebuie mentionat.
5. Obiectivele candidatului trebuie sa se concentreze asupra nevoilor acestuia, dar si asupra nevoilor companiei careia i se adreseaza.
6. CV-ul trebuie sa se incadreze in maximum doua pagini.
7. Datele de contact ale candidatului trebuie sa fie corecte si actuale
(sursa – Compania americana de recrutare
Monster TRAK)