septembrie 30, 2022

Cum se perpetueaza obiceiul prost

Parca n-ar fi suficient ca apa de la robinet e mai putin baubila si caratul apei cu bidoanele de la stigmatizatele noastre cismele ramane inca multa vreme o nota specifica a municipiului. Pe seama apei se isca si numeroase motive de disputa nu numai intre consumatori si Compania de Apa, ci si intre locatarii blocurilor in care smecherii nu au scrupule. Asa se intampla si intr-un bloc de numai opt apartamente din cartierul Bradet, unde din 2004, de cand au trecut de la tariful pausal la cel individual, instalarea apometrelor de apartament nu a reusit sa stavileasca naravul furtului de apa. In toti acesti ani, locatarii blocului respectiv platesc luna de luna diferente la apa cuprinse intre 0,6 si 5 metri cubi pe apartament, desi nu sunt pierderi la instalatia comuna a blocului, ci doar jenante carente de conduita la cei care nu declara corect consumul de apa, sau mai umbla pe la apome-trele proprii, ori la racordul din locuinta. Din acest motiv, cei care s-au stiut cu constiinta integra, au initiat si in blocul lor individualizarea la vedere a consumului de apa. Dar din cauza ca numai jumatate dintre locatari au achitat costul lucrarii, situatia a ramas aceeasi. Neajungandu-se la o cale de iesire din anomalia achitarii infinite a consumului altora, cei pagubiti au decis sa nu mai plateasca diferenta la apa pana nu se stabileste o solutie de normalizare. S-a reusit doar ca oamenii sa se adune cu chiu cu vai intr-o sedinta de asociatie, dar care a demonstrat ca nu toti doreau reglementarea situatiei. S-a „batut apa-n piua” si, in final, unul din tabara adversa a conchis ferm ca nu exista nicio solutie si ca musai trebuie platita pe mai departe diferenta. Ca doar 10 sau 20 lei in plus pentru un apartament pe luna e o suma derizorie, zicea domnul deprins probabil sa dea verdicte, dansul fiind director la o firma de stat, una dintre acelea provenite prin divizarea celei initiale. Daca domnul respectiv rezolva si pierderile firmei din su-bordine dupa acelasi principiu al neraspunderii personale, e o dovada in plus de ce sute de societati rentabile odinioara au fost puse pe butuci din pricina unor astfel de manageri, lasand pe drumuri mii de oameni legati nu numai sa- larial, ci si sufleteste de acel loc de productie. Solutia imorala data de acel domn are o ratiune din punctul de vedere al celor care au de castigat de pe urma ei. Caci pretul platit pentru diferenta lunara de fiecare apartament este incontestabil o bagatela, comparativ cu costul consumului de apa „ciordit”.

Lasă un răspuns

NOTA: sunt interzise injuriile, incitările la ură ori violență, cuvintele obscene și atacul la persoană. Publicația „Graiul Sălajului” nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea formulării acestora revenind integral autorului comentariului. Orice persoană care se consideră prejudiciată de conținutul unui comentariu, are posibilitatea să solicite ștergerea comentariului respectiv, în baza unei cereri în acest sens, transmise pe adresa de email a redacției: graiulsj@unisys.ro

Adresa ta de email nu va fi publicată.