Casele de tip self-scan, foarte utile în plină pandemie

Pentru că astăzi timpul este o resursă esențială, cu toții ne dorim să facem cumpărăturile repede și să stăm cât mai puțin la casele de marcat. Casele de tip self-scan fac fix acest lucru: permit scanarea mai rapidă a produselor, ceea ce înseamnă un timp de așteptare mai mic. În practică, lucrurile nu stau chiar așa pentru că oamenii sunt destul de reticenți în a le încerca și preferă să se așeze la coada tradițională, deși acest lucru este total neindicat în aceasă perioadă.

După modelul supermarketurilor din străinătate, câțiva retaileri din Zalău au instalat case self-scan pentru a oferi o experiență cât mai rapidă, sigură și mai plăcută clienților lor. Astfel că, au pus în funcțiune casele inteligente de scanat produse, sub supravegherea unor angajați.

La unele dintre aceste case, cumpărăturile se pot plăti doar cu cardul, dar sunt și cele care acceptă și numerar.

Casele self-scan oferă clienților un mod rapid și simplu de a scana și a plăti singuri cumpărăturile, evitând în acest mod zecile de minute pierdute stând la rând la o casă obișnuită de marcat și reducând, totodată, riscul de îmbolnăvire cu covid-19. Interacționăm fizic foarte puțin cu alte persoane și evităm atingerea bancnotelor și a monedelor care, se știe, sunt unele dintre cele mai mari purtătoare de virusuri și bacterii. Aceste case de marcat sunt organizate în spații largi, aerisite, care permit păstrarea distanței între clienți.

Casele self-service sau self-scan au început să fie introduse în România încă din anul 2017. Proiectul inovator s-a extins treptat în mai multe rețele de supermarketuri, ca răspuns la nevoia companiilor de a găsi soluții la deficitul de personal, dar și pentru a oferi clienților o modalitate modernă de a cumpăra și de a evita cozile.

Casele cu autoscanare sunt soluția potrivită mai ales pentru cei care vin doar pentru mici cumpărături, deoarece reduc mult din timpul așteptat la coadă pentru o sticlă de suc sau o pâine. De altfel, la casele self-service poți scana un coș de maxim 25 kg cumpărături. În plus, clienții nu mai trebuie să cântărească în magazin legumele, fructele și alte produse, o pot face cu ajutorul cântarului integrat în scannerul caselor self-service. Există totuși un dezavantaj: nu orice fel de produse pot fi scanate, cum ar fi cele cu greutăți prea mari, precum baxurile de apă.

Aceste case moderne au fost foarte bine primite de către sălăjenii care au deschidere spre inovații tehnologice de acest tip sau de către cei care le-au mai întâlnit și folosit la cumpărături în alte zone ale țării sau în străinătate. De asemenea, pentru a-i familiariza cu procesul și pentru a salva timpul clienților, magazinele au alocat personal care să asigure îndrumare.

Până la urmă, clientul alege dacă își scanează singur produsele sau dacă se așează la coadă. E recomandat, mai ales în această perioadă, să profităm de invențiile tehnologiei și să limităm cât mai mult interacțiunea cu alte presoane.

Lasă un răspuns

NOTA: sunt interzise injuriile, incitările la ură ori violență, cuvintele obscene și atacul la persoană. Publicația „Graiul Sălajului” nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea formulării acestora revenind integral autorului comentariului. Orice persoană care se consideră prejudiciată de conținutul unui comentariu, are posibilitatea să solicite ștergerea comentariului respectiv, în baza unei cereri în acest sens, transmise pe adresa de email a redacției: graiulsj@unisys.ro

Adresa ta de email nu va fi publicată.