Transurbis SA, o gaură în bugetul Zalăului și al contribuabililor

5
1470

Primăria Zalău a ajuns în 2020 să acorde pentru Transurbis SA de la bugetul local, adică din banii contribuabililor, o subvenție de peste 14 milioane de lei, de 3 ori mai mult față de anul 2016, promovând un management defectuos și politizând compania de transport public local. De ce în condițiile în care numărul de persoane transportate și numărul de kilometri parcurși au rămas aproximativ aceiași subvenția a crescut cu 325 %? Subvenția reprezintă banii acordați de la bugetul local care să acopere diferența între veniturile realizate de către societate și cheltuielile făcute.
Administrația condusă de Ionel Ciunt refuză să solicite un audit profesionist pentru ca zălăuanii să știe transparent modul în care societatea Transurbis SA cheltuie banul public și de ce reprezintă o gaură în bugetul local. Auditul care se face azi la Transurbis este întocmit doar ca să fie bifată la sfârșitul anului o altă activitate propusă, fără a scoate în evidență problemele grave cu care se confruntă această companie. Totul fiind roz în acte! Primăria Zalău și Transurbis SA au ajuns în situația penibilă de a putea acorda transport gratuit în municipiu pentru orice cetățean și ar costa mai puțin bugetul local decât în momentul de față. Fără a pune la socoteală că administrația locală a cumpărat din bani proprii 10 microbuze Mercedes, în valoare de 3,5 milioane de lei, iar sumele pentru achiziționarea microbuzelor nu sunt incluse în subvenția acordată de primărie pentru susținerea costurilor necesare firmei de transport public local. Ar trebui domnul Ciunt, împreună cu conducerea Primăriei și a companiei Transurbis, să ne explice rețeta ”succesului”! Cum este posibil că o societate comercială (!atenție ar trebui să facă profit) care deține monopol pe piață, ale cărei investiții sunt suportate din bugetul local, independent față de subvenția acordată pentru cheltuielile cu funcționarea, ar fi mai ”profitabilă” pentru bugetul local dacă ar duce toți cetățenii gratuit!
Una dintre posibilele explicații ar fi căpușarea acestei societăți cu tot felul de politruci cu carnet de partid de culoare roșie, care sunt răsplătiți astfel pentru voturile aduse în campaniile electorale, dar și pentru obediența cu care execută ordinele primite de la președintele PSD Sălaj, Ionel Ciunt. În prezent, Transurbis SA are încheiate 152 de contracte de muncă, înregistrând o creștere de aproape 10 procente în ceea ce privește numărul de angajați, iar salariul mediu a cunoscut o creștere de 156 %, tot în acești ultimi 4 ani, conform datelor publicate pe pagina web a instituției.
Și ca să observați cât de ineficientă este această societate subordonată Consiliului Local Zalău, în 2019 au reușit să facă din bugetul propriu investiții de ATENȚIE! 4.000 lei, cam cât câștigă un membru al Consiliul de Administrație Transurbis, pentru participarea la trei ședințe.
PS Vă rugăm, domnule Ciunt, să nu ne spuneți că subvenția a crescut datorită acordării de transport gratuit pentru elevi. Câți din cei 12.000 de elevi ai orașului au beneficiat de abonamentul gratuit ca să poată fi justificați banii cheltuiți? În ultimele 6 luni, elevii nu au mai frecventat fizic școala, din cauza pandemiei, dar banii s-au dus către colegii de partid, angajați la Transurbis, care au știut cum să-i administreze!
PNL Sălaj

5 COMMENTS

  1. Bine ca la birourile Transurbis au angajat în ultima perioadă personal la greu. Oameni care trandavesc toata ziua si plimba cate o foaie. Paraziti

  2. .Am avut ocazia să circule intr-o sambata seara, după ora 22 cu autobuzul. Erau un grup de elevi beti sau drogați care făceau tărăboi pe autobuz. Ce nevoie e ca elevii să circule la ora aia gratuit?? Ce scop educativ e asta dacă îi dai sa circule gratuit la 11 noaptea???

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here