Problema sigurantei rutiere pe soselele din Romania a fost readusa in discutie de curand si chiar s-a propus un proiect de modificare a Codului Rutier. Adevarul este ca nicaieri in celelalte state membre ale Uniunii nu se conduce ca la noi. Masurile drastice impuse, precum retinerea soferului pentru 24 de ore in arestul politiei daca depaseste de doua ori viteza legala, sau posibilitatea pierderii dreptului de a conduce pentru perioade de pana la trei ani pentru abateri mai grave, ar putea avea efecte in sensul disciplinarii soferilor. Din pacate, romanii nu pot fi educati nici in aceasta privinta decat prin sanctiuni dure, ca asa-i la noi.
Insa exista pericolul ca aceste masuri sa extinda coruptia care si asa, la noi, este o floare prea ingrijita. Ar trebui ca aceste masuri sa fie aplicate si respectate de toti. Pentru ca in majoritatea cazurilor cei cu bani au fost absolviti de orice vina, pentru ca sunt „altfel”. Mutarea semnului de circulatie cu depasirea interzisa la 50 de metri mai incolo, imediat dupa accident, pentru ca proprietarul bolidului sa poata „scapa”, este doar un mic exemplu. Lista ar putea continua. In Romania este mult de lucru in ceea ce priveste cadrul legislativ si fondul pe care poate fi aplicat. Pentru ca atata timp cat unii politisti vor primi mita, vor fi soferi care vor cadea in abatere. Si cu cat sanctiunile vor fi mai dure, cu atat va creste nivelul spagii. Atata timp cat va exista acest cerc, situatia nu se va schimba spre mai bine.
Acelasi proiect, propus de ochii lumii, i-a facut pe initiatori sa trimita jandarmii si agentii politiei comunitare sa efectueze si ei controale in trafic. Domnii care au pus bazele acestui proiect nu s-au gandit… cum sa te opreasca jandarmul sau comunitarul pentru o contraventie ce tine de legea rutiera? Nu au o pregatire in acest sens, iar contestatiile la tribunal pentru procesele verbale vor curge garla. Se vor „distra” si judecatorii… dar asa e la noi.