Sondaj



RSS Feed

Pestele se impute de la cap

Nu avem autostrazi pentru ca nu stim, nu putem sa facem

16 Aprilie 2018

Reforma CNADNR e facuta de dragul oamenilor partidului, dovediti incompetenti

Se vrea reforma la Compania Nationala de Autostrazi, care s-a dovedit incapabila in cei 15 ani de existenta sa faca cu adevarat autostrazi, iar pe bucatelele facute lucrarea crapa. Si se purcede in sfarsit la reforma. Numai ca demersurile sunt, din nou, vorbe, nu transformari pentru performanta.
“n 2016, prim-ministrul tehnocrat Dacian Ciolos initia o schimbare si a hotarat impartirea CNADNR (Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale) in CNAIR (Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere) si CNIR (Compania Nationala de Investitii Rutiere). PSD a preluat puterea la scurt timp si, de atunci, nimic. Acum, majoritatea PSD-ALDE plimba ideea de schimbare mai departe, dar mai mult de dragul formei. Ni se arata construirea de autostrazi dupa modelul majorararilor salariale concretizate in micsorari de lefuri.
“n fine, Camera Deputatilor tocmai a votat reforma propusa de Ciolos, numai ca intr-o varianta PSD-ALDE. Iar deputatul salajean PNL Lucian Bode, presedintele Comisiei de Transport si Infrastructura din Camera Deputatilor, ne dezvaluie din dedesubturile modului de reorganizare a CNADNR dupa chipul si asemanarea PSD-ALDE, adica se face loc la sefias autostrazilor pentru niste oameni loiali, care au deja in CV lipsa totala de pricepere."CNADNR-ul înfiintat în anul 2003 de catre Adrian Nastase era o institutie perimata, nerefomata, anchilozata cu performante zero. Era necesara separarea activitatii de investitii (CNIR - n.r.) de cea de administrare a infrastructurii rutiere (CNAIR – n.r.) din România. De la o intentie buna necesara a trecut mai bine de un an, iar rezultatele lipsesc cu desavârsire. Ordonanta de Urgenta nr. 55/2016 privind înfiintarea CNIR prin reorganizarea CNAIR, a fost emisa de catre Guvernul Ciolos si apoi modificata prin OG nr. 16/2017 de catre Guvernul Tudose la sfarsitul lunii august 2017. Din pacate OUG nr. 55/2016 nu a fost operationalizata de catre Guvernele PSD-ALDE, care au temporizat aplicarea ei. 

În tot acest timp, CNAIR-ul a continuat sa gestioneze proiectele mari de infrastructura rutiera cu rezultate nesemnificative. La nivelul anului 2017 au fost promisi 90 de km de autostrada pentru ca în final sa ne alegem cu cei 15 km inaugurati în martie, dar construiti în anul 2016. În anul 2018 acelasi CNAIR promite 60 de km de autostrada, dar rezultatul îl vom vedea, asa cum spunea ministrul transporturilor, vom circula pe ei când vor fi gata.
Astfel, toate proiectele începute înainte de anul 2017 au acumulat &ici

Nu avem autostrazi  pentru ca nu stim, nu putem sa facem
rc;ntârzieri majore în implementare. Mai mult, au fost reziliate contracte importante cum ar fi contractul pentru realizarea SF-ului la autostrada Sibiu-Pitesti, CNAIR-ul angajându-se ca va finalize acest studiu cu resurse proprii.
Guvernarea PSD-ALDE a pus lucrurile în miscare si par decisi sa opera?ionalizeze CNIR-ul abia dupa ce au gasit si persoana pe care sa o numeasca în fruntea acestei institutii responsabila cu tronsoanele de autostrada aflate în constructie si cu cele aflate în proces de licitatie. L-au reevaluat pe Narcis Neaga, fostul sef de la CNADNR din guvernarea Ponta responsabil de prabusirea unei portiuni din autostrada Orastie-Sibiu, inaugurata în graba în noiembrie 2014, drept cadou electoral pentru prezidentiabilul PSD si l-au uns sef la CNIR. El este profesionistul identificat de PSD si pus sef acum peste autostrazile României. Cu un asemenea istoric, am mari îndoieli ca domnul Neaga se califica pentru aceasta functie, destinul proiectelor mari de infrastructura din România pare pecetluit - dezastru si haos pe toata linia.
Interesul PSD pentru aceasta institutie este legat strict de plasarea unor personaje loiale în structura de conducere. S-a piedut un an în care toate aceste etape premergatoare puteau fi parcurse. De la angajarea de personal la transferul de proiecte. Nu avem nicio garantie ca blocajele administrative nu vor mai exista, pentru ca în continuare legislatia achizitiilor publice este ambigua, iar avizele necesare demararii constructiilor se emit haotic. Fara aceste aspecte clarificate si simplificate vom avea doua institutii anchilozate – CNAIR si CNIR, în locul defunctului CNADNR.
Grupul parlamentar al PNL nu a votat în favorea acestui proiect de lege, PNL si-a manifestat deschiderea catre dialog fata de problemele din infrastructura pentru ca nu putem accepta ca majoritatea PSD-ALDE sa fie preocupata doar cu "echiparea" acestor institutii cu sinecuri de partid. Astazi (n.r. - 11 aprilie), în plenul Camerei Deputatilor, majoritatea PSD-ALDE a votat în favoarea acestui proiect de lege care va merge la promulgare la Presedintele României", spune Lucian Bode.

Vizualizari 1320
Comentarii articol

>

in 16 Aprilie 2018 0:08

Como cand mai faci discoteca la Cehu?

>

in 16 Aprilie 2018 1:31

Oferta de succes: castiguri part time. Cautam urgent operatori pe internet. Castigurile sunt foarte motivante. Lucrati acasa la dvs, la calculator, in timpul liber. Asiguram instruire gratuita si de cea mai buna calitate. Trebuie sa aveti varsta de 18 ani si cunostinte minime de navigare pe internet. Cereti acum detalii la adresa de email a unuia dintre coordonatorii echipei noastre:cita_ct69@yahoo.com

>

in 16 Aprilie 2018 7:18

Asta cu /r/n sper sa bagi si tu in comentariu ca de obicei la fiecare articol!

>

in 16 Aprilie 2018 7:26

Ba stim sa facem numai ca NU mai avem fonduri banesti si forta de munca ptr ca banii merg in alta parte.in salarii nemuncite la BUGETARI,LA PENSIILE SPECIALE ETC.de ce nu se impoziteaza progresiv veniturile de peste 3000 de lei mergind pana la un impozit de 75 la suta.Ex in Anglia asa se impoziteaza dar noi suntem mai destepti ca toti noi suntem captalisti festici iar aia sunt comunisti,asa spun chiar oamenii de acolo,megeti si intrebatii daca nu ma credeti.Dam pensie de 15000 lei la unul de 53 ani si nu are ce face cu bannii trebtuie impozitata cu 80 la suta,EX eu cum ma descurc cu pensie de 1400 lei

Pentru "pensionarul" de la 7:26>

in 16 Aprilie 2018 8:10

Tu nu știi sa scrii bine la ce pensie ai...

Hmm>

in 16 Aprilie 2018 8:13

Japonezii si-au refăcut toate drumurile și autostrăzile in macim 2 ani după acel tsunami. "Ai nostri" nici după 20 de ani nu sunt în stare sa facă câteva autostrăzi. ..Doar 15 km în 2 ani...Și aia vai și amar...De întreținere nu mai zic.

>

in 16 Aprilie 2018 8:38

Articolul spune adevărul, însă nu e imparțial. Daca erai corect, dle redactor, cereai și părerea PSD-ului. Pe cititor nu îl interesează părerea și indoiala dumitale, ci informația completa, pe care, din păcate, in cazul de față nu ai oferit-o.

PSD este in TOATE ,este cancerul ROMANIEI>

in 16 Aprilie 2018 8:51

Dupa cei 60 de secretari de stat adusi din Teleorman pe cele 60 de posturi nou create la guvern,urmeaza sa creeze alte sute de locuri de huzur in companiile falimentare de stat.Mai adaugam ca fiecare domn nou numit isi aduce consilieri,soferi secretare,etc.Sa nu uitam ca au dus si din Sarac Judet doi politruci la Bucuresti sa ingroase randurile celor platiti regeste din taxele si impozitele noastre .Bineinteles ca si la Cons Judetean a angajat Marc pe politista cu pensie speciala de 8000-9000 de lei si pe pensionarul Barna Laurentiu care sunt platiti fara rusine din taxele si impozitele puse salajenilor.

>

in 16 Aprilie 2018 9:00

Cel de la 8,10 cred ca ai pensie nesimtita sau nu esti un bun gospodar,ca primarul nostrum,omule eu spun adevarul am vecini care se descurca foarte bine cu pensie 1200-14oo lei pe luna,clar mai sa nu8-ti spun altceva

pt ala de la 7:26>

in 16 Aprilie 2018 10:03

tu esti ceva pensionar frustrat ca unii au invatat si au muncit ca sa aiba salarii cat de cat si tu vrei ca statul sa i asupreasca tot pe aia? sa ia 75% bugetarilor si astora cu pensii speciale...

Imi place>

in 16 Aprilie 2018 14:44

ca voi va certati aici la comentarii in schib ce principalii vinovati ce au condus din 89 incoace isi vad linistiti de averile lor facute din jaful din banul public ,chiar daca cate unul dintre ei au mai stat si la parnaie asa cate 2 .. 3 ani iar altii se bronzeaza prin Costa Rica si prin alte parti.

>

in 16 Aprilie 2018 17:32

DACA S-AR PUNE PE LIBER JUMATATE DI BUGETARI PT CA SUNT IN PLUS AR FI CEL PUTIN 15 MILIARDE DE EURO ANUAL PT INVESTITII IN AUTOSTRAZI .....JOS STATUL BUGETAR ROMAN !!!!

>

in 16 Aprilie 2018 17:33

DACA S-AR PUNE PE LIBER JUMATATE DI BUGETARI PT CA SUNT IN PLUS AR FI CEL PUTIN 15 MILIARDE DE EURO ANUAL PT INVESTITII IN AUTOSTRAZI .....JOS STATUL BUGETAR ROMAN !!!!

>

in 16 Aprilie 2018 17:33

DACA S-AR PUNE PE LIBER JUMATATE DI BUGETARI PT CA SUNT IN PLUS AR FI CEL PUTIN 15 MILIARDE DE EURO ANUAL PT INVESTITII IN AUTOSTRAZI .....JOS STATUL BUGETAR ROMAN !!!!

>

in 16 Aprilie 2018 17:33

DACA S-AR PUNE PE LIBER JUMATATE DI BUGETARI PT CA SUNT IN PLUS AR FI CEL PUTIN 15 MILIARDE DE EURO ANUAL PT INVESTITII IN AUTOSTRAZI .....JOS STATUL BUGETAR ROMAN !!!!

>

in 16 Aprilie 2018 17:33

DACA S-AR PUNE PE LIBER JUMATATE DI BUGETARI PT CA SUNT IN PLUS AR FI CEL PUTIN 15 MILIARDE DE EURO ANUAL PT INVESTITII IN AUTOSTRAZI .....JOS STATUL BUGETAR ROMAN !!!!

>

in 16 Aprilie 2018 17:34

DACA S-AR PUNE PE LIBER JUMATATE DI BUGETARI PT CA SUNT IN PLUS AR FI CEL PUTIN 15 MILIARDE DE EURO ANUAL PT INVESTITII IN AUTOSTRAZI .....JOS STATUL BUGETAR ROMAN !!!!

 (nu este publicat)
NOTA: Sunt interzise injuriile, cuvintele obscene si atacul la persoana.

Site-ul graiulsalajului.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.