Bugetarii nu vor putea să beneficieze de tichete de masă, tichete cadou, vouchere de vacanţă şi premii în anul 2016, o prelungire a situaţiei aplicabile în 2015. Măsurile referitoare la neacordarea anumitor drepturi pentru personalul din sectorul bugetar sunt prevăzute în Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2015 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2016, care a apărut în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 923 din 11 decembrie şi se aplică de la data publicării, scrie avocat.net. în 2016, instituţiile şi autorităţile publice nu vor acorda personalului propriu tichete de masă, tichete cadou, prime de vacanţă, vouchere de vacanţă şi premii, potrivit documentului amintit.
Regula va fi valabilă indiferent de sistemul de finanţare şi de subordonare al acestora, inclusiv pentru activităţile finanţate integral din venituri proprii, înfiinţate pe lângă instituţiile publice.
Mai precis, în cazul instituţiilor publice, este vorba de bugetarii care lucrează în Parlament, Administraţia Prezidenţială, ministere, celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice, alte autorităţi publice, instituţiile publice autonome, dar şi instituţiile aflate în subordinea/coordonarea acestora.
în ceea ce priveşte instituţiile publice locale, sunt vizate comunele, oraşele, municipiile, sectoarele municipiului Bucureşti, judeţele, municipiul Bucureşti, instituţiile şi serviciile publice din subordinea acestora, care au personalitate juridică, indiferent cum este finanţată activitatea acestora.

Puţinele excepţii
Totuşi, vor exista şi anumite excepţii, aşa cum dispune OUG nr. 57/2015. Concret, sportivii şi colectivele tehnice care au obţinut performanţe deosebite stop_coloana la acţiunile sportive internaţionale vor putea să primească premii. Totodată, vor putea să acorde tichete de masă instituţiile finanţate integral din venituri proprii, serviciile de ambulanţă judeţene şi Serviciul de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov.

Munca suplimentară va fi recompensată numai cu timp liber, nu şi în bani
O altă măsură aplicabilă anul viitor în sectorul bugetar este compensarea doar cu timp liber corespunzător a muncii suplimentare, a muncii în zilele de repaus săptămânal, de sărbători legale şi în celelalte zile în care nu se lucrează, mai spune avocat.net, cu menţiunea că în cazul în care angajaţii nu pot fi recompensaţi cu timp liber corespunzător, Codul muncii dispune că aceştia trebuie să primească un spor salarial.
În 2016 nu se vor acorda nici ajutoare sau indemnizaţii la ieşirea la pensie, la retragere, la încetarea raporturilor de serviciu ori la trecerea în rezervă. Excepţie de la această regulă va face doar situaţia în care încetarea raporturilor de muncă va fi ca urmare a decesului angajatului.
Potrivit iniţiatorilor propunerii de act normativ, prelungirea acesteia cu încă un an este necesară pentru încadrarea în ţinta de deficit bugetar pentru anul 2016. Iniţiatorii subliniază că prin prelungirea măsurii şi în anul 2016 se va face o economie de 14,4 miliarde de lei.