Sondaj



RSS Feed

Oamenii vor certitudini dupa moartea celor patru studente lovite de tren

Salajenii dezbat intens pe tema semnalizarii defecte de la intersectia centurii Jiboului cu calea ferata

5 Iunie 2018

Anchetatorii inca nu au anuntat nimic oficial, dar salajenii dezbat inca intens ipoteza ca semnalizarea deficitara a trecerii la nivel cu calea ferata de pe centura Jiboului ar fi putut fi cauza cumplitului accident din seara zilei de 17 mai, cand trenul a lovit in plin masina in care se aflau cinci studente, dintre care patru au murit pe loc, iar a cincea a fost dusa in stare grava la spital. Imediat dupa accident, Politia a spus ca semnalele acustice si luminoase montate la intersectarea soselei cu calea ferata erau in functiune cand trenul personal 4046 de pe ruta Baia Mare – Jibou, a spulberat masina cu cele cinci tinere, toate intre 20 si 21 de ani.

“nsa prin Jibou s-a vorbit intruna dupa accident despre desele defectiuni la semnalizarea trecerii la nivel cu calea ferata. Si cititorii nostri semnalau alarmant in comentariile la articolele despre eveniment, ca inclusiv in ziua tragediei, ceva nu era in regula cu semnalizarea acustica si luminoasa. Si oamenii continua sa ridice problema.
Zilele trecute, mai exact pe 1 iunie, un tanar din Jibou a postat pe facebook un videoclip in care arata ca semnalele luminoase de la trecerea la nivel cu calea ferata de pe centura Jiboului nu functioneaza corespunzator. Videoclipul a devenit viral pe internet, fiind vizualizat de mii de persoane. Sute de utilizatori de facebook au comentat si au apreciat continutul video.
Un zalauan a postat si el un alt clip, in care surprinde chiar momentul cand trece un tren; semnalele luminoase erau aprinse, dar foarte slab vizibile, iar semnalele acustice functionau prost. DIfuzorul este "ragusit", emite un sunet infundat, neclar si nu foarte puternic, cel mai probabil insuficient de tare ca sa fie o avertizare eficienta ca urmeaza sa treaca un tren.

Primarul din Jiboul a suplimentat semnalizarea
caii ferate cu marcaje pe carosabil, dar ideea
montarii unei bariere nu este in "trendul" CFR

Primarul Jiboului, Dan Ghiurco, spune ca are permanent discutii cu cei de la CFR si chiar a propus in mai multe randuri suplimentarea semnalizarii.
Primarul ne-a declarat ieri ca l-a invitat saptamana trecuta pe directorul general CFR Cluj la Jibo

Salajenii dezbat intens pe tema  semnalizarii defecte de la intersectia  centurii Jiboului cu calea ferata
u si, printre discutiile despre statia Garii din Jibou, a fost ridicata si problema suplimentarii semnalizarii trecerii la nivel cu calea ferata de pe centura Jiboului.
Prima solutie propusa de primar a fost si pusa in practica. Primaria Jibou a executat saptamana trecuta marcaje transversale suplimentare pe carosabil.
O alta solutie, care cel putin verbal a fost apropbata de directorul CFR Cluj, a fost montarea de panouri de presemnalizare, solutie la care se asteapta un raspuns oficial, dupa care Primaria Jibou va executa lucrarile.
Legat de ideea montarii unei bariere, primarul Dan Ghiurco spune ca CFR are in plan renuntarea la sistemul de semnalizare cu bariera, pentru ca acesta este trendul pe care merge CFR.

Intersectarea centuri Jiboului cu calea ferata
a fost de la inceput si multa vreme o problema

Trecerea la nivel cu calea ferata de pe centura orasului Jibou, la iesirea din Jibou spre Somes Odorhei, are deja o istorie marcata de faptul ca lipsa semnalizarii a intarziat mult darea in functiune a soselei (mai bine de un an), desi aceasta era gata.
La centura Jiboului, lucrarile au început in 2014. A fost o investitie in valoare de 6 milioane de euro, pentru cei 5,2 kilometri. Desi soseaua era gata de mai bine de un an, circulatia a fost deschisa abia in vara lui 2017, dupa ce, in final, dupa lungi negocieri cu CFR, s-a facut investitia in semnalizarea trecerii la nivel cu calea ferata. A fost aleasa varianta fara bariera, cu semnale acustice si luminoase.
Imediat dupa producerea accidentului in care patru tinere din Maramures au murit pe loc, pe site-urile de socializare oamenii spuneau ca in ziua accidentului, 17 mai, semaforul nu functiona corespunzator, atat semnalizarea luminoasa, cat si cea acustica.

Vizualizari 3128
Comentarii articol

>

in 5 Iunie 2018 1:23

Pt. o prostalaua de soferita criminala ocupata cu fcbk-ul sulii nu cu condusul sunt atat de multe dezbateri.E clar vinovata tuta.

>

in 5 Iunie 2018 8:05

vedeti eu am flmat chiar atunci la locul tragediei si se vede clar ce culoare era\r\n

>

in 5 Iunie 2018 8:12

TREBUIE DEFRISATA VEGETATIA DE PE LINGA CALEA FERATA DEOARCE NU SE POATE VEDEA TRENUL NICI LA TREI METRI DE LA DRUM VEGETATIE ESTE DEPESTE 2METRI INALTIME\r\n

>

in 5 Iunie 2018 8:50

daca bariera nu e in "trendul" CFR, atunci sa raspunda penal pentru toate persoanle pe care CFR le ucide din culpa! Intrucat circulatia trenurilor fara a sa se asigura inseamana UCIDERE DIN CULPA! Orice mijloc de transport se asigura de evitarea oricaror accidente, de ce numai CFR nu vrea sa se asigure? Ori franeaza la treceri de cale ferata si se asigura de evitarea oricarui accident , ori sa puna bariere!!!! Altfel cei care decid in CFR sunt complici la crime si sunt direct responsabili pentru orice accidente au loc pe calea ferata!!!

>

in 5 Iunie 2018 8:51

Ministrul transporturilor sa isi dea demisia cu Dancila cu tot. Ei sunt cei mai responsabili de ce se intampla in CFR!

>

in 5 Iunie 2018 8:56

dl Ghiurco, de ce nu ati facut un pod peste calea ferata? Pentru shmecherii personale sunt bani dar pentru un pod nu? Un pod il faceati in jumate de an , asa mai bine ati mai asteptat 1 an si acum asteptati sa moara nevinovati din cauza incompetentei voastre!!!

.....>

in 5 Iunie 2018 9:03

pe harnicii de la cfr in doare infund sa verifice semnalele daca merg sau nu.... cu atat mai putin sa defriseze vegetatia in aproprierea trecerilor de nivel...barierele ar trebui puse pt trenuri...nu pt masini

>

in 5 Iunie 2018 9:06

Intrebati-o pe Ana de ce nu a facut pod!!!! A inaugurat centura fara semnale acustice si luminoase!!!! A taiat panblica fara autorizatia de circulatie data de Politie. Cate accidente s-ar fi produs daca nu era oprita circulatia pana la instalarea semnalizarii???? Asta DA incompetenta!!!!

>

in 5 Iunie 2018 9:28

Sunt sofer si stiu un lucru: indiferent cum e semnalizata o trecere de cale ferata (cu bariere, cu semnale acustice sau luminoase, cu un simplu semn care atentioneaza ca e o trecere de cale ferata) AM OBLIGATIA SA OPRESC, sa ma uit stanga-dreapta si apoi traversez, daca pot. De exemplu trecerea din Mirsid: nu are bariere si daca e soare nu iti dai seama foarte clar ce arata semafoarele alea. Dar opresc, ma asigur si trec.

>

in 5 Iunie 2018 10:38

Cine poate garanta ca soferita a fost atenta, sau pur si simplu nu a interest-o . va aduceti aminte de accidental de la Ciocmani, identic cu cel de la Jibou. Scolile de soferi sunt facute pe banda, habar nu au ce inseamna soferia. Cazul Ungaria, la fel. Pur si simplu se intampla!!!!

>

in 5 Iunie 2018 10:38

Daca ar fi putin atenti! Pe trecerea de pietoni, trec fara macar sa intoarca capul sa se asigure. Cu castile in urechi, nici macar nu vad!!!!

>

in 5 Iunie 2018 11:30

Mai mare PROSTALAU ca cel de la 1;23 nu cred ca exista decat la CFR poate chiar Jibou,Este adevarat ca trebuie sa ne asiguram la trecerile de cale ferata dar tot atat de adevarat este ca si administrtorul cai ferate are niste obligatii prin Lege.asa ca atentie domnilor care investigate cazul este vorba de 4 morti si dupa cum se aude sunt vinovati penal si cineva de la CFR Jibou.Mergeti de-a lungul cai ferate prin localitatile Somes Odorhei,Var,Tihau,Surduc samd si o sa obsevati ca trenurile ar veni ci vitezele de acum 30 de ani,acum datorita tufisurilor netaiate efectiv nu te poti asigura.INTREBARE; stiti cati lucratori de la gara Jibou lucreaza zilnic de dimineata pana seara ,la seful de gara acasa la Tihau.inloc sa curate maracini sa verifice ceea ce e de varicat si multe altele

>

in 5 Iunie 2018 12:08

Oameni buni semafoarele acelea chiar nu functioneaza .. au fost oamneni care au sunat la 112 si nu sa facut nimic..in ce lume traim ? Vizibilitatea ii slaba din partea din cate au venit fetele... nu inteleg dece nu se face nimic toti arunca vina unu pe celalalt cati oamneni mai trebuie sa moara? Sa se faca ceva???

>

in 5 Iunie 2018 12:22

Daca se pune problema montarii de bariere la trcerile peste calea ferata, ma intrb daca a numarat cineva, asa de curiozitate cate treceri peste calea ferata sunt doar in Jibou, de importanta diferita: drum national, drum judetean si strazi ale Jiboului la care pericolul de a se intampla oricand, ziua sau noaptea, pe soare sau pe ploaie, catastrofe groasnice! In acesta directie este necesar sa se actioneze atat de conducerea orasului in colaborare cu a CFR-ului, cat mai repede! Fiindca DUPA CE SE INTAMPLA NENOROCIREA ESTE TARZIU!!!!!

>

in 5 Iunie 2018 12:28

Continuare: MASURILE NECESARE DE LUAT PENTRU FIECARE TRECERE IN PARTE TINAND CONT DE SPECIFICUL FIECARUIA! Asigurarea corespunzatoare, semnalizarea suplimentara de avertizare,etc... Acestea TREBUIE URGENT INTRPRINSE DATA FIIND PERICULOZITATEA LOR!!!

>

in 5 Iunie 2018 12:50

lampile alea tre sa fie neaparat pe leduri,ca alea se vad.Astea de amu dk bate soarele pe ele,nu.Si o cocoasa de magar de aia inaltuta ca sa reduca toti viteza,inclusiv bizonii cu beamve si s-a rezolvat.Simplu si nu prea scump.Dk s-ar vrea,da-i doare-n paula pe toti!!!\r\np.s. oare cand s-a aplica si la noi cu adevarat legea aia cu utilizarea tlf la volan?Din tri pe care-i vezi conducand, doi vorbesc la tlf.Pana cand scumpa Militie ?

 (nu este publicat)
NOTA: Sunt interzise injuriile, cuvintele obscene si atacul la persoana.

Site-ul graiulsalajului.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.