Primaria Zalau a finalizat inca doua mari proiecte pentru care astepta sa semneze contractul de finantare

32
3006
 
Primaria Zalau a finalizat inca doua mari proiecte pentru care astepta sa semneze contractul de finantare

Ramas la conducerea Primariei Zalau pe perioada in care primarul Ionel Ciunt se afla in concediu de odihna, cel care i-a preluat atributiile, viceprimarul Teodor Balajel si-a luat in serios pozitia si face demersuri serioase pentru ca zecile de milioanele de la Uniunea Europeana sa vina la Zalau. Demersurile facute de vicele Balajel constau in organizarea de intalniri cu firmele castigatoare care urmeaza sa execute lucrari majore in oras, continuarea corespondentei cu Ministerul Dezvoltarii pentru accelerarea semnarii contractelor de finantare europeana. Amintim ca Primaria Municipiului Zalau are depuse trei proiecte pe mobilitate urbana finantate din fonduri europene care insumeaza peste 190 de milioane de lei, bani atrasi cu care se vor reabilita principalele artere de circulatie din Zalau, se vor achizitiona autobuze electrice si se vor amenaja trotuare, piste de biciclete si parcuri noi.

Luni, 26 august, utilajele intra la lucru pe strada Simion Barnutiu
Un contract de finantare care este deja semnat in valoare de 59 milioane lei, contract care cuprinde lucrari de reabilitare si modernizare a strazilor Simion Barnutiu, strada Voievod Gelu si executie trotuare, piste de biciclete pe Bulevardul Mihai Viteazul.
“In data de 1 august Primaria Municipiului Zalau a emis ordine de incepere a lucrarilor de reabilitare strada Simion Barnutiu. Am discutat cu constructorul care a castigat licitatia, i-am invitat la primarie si am stabilit etapele in ceea ce priveste executia lucrarii si ne-am asigurat ca au facut primele demersuri in a se aproviziona cu materialele necesare. Avem promisiunea constructorului ca incepand cu data de 26 august utilajele si materialele vor fi pe strada si o sa inceapa primele lucrari. Vom incepe executia lucrarilor pe strada Simion Barnutiu din zona Michelin de la sensul giratoriu intersectie cu strada Industriilor. Vor fi executate primele lucrari de canalizare pluviala si conturarea trotuarelor. Ne propunem ca anul acesta sa realizaam portiunea de strada cuprinsa intre Michelin si pana la Liceul Voievod Gelu, respectiv strada Voievod Gelu. Pe aceasta portiune se va realiza trotuare, piste de biciclete si reabilitare carosabil. Lucrarea va continua si anul viitor si ne propunem ca in anul 2020 intreaga lucrare sa fie finalizata pana in zona Scala la intersectia cu Bulevardul Mihai Viteazul.”, explica vicele Balajel.

Vor incepe lucrarile de modernizare a trotuarelor din zona Galeriilor Meses
“Noi am realizat din bugetul local lucrari de reabilitare a carosabilului si refacerea scuarurilor pe Bulevardul Mihai Viteazul de la intersectia cu strada Lupului pana la Cinematograful Scala. Acuma vom veni cu lucrari de piste de biciclete si trotuare. Proiectul trateaza toata lungimea Bulevardului Mihai Viteazul de la Primaria Zalau pana la Gara. Ne propunem ca anul acesta sa intra cu lucrari in zona centrala si o sa realizam trotuare si piste de biciclete pe zona cuprinsa intre cladirea Finantelor si Parcul Central – Galeriile Meses, unde vom face si lucrari de amenajare peisagistica. De asemenea ne propunem sa continuam lcurarile si portiunea de trotuar cuprinsa intre magazinul Carrefour si Platoul de Marmura, ca din primavara sa venim cu lucrari de reabilitare totala si refacerea platoului. Lucrarile de refacere trotuare si piste de biciclete pe Bulevardul Mihai Viteazul vor continua si in anul 2020, totodata se va executa si lucrari de canalizare pluviala, adica vom face o retea suplimentara de prelaure a apelor pluviale de pe bulevard cu descarcari in valea Zalaului. Consideram ca la final bulevardul va arata foarte, foarte bine. De asemenea ca o noutate, noi ne-am propus sa realizam si trei fantani arteziene in zona Scala la care se lucreaza in acest moment. Ne propunem ca pe 9 septembrie sa finalizam lucrarea si fantanile sa fie functioanle. Speram sa fie apreciate de catre cetatenii orasului.”, explica viceprimarul Balajel. stop_coloana In octombrie incep lucrarile de reabilitare pe strada Gheorghe Doja

Al doilea proiect care se afla in analiza al Ministerul Dezvoltarii si pentru care se asteapta din moment in moment invitatia de a se semna contractul de finantare in valoare de 117 milioane lei care cuprinde reabilitarea strazi Gheorghe Doja, a strazi 22 Decembrie 1989 tronson 2, strada Corneliu Coposu, strada Avram Iancu, dar si achizitia celor 20 de autobuze electrice. In sedinta Consiliului Local din 13 august au fost aprobati indicatorii tehnico economici si cotributia municipiului Zalau in ceea ce priveste finantarea lucrarilor. Aceasta hotarare de C. L. a fost transmisa de indata la Ministerul Dezvoltarii in vederea semnarii contractului de finantare.
“Am facut demersurile necesare pentru a semna intr-un timp cat mai scurt acest contract de finantare cu Min. Dezvoltarii, avand in vedere ca noi suntem intr-o etapa foarte avansata in ceea ce priveste declararea firmelor castigatoare pe acest proiect de mobilitate urbana. Ne propunem sa dam ordin de incepere in ultima parte a lunii septembrie la lucrarile de reabilitare strada Ghoerghe Doja – carosabil, trotuare si piste de biciclete. Lucrarile vor incepe din zona Parcului Padure Bradet spre centru.”, ne-a declarat viceprimarul Zalaului, inginerul Teodor Balajel.

Firma ANADOL va incepe din ianuarie 2020 livrarea autobuzelor electrice
“Ne propunem sa imbunatatim mult si transportul de calatori. Suntem de asemenea avansati cu partea de mobilitate urbana – achizitie 20 de autobuze electrice. Chiar am discutat saptamana aceasta cu reprezentantii firmei Anadol a carei oferta a fost declarata castigatoare la inceputul lunii august. Din discutiile avute cu dansii au rezultat ca aceste autobuze vor intrat in linia de fabricatie in luna octombrie-noiembrie, iar in luna decembrie, cel tarziu ianuarie vor fi livrate primele autobuze electrice. Autobuzele vor fi livrate de firma Anadol iin serie de cate 5, incepand cu cele de 10-11 metri, iar spre final vor fi livrate cele mari de 12 metri. Proiectul se afla la ministerul Dezvoltarii, mai avem de parcurs doar etapa semnarii contractului de finantare. Am luat legatura cu cei de la minister si asteptam din moment in moment sa fim invitati sa semnam contractul.”

Noua spatii degradate din Zalau vor fi transforamte in parcuri si dotate cu aparate fitness
Al treilea proiect pe mobilitate urbana care trateaza zonele degradate sau abandonate in valoare de 15,5 milioane de lei, proiect ce se afla in analiza la Ministerul Dezvoltarii si pentru care asteptam din moment in moment sa fim invitati sa semnam contractul de finantare. Si pentru acest proiect, in sedinta de C. L. din 13 august au fost aprobati indicatorii tehnico economici, contributia municipiului, iar documentele au fost transmise de indata la minister.
“Este vorba despre 9 zone din oras declarate ca zone degradate in care se vor executa lucrari de amenajare si se vor transforma in adevarate parcuri, locuri de joaca, inclusiv cu aparate de fitness, pergole, bancute si mobilier urban pentru recreere.”, ne-a spus viceprimarul Balajel.
“Sunt niste proiecte deosebit de importante Zalau, valorile acestor proiecte sunt semnificative. Ne preocupa sa promovam in continuare alte si alte proiecte. Noi le avem in faza finala si speram ca proiectele pe mobilitatea urbana sa aduca beneficiile pe masura asteptarilor cetatenilor si orasul in urma implementarii acestor proiecte isi va schimba radical fata si serviciile oferite spre cetateni vor fi inbunatatite.”, concluzioneaza viceprimarul Teodor Balajel.

COMENTARII

  1. daca autobuzele sunt pe curent atunci soferii de la transurbis ce motorina mai fura mai ales cei de pe masiniile mari un prieten sofer mia zis msi demult ca ramane pe man 10 litri ai lui la 100de km

  2. ai dreptate un sofer la bar mia zis si mie ca la transurbis revizorii cordoneaza furtu de motorina cu portarii care verifica masiniile care ies asa de fatada numai dar zise ca ies cu motorina in portbagaj

  3. Va invit în fata sălii sporturilor sa vedeți cam după 2,3 ani cum arata lucrările de modernizare a unui obiectiv. Este o risipă fantastica de bani. Bani spălați. Pereții deja au pete cu tencuiala cojita. Gresia este placi întregi desprinsa. Instalațiile interioare sunt praf. Cei care semnează de recepție și nu urmăresc bună execuție, sunt complici la risipă de bani fantastica. Nu mai tot vorbiți de sumele din proiect ca sunt enorme fata de costul real. De fapt sunt sume enorme pe niște lucrări prooooost executate cu materialele cele mai ieftine. Corupția mica distruge tara.

  4. bai zoroo la un pahar se spun multe am auzit de la o vorba la alta niste nume pe aici pe la noi in dn sunt soferi care mai vorbesc multe la o dusca pai revizori am auzit de unu nemes unu pop si unu droj apoi cinei cunoaste poate stie mai multe nui cunosc personal numai asa din bar de unu

  5. patronul de la cento este nepotul lui virgil magureanu care este priten bun cu unchiul lui ciolos vupea de aici legatura patronului cu budusan si ghiurco cine stie stie

  6. Ar fi bine, chiar necesar as zice, dar si potrivit cu aceasta ocazie, sa se reconfigureze carosabilul astfel incat aceste artere principale sa aiba mai multe benzi functionale: 4 benzi functionale pe toata lungimea str. Gh. Doja, 4 benzi si pe S. Barnutiu, exceptand eventual tronsonul de nord, dar si acolo ar putea fi macar 3, de asemenea 3-4 benzi pe tronsonul dinspre centru de pe 22 Decembrie, 3 benzi pe Corneliu Coposu si, eventual, si pe Avram Iancu si Voievod Gelu! \r\nTraficul e tot mai mare in oras si astfel de reconfigurari ar fi de mare ajutor!!!

  7. Pe langa autobuzele electrice, exista deja in faza de proiect introducerea troleibuzelor, macar pe o linie principala din oras. Ar fi bine sa nu se abandoneze acest proiect, fiindca sunt tot nepoluante si au si avantajul ca nu trebuie incarcate!

  8. Nu uitati ca B-dul M. Viteazul nu incepe de la Scala, ci de langa Primarie! De ce nu se aminteste nimic tocmai de tronsonul ce trece zona centrala a orasului?! Nu trebuie si acesta reabilitat?! De asemenea, acest bulevard nu se termina la intersectia cu str. Lupului, ci continua pana in zona intersectiei cu drumul spre Panic! Pe langa faptul ca acel tronson de iesire nu a fost inclus in proiectele de reabilitare carosabil + trotuare si piste de biciclete, ar fi bine ca primarul sa nu uite ca a promis chiar extinderea la 4 benzi pe acel tronson, plus trotuare si piste de biciclete pana aproape de intrarea in Hereclean! Si sa nu uitam nici de faptul ca a mai promis extinderea de la 4 la 6 benzi pe tronsonul din zona industriala, pana la gara!

  9. De ce nu spuneți de minciunile lui Ciunt și Bălăjel cu centura? Au zis că încep în septembrie lucrările. Nici vorbă! Nu știți decât să îi lăudați

  10. "Ciuma rosie" da clasa "ciumei portocalii".De cand au castigat primaria se vede ceva si in orasul nostru.Ceilalti au lasat strazile(si nu numai), ca dupa razboi.

  11. Felicitari dl Balajel. In sfarsit cineva s-a gandit sa lege Parcul Bradet de oras , sa speram ca vor face borduri inalte pe care sa poata merge pietonii nu loc de parchare pentru clientii de la Hanul Drumetilor!!!

  12. Felicitari dl Balajel. In sfarsit cineva s-a gandit sa lege Parcul Bradet de oras , sa speram ca vor face borduri inalte pe care sa poata merge pietonii nu loc de parchare pentru clientii de la Hanul Drumetilor!!!

  13. "În după-masa aceleaşi zile, armata, «în ţinută de sport», merge la stadion, unde are loc un concurs de atletism, din care «reiese marea grijă ce o poartă Guvernul nostru şi importanţa ce se dă educaţiei tinerilor militari». Iar seara, «serbarea a continuat în sala culturală, care a fost arhiplină» şi împodobită «cu steaguri roşii şi al R.P.R.». Aici, pe scena «frumos ornată cu portretele marilor luptători ai Socialismului, Lenin şi Stalin, precum şi a iubiţilor noştri luptători şi făuritori ai R.P.R. Tov. Gh. Gheorghiu Dej, Ana Pauker, Vasile Luca, Teohari Georgescu», au vorbit Roşca Tănase, despre „realizările obţinute în întâmpinarea lui 23 August”, şi «Tov. Török, care a subliniat în special rolul hotărâtor al armatelor Sovietice în lupta de eliberare a ţării noastre». Întreaga zi, pe un mare panou, amplasat în centrul oraşului, zălăuanii putuseră vedea realizările din judeţ, în cei patru ani trecuţi din 23 august 1944", mai spune oficialul sălăjean, citând ziarul "Graiul Sălajului din 28 august 1948.

  14. 23 august - Ultima paradă din 1989\r\n\r\nUltima paradă de 23 august a avut loc în 1989. Acea paradă care omagia cuplul dictatorial a fost pregătită după scenariul anilor anteriori. După multe pregătiri ce au constat în scoaterea din producţie a muncitorilor şi de la orele de clasă a elevilor, după numeroase repetiţii, zălăuanii sărbătoreau, mai mult obligați, Ziua Naţională.\r\n\r\nColoane alcătuite din peste 20.000 de oameni au mărşăluit pe străzile Zalăului, iar pe Stadionul Municipal "23 August", prin faţa tribunei oficiale, au defilat armata, gărzile patriotice, detaşamentele PTAP (Pregătirea Tineretului pentru Apărarea Patriei), formaţiile de pioneri şi cele de apărare civilă, carele alegorice şi muncitorii întreprinderilor din oraş, purtând tablouri cu Nicolae şi Elena Ceauşescu, pancarte cu diferite lozinci, steaguri roşii şi tricolore, eşarfe.

  15. Acest spectacol grandios era completat de prestaţiile corurilor reunite ale cadrelor din învăţământ, veteranilor de război, întreprinderilor din oraş, de recitalurile grupurilor vocale de la Integrata de In, Spitalul Judeţean, Poştă, Întreprinderea Comercială de Stat pentru Mărfuri Industriale, de concertele orchestrelor de muzică populară ale fabricilor (Întreprinderea de Prelucrare a Lemnului, Întreprinderea de Armături Industriale din Fontă şi Oţel sau Întreprinderea de Conductori Electrici Emailaţi) şi de momentele pionierilor şi şoimilor patriei.\r\n\r\nAcea zi memorabilă se încheia cu mici şi bere, la Grădina Poporului, Brădet, Popasul Romanilor ori alte localuri din oraş. "Chiar şi într-o astfel de zi, oamenii trebuiau să stea la coadă pentru asemenea bunătăţi, aşa cum se stătea, în acei ultimi ani de comunism, la aproape orice altceva de cumpărat: de la hrana cea de fiecare zi, până la produsele de folosinţă îndelungată",

  16. mai bine faceati parcari de-a lungul bulevardului mihai viteazul de la scala in jos ca oricum parcheaza toti jeepanele pe trotuar macar ii mai taxati un pic ,la cluj a iesit foarte bine strada horea este si parcare si benzi suficiente

LASA UN COMENTARIU

Comentariu
Nume

Site-ul graiulsalajului.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.