Criza blocheaza taxiurile in statii

Incasarile s-au redus la jumatate
Candva o meserie foarte banoasa, taximetria are de suferit din cauza crizei economice. Parcarile special amenajate sunt arhipline la orice ora din zi, iar zalauanii care apeleaza la taxiuri ca mijloc de transport sunt tot mai putini, preferand fie deplasarile pe jos, fie autobuzele Transurbisului. Situatia se reflecta in profiturile soferilor, acestia plangandu-se ca incasarile au ajuns la jumatatea celor de acum un an.
“Foarte multi agenti economici au facut disponibilizari. Oamenii nu mai au bani si se uita la fiecare leut pe care il cheltuie. De aceea, nu prea mai circula cu taxiul si prefera mersul pe jos. In tot acest timp, statiile sunt pline de masini, iar incasarile taximetristilor s-au redus la jumatate”, ne-a declarat Nicolae Domuta, presedintele Camerei Taximetristilor – Filiala Salaj.
De aceeasi parere este si Vasile Madaras, presedintele Asociatiei Nationale a Patronatului Operatorilor de Transport in Regim de Taxi – Filiala Salaj: “Criza ne-a afectat foarte mult afacerile. Resimtim din plin cresterea numarului de someri, dovada stand banii putini pe care il facem in fiecare zi”.
“Inainte de criza, un taximetrist facea circa 50 de curse la 24 de ore. Acum, e bine daca are 15-20 de curse”, spune, la randul sau, Vasile Porfire, administratorul Vip Taxi.
In aceste conditii, deplasarea cu taxiul incepe sa devina un lux pentru zalauani, care apeleaza la aceste mijloace de transport doar la nevoie. Mai ales dimineata, gasirea unui loc in statiile de asteptare este o adevarata proba de foc pentru soferii de taxi. Iar cei care nu isi gasesc un loc, ocupa parcarile riveranilor ori se posteaza in statiile de autobuz. Spre exemplu, zilele trecute, in Dumbrava 1, langa Spitalul Judetean, aproape 30 de taxiuri isi asteptau incolonate clientii, desi capacitatea statiei de acolo este de 25 de locuri.
Pentru cei care si-au cumparat autoturismul cu credit bancar, suferinta este cu atat mai amara. Dupa cum spune Domuta, unii taximetristi si-au pierdut masinile in banca, dupa ce nu au mai putut sa-si achite ratele. “E greu cand suma obtinuta in opt ore nu depaseste 80-90 de lei. Dar si mai greu pentru cei care nu lucreaza pe masina proprie si se aleg doar cu procent din incasari”, completeaza C.T., de la Euro Taxi.
Desi afacerile nu le merg tocmai ca pe roate, operatorii de taxi nu se prea inghesuie sa ia masuri anti-criza. Repetatele ieftiniri ale carburantilor nu au constituit pentru nici unul un motiv suficient de bine intemeiat pentru a lua o astfel de masura. Totusi, cand le-a ajuns cutitul la os, unele societati de profil au inteles ca pentru a razbi trebuie sa umble la tarife si sa incerce sa-si fidelizeze clientii, si asa putini. Astfel, Vip Taxi si Euro Taxi au redus tariful pe kilometru cu 20 de bani, masura care ne va permite sa vorbim despre concurenta pe piata din Zalau, dupa ce ani intregi toti operatorii locali au prestat aceste servicii pentru un pret unic. In plus, la 10 calatorii comandate prin dispecerat, clientul beneficiaza de o cursa gratuita, in limita a 5 lei.
Doua taxiuri pe un loc de parcare
Recent, consilierii locali din Zalau au aprobat suplimentarea locurilor de asteptare in statiile taxi si infiintarea de noi statii. In total, 30 de locuri noi. Chiar si asa, taximetristii nu incap. Potrivit reprezentantilor Pimariei, la nivelul municipiului sunt inregistrate 278 de taxiuri, care dispun de 18 statii, cu 131 de locuri de asteptare.

About Author

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *