ianuarie 29, 2023

Cum justifică primăria Zalău gropile apărute în asfaltul turnat recent pe strada Gheorghe Doja

Stratul de asfalt turnat la începutul lunii octombrie 2020, ca parte a proiectului de reabilitare a străzii Gheorghe Doja din Zalău, are numeroase gropi, apărute la mai puţin de patru luni de la turnarea lui.

Viceprimarul Zalăului, Teodor Bălăjel, a explicat pentru Graiul Sălajului faptul că iniţial s-a turnat, peste o folie geotextil, un aşa numit strat de “binder”, respectiv un strat de beton asfaltic folosit ca legătură între fundația drumului şi stratul de uzură, ce urmează a fi turnat, atunci când vremea va permite.

Potrivit acestuia, asfaltul s-a degradat în zona în care, sub acest strat iniţial, se află capacele unor guri de canal, pe întreaga stradă fiind circa 200 astfel de canale.

“În acest moment, studiem cea mai bună soluţie pentru ridicarea acestor guri de canal, astfel încât atunci când se toarnă stratul de uzură capacele să fie la nivelul carosabilului”, precizează Teodor Bălăjel.

Pentru care trec zilnic, de multe ori, cu maşinile pe strada Gheorghe Doja este evident faptul că, fără a combate explicaţia viceprimarului, gropile nu au apărut doar în zona capacelor de canal, ci şi în zone unde nu ar fi trebuit să existe probleme.

Desigur, apare şi întrebarea de ce între primul şi al doilea strat de asfalt s-a intercalat o iarnă, cu fenomenul de îngheţ – dezgheţ şi nisip cu sare aruncat pe carosabil.

Pe de altă parte, viceprimarul Zalăului a ţinut să sublinieze faptul că până la recepţia finală aceste probleme nu vor mai exista, iar în cazul în care este vorba de defecţiuni de execuţie, ele vor fi suportate de către antreprenorul care realizează lucrarea.  

9 thoughts on “Cum justifică primăria Zalău gropile apărute în asfaltul turnat recent pe strada Gheorghe Doja

  1. Adevaru-ca onor primaria n-a mai avut bani sa plateasca finalizarea lucrarii.Au preferat sa toarne binder si pe simion barnutiu ca sa ne ia fatza.si probabil ca lucrurile nu vor avansa din acelasi motiv.

  2. Asfaltul se toarna in 3 straturi. Primul e binder, adevarat, dar nicaieri in lume nu se lasa binderul peste iarna asa, ci se acopera, de indata, cu stratul de baza, gros. Apoi vine cel de uzura. Ori nu au fost bani, ori nu v-a interesat. Ca personal ati avut, nr bugetarilor a crescut in 2020. Iar daca Avril si-a batut joc, exista parghii legale. Numai ca si Avril s-a vrut senator PNL, e mai greu sa.ii verifici acum…

    1. Gresesti. La majoritatea proiectelor se toarna stratul de binder, si strat de uzura. In unele cazuri, inainte de a turna binder si uzura se realizeaza un strat de asfalt pentru preluarea denivelarilor sau in cazul in care se circula cu tonaje mari (centuri, autostrazi, drumuri nationale sau judetene, unde si traficul e intens ) se toarna un strat de baza( acest strat de baza se toarna intr-un strat mai gros) .

  3. Exista o lege in pt.toata Europa este interzis pe drumurile cu circulatie medie sau mare sa se arunce cu sare pt.dezghet,este foarte coroziva pt.masini,asfalt,beton,piatra etc.,ALTERNATIVA CLORURA DE SODIU SAU SOLUTIE CU CLORURA DE SODIU,cateodata se da si cu de aia,cand masinile devin foarte albe dupa un drum mai lung,dar nu afecteaza deloc!!!!!!!!

Lasă un răspuns

NOTA: sunt interzise injuriile, incitările la ură ori violență, cuvintele obscene și atacul la persoană. Publicația „Graiul Sălajului” nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea formulării acestora revenind integral autorului comentariului. Orice persoană care se consideră prejudiciată de conținutul unui comentariu, are posibilitatea să solicite ștergerea comentariului respectiv, în baza unei cereri în acest sens, transmise pe adresa de email a redacției: graiulsj@unisys.ro

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Sari la conținut