septembrie 30, 2022

CNAIR: UMB Spedition e un partener pe care îl considerăm serios

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere dă asigurări că antreprenorul UMB Spedition, care a oprit activitatea pe tronsonul Nădășelu – Zimbor, lucrează pe alte șantiere din țară. În plus, adaugă că acesta este singurul constructor care și-a anunțat intenția de a rezilia contractele cu statul român.

Precizările CNAIR vin în contextul în care constructorul a anunțat că va opri lucrările pe toate șantierele, nemulțumit de faptul că guvernanții nu au venit cu o soluție pentru ajustarea prețurilor contractelor, astfel încât să acopere scumpirile la materiale și combustibili.

Potrivit CNAIR, marți, 12 iulie, UMB lucra pe șantierele DEx Craiova – Pitești, Tronson 2, Lot 2 (Piatra Olt – Valea Mare), Tronson 3 (Valea Mare – Colonești), DEx Brăila – Galați.

Instituția a ținut să menționeze că firma deținută de omul de afaceri Dorin Umbrărescu este singura care a cerut rezilierea contractelor.

„UMB, care are contracte cu CNAIR în valoare de 6,11 miliarde de lei (fără TVA), este singurul constructor din Romania care a cerut până acum pe de o parte rezilierea amiabilă a unor contracte iar pe de altă parte a început să înregistreze o absență masivă a muncitorilor din două șantiere. Cele două șantiere ale UMB de pe Autostrada Transilvania (Nădășelu-Mihăiești și Mihăiești-Zimbor, n.red.) sunt singurele din România de pe care întregul personal lipsește nemotivat încă de la începutul acestei săptămâni. Creșterea prețurilor provocate de situația geopolitică actuală este resimțită de toți constructorii care lucrează pe șantiere în România, dar niciun alt constructor nu a încetat lucrul în șantier”, susține CNAIR.

Potrivit aceleiași surse, UMB Spedition mai desfășoară la ora actuală activități de proiectare pentru Autostrada Transilvaniei (sectorul Zimbor – Poarta Sălajului), A0 Nord, lotul 2 și 4, DEx Craiova –Pitești, Tronson 4 (Colonești – Oarja – Pitești), Podul Cosmești, VO Galați.

“UMB este un partener pe care CNAIR îl consideră serios. Compania a luat permament măsuri pentru a sprijini toți constructorii care au contracte în derulare. În cazul particular al UMB, dovadă sunt întâlnirile periodice cu managementul acestui constructor, pentru găsirea celor mai bune soluții privind acoperirea costurilor suplimentare provocate de creșterea prețurilor la materialele de construcție. CNAIR a făcut inclusiv propuneri care au dus la aprobarea de către Guvernul României a OUG 64/2022,  tocmai pentru a diminua impactul acestor costuri suplimentare. După publicarea acestei OUG, CNAIR a continuat să propună măsuri de îmbunătațire. Rezultatul este acela că MIPE la rândul său a inițiat o Ordonanța de Guvern care va îmbunătăți aplicarea acestor corecții de pret. Documentul elaborat de MIPE este în procesul de avizare și avem încredere că în următoarea perioadă acest document va fi aprobat în ședință de Guvern, în acord cu propunerile noastre. Este adevărat că prețurile la materialele de construcții au crescut constant în ultimele luni, dar CNAIR aplică doar măsuri care sunt în concordanță cu legea, cu prevederile contractuale și cu normativele europene. Este important să precizăm că o astfel de abordare pentru sprijinirea constructorilor care au în derulare contracte reprezintă o premieră în rândul statelor Uniunii Europene”, a adăugat CNAIR.

sursa foto: CNAIR

Lasă un răspuns

NOTA: sunt interzise injuriile, incitările la ură ori violență, cuvintele obscene și atacul la persoană. Publicația „Graiul Sălajului” nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea formulării acestora revenind integral autorului comentariului. Orice persoană care se consideră prejudiciată de conținutul unui comentariu, are posibilitatea să solicite ștergerea comentariului respectiv, în baza unei cereri în acest sens, transmise pe adresa de email a redacției: graiulsj@unisys.ro

Adresa ta de email nu va fi publicată.