Metroul de la Cluj Napoca prinde contur

3
906

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode , a prezentat în ședința de Guvern de luni, în fața prim-ministrului Ludovic Orban și a colegilor din Cabinet, proiectul de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea Notei de fundamentare privind necesitatea și oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiții „Tren Metropolitan Gilău – Florești – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonțida – Etapa I A Sistemului De Transport Metropolitan Rapid Cluj Magistrala I De Metrou și Tren Metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea – Componenta 1, Magistrala I de Metrou”, județul Cluj.

Valoarea estimată a proiectului este de aproximativ 1 miliard de euro, iar finanțarea va fi asigurată conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii, după caz din fonduri externe nerambursabile (POIM 2014-2020, PNRR 2021-2027, POT 2021-2027), bugetele locale ale celor două UAT, precum și din alte surse legal constituite. Din punct de vedere tehnic, proiectul noii linii are o lungime de 14,4 km și 14 stații de metrou care vor deservi Municipiul Cluj-Napoca și localitatea Florești. Noua magistrală de metrou pregătește viitorul Clujului și, totodată, dezvoltarea zonelor limitorfe Gilău și Florești. Acest proiect de metrou, de la Cluj, are inclusă și conexiunea cu viitorul Spital Regional de Urgență, iar prin integrarea cu viitorul tren metropolitan va asigura conectivitatea cu Gara CFR și cu Aeroportul Internațional Cluj-Napoca.

După aprobarea Hotărârii de Guvern privind acest obiectiv, se va realiza studiul de fezabilitate ce va stabili indicatorii tehnico-economici ai proiectului. Valoarea totală a proiectului privind studiile de prefezabilitate, de fezabilitate si PUZ este de 33,4 milioane de lei (asigurate prin bugetele ale UAT Cluj-Napoca și Florești), din care studiul de prefezabilitate are valoarea este 11,1 milioane lei.

Realizarea studiului de prefezabilitate a fost demarată în 30 aprilie, iar în 6 luni acest document a fost realizat și predat. În 27 octombrie, respectiv 29 octombrie, atât Consiliul Local Cluj-Napoca, cât și Consiliul Local Florești au aprobat acest studiu de prefezabilitate.

„Fără doar și poate, acesta este un moment istoric, în condițiile în care pentru prima dată, în România, lansăm un proiect de metrou în afara Bucureștiului. Astfel, odată cu darea in funcțiune, în București, a magistralei 5 de metrou, anul 2020 confirmă angajamentul Guvernului Ludovic Orban pentru o dezvoltare fără precedent a investițiilor în infrastructura de transport, dar și pentru proiecte de mobilitate urbană cu tehnologii moderne ce respectă condiționalitățile actuale în domeniul mediului„, susține Lucian Bode, pe pagina de Facebook.

3 COMENTARII

  1. „Moment istoric” ???!!!. Daca acesta este „moment istoric” , ce au fost inainte de ’89, constuctiile de hidrocentrale, rafinarii, metrou Buc., tuneluri CFR, fabrici, combinate , orase intregi, etc, etc.???!!! Azi, am ajuns sa numim asa, INTENTIILE???!!! Aceasta arata competenta sau incompetenta, actualilor „emanati”???

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.
Nota
Sunt interzise injuriile, incitările la ură sau violență, cuvintele obscene și atacul la persoană. Publicația Graiul Sălajului nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea formulării acestora revenind integral autorului comentariului. Orice persoană care se consideră prejudiciată de conținutul unui comentariu, are posibilitatea de a solicita ștergerea comentariului respectiv, în baza unei cereri în acest sens, trimise pe adresa de e-mail a redacției, graiulsj@unisys.ro.