Cinci constructori au depus oferte pentru proiectarea și execuția tronsonului Suplacu de Barcău – Chiribiș, parte din Autostrada Transilvania (A3).
„Au fost depuse cinci oferte pentru proiectarea și execuția secțiunii Suplacu de Barcău – Chiribiș (26,35 km) a Autostrăzii Transilvania! Constructorii și proiectanții din România, Ungaria și Turcia care concurează pentru acest contract în valoare de 937,53 milioane de lei (fără TVA) – finanțat din Fonduri Europene Nerambursabile- vor avea la dispoziție maximum 24 de luni (din care 6 luni perioada de proiectare și 18 luni perioada de execuție) pentru finalizarea lucrărilor și deschiderea circulației. Contractul prevede inclusiv construirea a 3 viaducte, 8 pasaje și 8 poduri”, a anunțat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Este a cincea încercare de finalizare a acestei bucăți de autostradă. Lucrările la tronsonul Suplacu de Barcău – Chiribiș au fost începute cu peste 18 ani în urmă, iar apoi abandonate, de americanii de la Bechtel. De altfel, și partea cea mai grea a lucrării, acel viaduct de 1,8 kilometri care trece prin mijlocul unui lacului de acumulare de la Suplacu de Barcău, a fost început dar nefinalizat de Bechtel. În prezent, e doar un morman de fier beton, pe care nu s-a circulat niciodată. În ultimii ani, autorităţile au reziliat mai multe contracte pentru execuţia lucrării acestui tronson din Autostrada Transilvania.