Totul despre reteua de drumuri judetene cu presedintele Consiliului Judetean, Tiberiu Marc

0
3

Reteaua de drumuri judetene are o lungime totala de 629 km facilitand transportul de bunuri si persoane intre unitatile administrativ teritoriale ale judetului si cu cele ale judetelor invecinate, Cluj, Maramures, Satu Mare si Bihor, precum si cu alte zone de pe teritoriul tarii prin legaturi la drumurile nationale, unele cu statut de drumuri europene astfel: 

rn

– asupra celor aproape 630 de km ai retelei de drumuri judetene, aflati in administrarea Consiliului Judetean, se intervine in functie de starea acestora, prin lucrari de reparatii si intretinere (ex. covoare bituminoase si intretinere imbracaminti asfaltice, dar si interventii asupra podurilor si podetelor) precum si prin lucrari de modernizare si reabilitare, fiind promovate proiecte finantate din diverse surse – de la cele nerambursabile, europene, disponibile prin Programul Operational Regional 2014-2020, pana la bugetul propriu ori Programul National de Dezvoltare Locala (bugetul de stat).
Pentru intervalul de referinta 2018-2019 lucrarile de reparatii si intretinere vizeaza aproape 223 km din reteua de drumuri judetene cu o valoare de aproape 25.000.000 lei, iar cele cele de reabilitare si modernizare peste 151 km de drumuri judetene, cu o valoare totala de peste 433.000.000 lei, proiectele aferente acestor lucrari aflandu-se in diverse stadii (achizitii publice, receptionate, executie in diferite stadii etc.). De asemenea, peste 26 de km de drumuri judetene si poduri se afla in curs de proiectare (documentatii aferente) pe parcursul anului 2019.

rn

100 de miloane de euro investiti in reabilitarea a 7 drumuri judetene

rn

"La momentul la care am preluat Consiliul Judetean, lungimea drumurilor judetene au fost sensibgil egale cu ceea de acuma, pentru ca nu au existat extinderi de drumuri judetene semnificative. Dar structura lor si in principal al stratului de rulare era aproxiamtiv in felul urmator: circa 200 km din cei peste 600 asfaltati; cea mai mare parte din drumurile judetene erau pietruite; caaiva kilometri, nu foarte multi erau drumuri judetene de pamant. Asta era in anul 2004.
Strategia a fost sa imbunatatim numarul de kilometri cu strat de asfalt. Pana in anul 2007, cand am aderat la Uniunea Europeana, erau in principal fonduri guvernamentale sau din bugetul local. Fondurile erau oricum putine. Abia din 2007 au aparut fondurile europene care au deschis posibilitatea de a face investitii amjore. Practic in primul mandat am facut reparatii pe drumurile judetene, covoare asfaltice si am pregatit proiecte de reabilitare pentru perioada urmatoare care urmau sa fie realizate din fonduri europene. Ca o prima decizie si care cred ca a fost foarte importanta a fost aceea de a inlocui reparatiile sub forma plombarilor cu covoare asfaltice. Pentru plombari durata de garantie era de 6 luni, pe cand durata de garantie a covoarelor asfaltice data de constructori a fost initial de doi ani dupa care am prelungit-o si am ajuns acuma sa avem garantii de cinci ani.
Daca revenim la ceea ce facem in acest moment, avem 7 tronsoane de drumuri judetene care sunt in diverse faze:
– lungimea totala a lor este de 152 kilometri si aici discutam de drumuri care se reabiliteaza si modernizeaza, lucrari mari, cu o valoare de pe 433 milioane lei, adica aproape 100 milioane euro. Pe trei drumuri judetene se lucreaza in aceast moment: DJ 196 – 50,2 % executat; DJ 108A – 10% executat; DJ 191C – are emis ordinul de incepere al lucrarilor si se afla in curs de executie. DJ 109 E – in curs de achizitie; DJ 191D – in curs de achizitie; DJ 110 – in curs de elaborare PT; DJ 109F – in curs de lansare procedura de achizitie. Toate aceste drumuri judetene se finanteaza din fonduri europene, unde contributia noastra este de 2%, 85% din fonduri UE si 13% de la bugetul de stat. Toate aceste proiecte au semnate contractele de finantare, deci nu exista nici o problema din acest punct de vedere. Mai avem in achizitie si care a fost contestata DJ 108D – Criseni – Cehu Silvaniei. Practic acest drum leaga Zalaul de autostrada. In acest moment avem peste 80% din drumurile judetene asfaltate, iar celelalte care sunt cuprinse in aceste proiecte. Noi estimam ca in doi ani, 2021-2022 sa avem intrega retea de drumuri judetene asfaltata. In conditiile in care in urma cu ceva vreme aveam cam un sfert. In 2004 aveam asfaltat circa 200 km din cei 600, iar acuma avem peste 450 de km acoperiti cu asfalt.", ne spune presedintele CJ, Tiberiu Marc.

rn

Parcuri industriale cu fonduri europene – la Zalau, Mirsid si Hereclean

rn

"Suntem in tratative cu cei care administreaza parcurile industriale din judetele limitrofe si vrem sa aducem puncte de lucru in judetul Salaj, astfel incat oamenii care acum fac naveta sa poata sa lucreze acasa. Vrem sa dezvoltam parcuri industriale mai mici, de circa 5 hectare. Discutia este destul de avansata in sensul ca mai ramane sa putem sa convingem investitorii sa faca acest pas. Primariile au identificate terenuri si noi, Consiliul Judetean incercam sa gasim finantare pentru ele. In acest moment exista finantare europeana doar pentru parcurile tehnologice si parcurile stiintifice. Noi luam si acest lucru in calcul si am propus deja trei amplasamente pentru asemnea tipuri de proiecte in judet – in Zalau, Mirsid si Hereclean, tinand seama de puterea economica si numarul societatilor comerciale din aceste comune si de faptul ca toate aceste amplasamente au si utilitatile asigurate deja. Intentia noastra este sa intram in parteneriat cu primariile, sa dezvoltam partea de infrastructura. Parcurile stiintifice si tehnologice au si avantajul ca cei care aplica pentru dezvoltare de afaceri sau pentru extindere de afaceri care au legatura cu specificul parcului vor fi viitorii beneficiari si vor fi cei care vor ocupa aceste parcuri. Consiliul Judetean in parteneriat cu primariile vom pregatii un pachet de beneficii pe care le vom oferii societatilor comerciale care vor veni sa ocupe aceste parcuri industriale.", ne-a declarat in exclusivitate presedintele Consiliului Judetean Salaj, Tiberiu Marc.

rn

Investitiile realizate de Consiliul Judetean duc la dezvoltarea economica a judetului

rn

"In concluzie, ceea ce dezvoltam ca si investitie nu priveste doar infrastructura, drumul, ci si avantajele economice si dezvoltarea economica a zonei. Exista semne pe drumurile judetene deja modernizate, unde apar incet, incet semne de dezvoltare economica. Nu spectaculoase, dar imbucuratoare pentru noi.", spune seful judetului, Tiberiu Marc.

rn

Lucrari de intretinere si reparatii drumuri judetene – 83 de km

rn

"Noi facem si alte tipuri de lucrari altele decat cele de reabilitare si modernizare care sunt lucrari majore. Facem si lucrari de intretinere cu covoare bituminoase. Am facut anul trecut si anul acesta aproximativ 83 de kilometri de drumuri judetene si avem in aceast moment pregatit un acord cadru pe lucrari de covoare bituminoase. Inseamna un proiect care se deruleaza pe patru ani. In fiecare an vom face circa 30 de kilometri. Valoarea acestui contract este undeva la 75 milioane lei, din bugetul propriu al judetului. In 26 august urmeaza sa deschidem ofertele si in acest an avem deja alocati in buget 5 milioane pentru lucrari care se pot realiza anul acesta, adica circa 10 kilometri. Anul aceasta putem atinge 100 de kilometri de drumuri judetene reparati cu covor asfaltic.", ne-a declarat presedinele CJ, Tiberiu Marc.

rn

Toaletizarea drumurilor judetene in atentia Consiliului Judetean

rn

Parte integranta a interventiilor asupra drumurilor judetene sustinute de Consiliul judetean Salaj si destinate deopotriva imbunatatirii infrastructurii rutiere judetene si cresterii accesibilitatii si conectivitatii judetului, respectiv cele sustinute prin programul anual de reparatii si intretinere drumuri judetene, precum si cele de reabilitare si modernizare a acestora sustinute de proiectele finantate prin fonduri nationale si europene nerambursabile, toaletizarile aferente drumurilor judetene alaturi de executarea altor lucrari de siguranta rutiera au facut subiectul unei evaluari a stadiului de realizare a acestora pe parcursul saptamanii in curs.
Astfel, la 15 iulie erau toaletizate pozitii kilometrice insumate de aproximativ 150 km drumuri judetene, in lucru la data de referinta aflandu-se alti 102,3 km (DJ 191C: DJ 191D Nusfalau -Creaca, DJ 191E: DJ 108 G Crasna-Sig, DJ 108 G: DJ 108 A Cizer – Varsolt DN1H, DJ 108 R: DN1F – Treznea – Agrij).
Lucrarile de toaletizare sunt prevazute a se desfasura pe tot parcursul sezonului cald si cel de toamna pana la sfarsitului lunii octombrie, ultima comanda de executie a unor lucrari in acest sens cuprinzand pozitiile kilometrice a 10 drumuri judetene, reprezentand peste 210 km drumuri judetene:
– DJ 108A: tronsonul – Agrij Romanasi-Benesat, respectiv 52,70 km
– DJ 108F: Simleu Silvaniei (DN 1H) – Cehei – Uileacu simleului-Maieriste – Moiad – Sarmasag – Chiesd – limita jud. Satu Mare, respectiv 31 km
– DJ 108N: limita jud. Cluj-Petrindu-Tamasa- Cuzaplac – Almasu -Babiu – Mesteacan – DJ 108A , respectiv 30,07km
– DJ 108S: tronsonul – Rus-Zalha, respectiv 18,97 km
– DJ 108T: limita Jud. Maramures – Ulciug – Cehu Silvaniei (DJ 108D), respectiv 4 km
– DJ 109: limita Jud.Cluj – Dragu – Hida (DN 1G), respectiv 14,06 km
– DJ 109P: DN 1H – Halmasd – Cerasa – Cosniciu de Sus – Cosniciu de Jos – Ip – Zauan Bai-Camar – limita Jud. Satu Mare, respectiv 27,25 km
– DJ 110A: DN 1F – Guruslau – Coseiu – Archid – limita jud. Satu Mare, respectiv 14,8 km
– DJ 110C: Ileanda (DN 1C) – Dolheni – limita Jud. Maramures, respectiv 4,5km
– DJ 110D: Surduc (DN 1H) – Cristoltel – Cristolt (DC 48), respectiv 13,25 km
Lucrarile de toaletizare a drumurilor judetene sunt executate de S.C. Paza Obiective si Interventii S.R.L. pe baza comenzii emise de catre Consiliul Judetean Salaj.

rn

Proiect al Consiliului Judetean pentru reinoirea podetelor depe drumurile judetene

rn

"Avem in perspectiva un proiect de inlocuire a tuturor podetelor – avem peste 180 de podete pe drumurile judetene. Incercam sa facem si acolo un contract cadru prin care 30-40 de podete sa le reinoim in fiecare an. In acest an valoarea lucrarilor este de 670.000 lei. Asta inseamna ca anul acesta incercam sa refacem circa 10 podete. Valoarea totala a proiectului multianual este de 2,3 milioane lei. In premiera avem in intentie sa facem un proiect pentru santuri betonate. Odata cu asfaltarea drumurilor putem sa face si santuri betonate, acolo unde se preteaza. Imbunatatim zestrea drumului dincolo de calea de rulare. Drumurile care vor fi in viitor modernizate, acostamentul intentionam sa-l asfaltam. Sa nu mai avem acostament de piatra, ci acostament de asfalt.", ne-a declarat presedintele CJ, Tiberiu Marc.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here