Cel de-al doilea tronson al șoselei de centură a Zalăului este realizat în procent de 49 la sută. Este concluzia reprezentanților CNAIR, după ce, miercuri, au efectuat verificări în teren.
Pe șantier sunt mobilizați în prezent 95 de muncitori și 50 de utilaje.
Cea de-a doua bucată a variantei ocolitoare a municipiului Zalău are 5,5 kilometri, iar executantul lucrării este Asocierea Sinohydro Corporation Limited – SC Good Prood SRL. Valoarea investiției se ridică la 185,54 milioane de lei, fără TVA.
Potrivit CNAIR, în acest moment se fac lucrări la poduri, podețe și viaducte, precum și lucrări de consolidare. Alunecările de teren dau însă de furcă executantului, două astfel de evenimente fiind înregistrate până acum.
„La km. 0+600 – stadiu actual: proiect de consolidare finalizat și urmează începerea lucrărilor de consolidare. La km. 3+400 – stadiu actual: a fost necesară excavarea a 120.000 mc. de pământ din care s-au excavat circa 70.000 mc. După finalizarea excavațiilor se vor efectua investigații geotehnice de detaliu și se va stabili soluția finală de consolidare a versantului”, a explicat CNAIR.
Din cauza condițiilor meteorologice nefavorabile nu se pot executa momentan lucrări de realizare a terasamentelor.
Șoseaua de centură a Zalăului ar fi trebuit să fie finalizată luna trecută. Potrivit contractului semnat în 31 iulie 2020, constructorul a avut la dispoziție 6 luni perioadă de proiectare, 24 de execuție și 7 ani garanție. Ordinul de începere a fost dat în 25 septembrie 2020, iar termenul de finalizare ar fi trebuit să fie luna martie 2023.
Traseul variantei ocolitoare Zalău este unul sinuos, cu cinci viaducte, două poduri şi 15 podeţe. Drumul va avea o lăţime de 10 metri, cu şapte metri partea de carosabil şi trei benzi de circulaţie în zonele cu pantă accentuată.
Din cele 7 viaducte și poduri, niciunul nu este finalizat.
Șoseaua de centură a Zalăului a fost începută acum mai bine de 10 ani. Prima jumătate a variantei ocolitoare, singura pe care o putem utiliza momentan, are aproximativ 9 kilometri.
Municipiul va avea patru legături importante la șoseaua de centură. Una va fi asigurată prin strada Valea Miții, altă legătură va fi strada Războieni, a treia legătură cu șoseaua ocolitoare va fi strada 22 Decembrie, fosta Crasnei, iar a patra ieșire spre centură va porni din strada Gheorghe Doja, pe Vânătorilor și apoi pe Freziilor, de unde vom face stânga la intersecția cu C.D. Gherea, spre centură.
Ideea construirii variantei de ocolire a municipiului a apărut în 2007, pe vremea fostului primar al Zalăului, Radu Căpîlnașiu. În anul 2008 au demarat lucrările la primul tronson, lung de 9,6 kilometri, proiect derulat în perioada martie 2008 –septembrie 2010, finanţarea în valoare de peste 50 milioane de lei fiind asigurată prin programul PHARE, dar şi cu fonduri de la bugetul naţional şi local.
sursa foto: CNAIR