februarie 9, 2023

Adio, Autostrada! Guvernul nu are bani sa inceapa lucrarile in Salaj

Anca Boagiu ne lasa cu buza umflata. Fondurile alocate anul acesta pentru autostrada sunt de 148 de milioane de lei, in conditiile in care datoriile depasesc 530 de milioane de lei.
Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, recunoaste ca Guvernul nu mai are bani sa continue autostrada Transilvania, pe tronsonul Salaj, datorita datoriilor mari pe care ministerul le are la constructorul Bechtel. Pentru anul acesta, fondurile alocate de la bugetul de stat catre constructia Autostrazii Transilvania sunt in valoare de 148 de milioane de lei, insa insuficiente acoperirii necesarului solicitat, tinand cont ca totatul datoriilor inregistrate la sfarsitul anului 2010 se ridica la valoarea de 537 de milioane de lei, potrivit unui raspuns adresat deputatului Iuliu Nosa de catre Boagiu ca urmare a unei interpelari. Cu toate ca au fost cheltuite sume importante pentru exproprieri si descarcari de sarcina arheologica, am ajuns in situatia de a constata ca toti acesti bani au fost cheltuiti degeaba. „Pe langa banii cheltuiti trebuie sa aveti in vedere si necesitatea conservarii lucrarilor deja efectuate, dar si faptul ca, prin oprirea constructiei Autostrazii Transilvania va fi afectata serios dezvoltarea acestei zone si toate acestea aduc mari prejudicii judetului Salaj. De accea, va solicit sa imi comunicati daca exista vreun demers al MT care sa deblocheze situatia si demararea lucrarilor pe tronsonul aferent judetului Salaj”, i-a transmis Iuliu Nosa ministrului Transporturilor.
Au cheltuit doua miliarde de dolari pe 52 de kilometri
Proiectul autostrazii Tran-silvania vizeaza un numar de 415 kilometri cu termen de executie in anul 2013. Pana in momentul de fata au fost dati in folosinta 52 de kilometri si cheltuite aproximativ doua miliarde de euro, bani considerati initial suficienti pentru constructia intregii autostrazi. Pentru anul 2011, Guvernul a alocat acestui obiectiv de investitii suma de 148 de milioane de lei, bani care nu acopera nici jumatate din datoriile ramase restante la finalul anului 2010, care se ridica la valorea de 537 de milioane de lei. „Avand in vedere costurile ridicate de constructie a autostrazii, cat si nivelul bugetului alocat pentru acest obiectiv in anul 2011, Ministerul Transporturilor a demarat negocieri cu anteprenorul Bechtel. Aceste negocieri au drept scop reviziurea costurilor de constructie, iar dupa realizarea acestor deziderate prin negociere cu anteprenorul autostrazii, vom fi in masura sa va comunicam modul de aplicare a lucrarilor de constructie a austrazii pe tronsoanele aferente”, a precizat Anca Boagiu.
Promisiuni sunt, kilometri finalizati ba
Ioan Pantelimon, seful regionalei Cluj a drumurilor nationale, declara la ultima vizita in Salaj ca anul acesta, in urma negocierilor purtate cu Bechtel, este prevazuta „finalizarea lucrarilor pe tronsonul Bors – Marca, urmand a se incheia un protocol si pentru demararea lucrarilor pe tronsonul Marca – Nusfalau, de 8,5 kilometri”. Si deputatul Lucian Bode ne promitea ca in Salaj nu vom avea o autostrada „suspendata”, precum cea a lui Oprescu din Bucuresti, dar vom avea. Cand?…

Lasă un răspuns

NOTA: sunt interzise injuriile, incitările la ură ori violență, cuvintele obscene și atacul la persoană. Publicația „Graiul Sălajului” nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea formulării acestora revenind integral autorului comentariului. Orice persoană care se consideră prejudiciată de conținutul unui comentariu, are posibilitatea să solicite ștergerea comentariului respectiv, în baza unei cereri în acest sens, transmise pe adresa de email a redacției: graiulsj@unisys.ro

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Sari la conținut