Asociatia Proinfrastructura pune punctul pe "i" si subliniaza un fapt cat se poate de grav, de care se vorbeste prea putin, in legatura cu Autostrada Transilvania, mai exact despre segmentul salajean, care este… pe nicaieri, la propriu. O portiune de 44 de kilometri nu se regasste inca in nici un fel de calcule. Cu alte cuvinte, Autostrada Transilvania vine de nicaieri si merge spre niciunde prin Salaj.

rn

"Ce se intâmpla cu sectiunea Poarta Salajului – Zalau – Nusfalau (44 km)? Deocamdata avem doar (alte) promisiuni. Ultimele dadeau luna februarie 2019 ca termen pentru pornirea licitatiilor, dar nu s-a intâmplat nimic. Mai asteptam, unde ne grabim?!", scrie Asociatia Proinfrastructura.
Dupa nenumarate promisiuni nerespectate facute inca din primavara lui 2018, CNAIR a lansat anul acesta, pe 20 si 21 martie, trei licitatii de lucrari pe Autostrada Transilvania. Este vorba de segmentelor Nadaselu – Mihaiesti – Zimbor (30,06 km), Zimbor – Poarta Salajului (12,24 km) si Nusfalau – Suplacu de Barcau (13,55 km). Cu alte cuvinte, autostrada intra in Salaj cativa kilometri, pana la Poarta Salajului, si mai avem cativa kilometri la iesire spre Bihor, din Nusfalau. Cea mai importanta bucata prevazuta prin Salaj, Poarta Salajului – Nusfalau, nu e in nici un stadiu previzibil. Soferii vor face turism prin Salaj si vor traversa inevitabil si Zalaul, pentru ca nici resedinta de judet nu are centura si este calcata de TIR-uri zi de zi.

rn

E de amintit si ca lotul Nadaselu – Mihaiesti a mai fost licitat in 2015, contractul fiind semnat in mai 2016 si reziliat in iulie 2017.
Cele trei proceduri de achizitie publica prospat anuntat de CNAIR insumeaza 55,85 km din Autostrada Transilvania si au o valoare estimata totala de aproape 2,58 miliarde de lei fara TVA. Primele termene de depunere a ofertelor sunt pe 20, 21 respectiv 22 mai 2019.
Câstigatorii vor avea la dispozitie 12 luni de proiectare si alte 24 de executie in teren pe sectoarele Nadaselu – Mihaiesti – Zimbor si Zimbor – Poarta Salajului. Tronsonul Nusfalau – Suplacu de Barcau este mai usor, traseul fiind in mare parte la câmpie, si trebuie proiectat in 6 luni si construit efectiv intr – un an si jumatate.
Om trai si om vedea, cei care om mai trai sa vedem.