Ieri a expirat cel de-al treilea „ultimatum” dat zălăuanilor. Oamenii nu sunt insă dispuşi să treacă la facturarea la comun.
A trecut mai bine de o jumătate de an de cand Compania de Apă Someş S.A. (CASSA), sucursala Zalău, incearcă să-i convingă pe zălăuanii care locuiesc la bloc să semneze noile contracte care prevăd facturarea apei la comun. Furnizorul de servicii nu mai doreşte să emită facturi individuale, in baza citirii apometrelor din apartamente, ci pentru fiecare bloc să fie emisă o singură factură, conform consumului inregistrat de contorul de la nivel de branşament. CASSA cere ca fiecare bloc să-şi desemneze un reprezentant legal care să incheie contract in nume propriu cu prestatorul de servicii. Oamenii nu sunt de acord să semneze un contract prin care să-şi asume responsabilitatea că toţi locatarii blocului işi vor plăti consumul de apă şi serviciul de canalizare. Desigur, se mai pune problema plăţii reprezentantului legal care, altfel, ar trebui să facă pe casierul.
Dezamăgiri pentru Compania de Apă
Compania de Apă a dat pană acum trei termene pentru incheierea noilor contracte, urmate de procedura de somaţie a locatarilor şi debranşări. Ieri a expirat şi cel de-al treilea termen cerut de Consiliul Judeţean Sălaj in cadrul Asociaţiei regionale pentru dezvoltarea infrastructurii in bazinul Someş – Tisa. Marcel Zaharia, directorul Sucursalei Zalău a CASSA, ne-a declarat că pană ieri, in jurul amiezii, numărul total al contractelor incheiate a ajuns la 605, din puţin peste 1.000 de scări de bloc din municipiu. Şi la Jibou, din 90 de blocuri care trebuie să incheie noul contract de prestări servicii cu CASSA, 63 au semnat contractul. „Aşa s-a intamplat de fiecare dată, in ultimele zile pană la termenul final, am avut cate 10-15 contracte pe zi. Ne aşteptam insă să vină şi mai mulţi la semnat”, a precizat Zaharia. Totodată, locatarii din 10 blocuri din cele două oraşe au depus cereri pentru contorizare individuală.
Noi notificări, somaţii, debranşări…
Locatarii blocurilor care nu au semnat incă contractul au primit ataşate ultimei facturi notificări privind expirarea termenului „de graţie” şi posibilităţile de contractare. Cei care nu s-au conformat pană ieri, la ora 16.00, vor primi incepand de joi somaţii, cu termen fix de cinci zile pentru a se prezenta la contractare. După expirarea termenului, se va trece la debranşarea de la alimentarea cu apă a blocurilor.
Comoditatea se plăteşte
Cat priveşte cei care de cateva luni primesc o singură factură pe bloc pentru serviciile de alimentare cu apă şi canalizare, directorul CASSA spune că nu sunt restanţieri şi că mulţi spun că facturarea la comun este mai avantajoasă pentru că i-a scăpat de un drum pană la casieria Companiei. Ei bine, comoditatea lor costă intre 7 lei şi 10 lei pe lună, bani („negri”) care intră in buzunarul reprezentantului legal.