Sondaj



RSS Feed

Ce buna ar fi o constanta universala pentru masura bunului simt

Laszlo Laszlo – urmasul perdantilor - se intoarce!

2 Noiembrie 2018

Profesorul de istorie de la CNS da din nou cu bata-n balta, mai abitir decat a facut-o la manifestarea de vineri, dedicata romanismului, de la Biblioteca Judeteana

Profesorul de istorie de la Colegiul National Silvania Laszlo Laszlo, care se autodefineste ca "urmasul perdantilor" de la 1918, spunand si "Ca fara vointa sau dorinta noastra, Romania a devenit si patria noastra", se plange ca a iesit prost in articolul publicat in ziarul nostru de miercuri, in care am relatat despre discursul lui la manifestarea organizata de Biblioteca Judeteana in 26 octombrie, dedicata Anului Centenar prin evidentierea a 100 de personalitati contemporane din Zalau.
Laszlo ne trimite la redactie o intampinare, "in virtutea dreptului la replica", fara sa ne trimita insa un drept la replica. Dreptul la replica este definit ca o corectura la o informatie gresita. Nu avem in articolul de miercuri nici o informatie gresita. Deducem atunci ca pur si simplu nu-i place articolul. Dar publicam intampinarea lui, pentru ca oricine are dreptul la opinie.
"Catre redactia Graiul Salajului!
În virtutea dreptului la replica, va rog sa publicati raspunsul meu, si integral cuvântul meu invocat în articolul din 31. oct., deoarece ati instigat împotriva mea. (De exemplu cu titrarea pe prima pagina: „cu bâta în balta”.) Din discursul întreg, autoarea scoate parti din context, ma „vopseste” în fel si chip. Iar datorita „invitatiei” lansate de autoare, sub anonimat s-a declansat un atac (sa nu spun linsaj) mediatic pe siteu-ul „GS”. Se pare ca, autoarea articolului ori nu a înteles mesajul meu, ori intentionat m-a rastalmacit, si face afirmatii neadevarate, ce pot fi contrazise:
„S-a dedat la propaganda”... Unde anume? Nu am facut vreun fel de propaganda. Referitor tot la propaganda: „mascata într-un discurs presarat cu idei de integrare europeana”. Nu integrarea europeana a fost axa discursului meu. Pacat, ca asta a înteles autoarea. Care pe lânga altele ma mai face si prost, (indirect), ca ce fel de profesor de istorie sunt, care „nu întelege sentimentul natiunii”.
Sa lasati pe cititori sa vada, daca autoarea a procedat corect sau nu, fata de mine.
si o ultima rugaminte: De mine puteti sa ma atingeti, dar institutia la care lucrez, va rog s-o lasati în pace!
Sunt adeptul dialogului si colaborarii-convietuirii româno-maghiare. Nu am spus si nu am scris niciodata contrar acestor idei si valori. Din acest motiv am acceptat invitatia sa particip la evenimentul din 26 octombrie si sa rostesc acolo un mesaj.
Zalau, la 31. 10.2018. László László

Si iata discursul cu bucluc

Reiese asadar ca Laszlo vrea publicarea intregului discurs pe care l-a rostit vineri. Discurs pe care initial ne-am ferit sa-l publicam tocmai din respect fata de contextul evenimentului, fata de sarbatoarea pe care o reprezinta pentru toti Anul Centenar. Avem scuza minima a pretentiei lui Laszlo si il publicam, cu toata rusinea ca ne supunem cititorii unui supliciu. Dar subliniem ca altfel nu ne-am fi murdarit hartia, mai ales in An Centenar. Pentru ca discursul lui Laszlo, nominalizat de Biblioteca printre cei 100 de zalauani merituosi, este al unuia care este invitat practic la Sarbatoarea Natiunii, spune ca nu-i place, dar vine totusi la festival sa strice atmosfera. Dar, asa cum el insusi doreste, sa-i lasam pe cititori sa aprecieze. Si iata discursul pe care ni-l trimite insusi Laszlo. Pentru ca in text profesorul de la CNS macelareste limba romana, sa-si ceara scuze singur, noi redam ce ne-a trimis.
"Onorat public! Doamnelor si Domnilor!
Sa nu asteptati, sa mint frumos. Nu o sa fac. Nu sunt politician...
Ca maghiar si urmas al perdantilor de la 1918, nu este usor sa gasesc cuvinte adecvate. Cum nu e simplu, sa fi minoritar. Si apropo de minoritati: Ca tara model al tratamentului minoritatilor, este invocata adesea Finlanda: Acolo limba minoritatii suedeze este limba oficiala. (Sunt 3 universitati de stat cu limba de predare suedeza. Daca minoritatea atinge 8% intr-o localitate, ea este socotita bilingva. Daca sunt 13 copii vorbitori ai limbii, atunci se infiinteaza scoala generala cu limba de predare suedeza. Fain si frumos!) Cu toate acestea in doar un secol, procentul suedezilor a scazut la sub jumatate: de la 12,9% in 1900, la 5,4 in 2010. Deci nici acolo nu e usor sa fi minoritar!
Dar sa ne intoarcem la ale noastre. Poate, am perspectiva si inspiratia necesara sa-mi dau seama, ca la ce s-au putut gandii romanii ardeleni, principalii actori ai unirii Transilvaniei cu Romania, in frunte cu Iuliu Maniu: "Hai sa ne unim cu Romania si sa tragem aceasta tara marita si demna de o soarta mai fericita spre Europa. De la portile

Laszlo Laszlo – urmasul perdantilor - se intoarce!
Orientului – la portile Occidentului." Ca nu a fost sa fie chiar asa? Ca generatia unionista a fost data pieirii? Asta-i ironia istoriei. Revolutia isi devoreaza pruncii.
Pe noi, romanii si maghiarii pe langa istorie si religie, ne desparte si o bariera lingvistica. Sa fiti absolut sinceri, si sa spuneti, daca in oras sunt peste 40 000 de romani nativi, sunt 10 romani care sa vorbeasca fluent (sa citeasca, sa scrie) in limba maghiara? Sa cunoasca istoria si cultura maghiara? “ntelegeti, la ce bariera m-am referit?
Personal incerc sa compensez ceva din acest blocaj. Doar sunt unul singur, cu timpul si capacitatea limitata. (Ars longa, vita brevis...) Dar raman deschis spre comunicare, atat catre comunitatea romaneasca, cat si spre comunitatea maghiara.
Inteleg, intelegem, ca pentru Romania si romani 1 Decembrie este o mare sarbatoare. Pentru maghiarii din Romania sau de oriunde din lume nu este. Nu putem aplauda, canta si dansa. Dar acceptam verdictul Istoriei. Va admiram, va respectam si ne reculegem. Atat putem. Cine spune mai mult, e ipocrit. Cine doreste sau pretine mai mult exagereaza, ori abuzeaza. Ca fara vointa sau dorinta noastra, Romania a devenit si patria noastra.
Aceasta Romanie, unde dorim sa traim in pace impreuna cu voi. Dorim ca Romania, tara noastra comuna sa ramana o tara europeana. Si nu in ultimul rand, ca cele doua state vecine – Romania si Ungaria – sa urmeze odata modelul franco-german. Comunitatea maghiara din Romania poate fi puntea, pe care cele doua tari si natiuni se pot apropia, se pot intalni.
In incheiere, sa retinem cu totii, ce ne propune poetul Jozsef Attila: "A rezolva in sfarsit treburile noastre comune"
Va multumesc pentru atentie!
Laszlo Laszlo
(Cuvant rostit la 26 octombrie 2018, cu ocazia evenimentului: 100+... Zalauani, omagiati de CENTENAR, in Sala Transilvania Zalau.)"

Disectie obligatorie pe Laszlo Laszlo

In adresa catre redactie, Laszlo Laszlo crede ca articolul de miercuri a "instigat" împotriva lui, dand exemplu formularea „cu bâta în balta”. A da cu bata in balta inseamna a face o gafa, o greseala neintentionata. Daca profesorul a comis-o intentionat, cu atat mai rau.
Profesorul se plange de formularea noastra „s-a dedat la propaganda”. Si spune ca nu a facut propaganda. „ntelegem ca profesorul doar exprima idei proprii in nume colectiv, folosind persoana I plural. Spune, de exemplu, "Ca fara vointa sau dorinta noastra, Romania a devenit si patria noastra". Iar propaganda inseamna raspândirea unor idei care prezinta si sustin o conceptie, cu scopul de a convinge si de a câstiga adepti. Nu avem dovada ca sunt mai multi ca el si a vorbit in numele mai multor oameni. Credem ca prin aceasta exprimare doar isi disemineaza ideile proprii in colectiv. Nu a facut propaganda numai daca a folosit pluralul Majestatii. Atunci ar fi trebuit sa spuna "Noi (Majestatea Noastra), Laszlo Laszlo, atat putem", de exemplu.
Laszlo Laszlo exprima si "o ultima rugaminte: De mine puteti sa ma atingeti, dar institutia la care lucrez, va rog s-o lasati în pace!". Am recitit articolul de miercuri si am constatat ca singura atingere adusa Colegiului National Silvania Zalau este o mentiune ca Laszlo este "profesor de istorie la CNS".
Pai, sa ne atingem acum de CNS. Cat de indulgenta poate fi conducerea celui mai bun Colegiu din judet sa aiba un profesor de istorie care spune "De mine puteti sa ma atingeti"?! Profesor care scrie "Cum nu e simplu, sa fi minoritar", cu o virgula sugubeata si cu un singur i pentru verbul a fi la persoana a doua singular. Profesor care scrie "la ce s-au putut gandii romanii", cu doi i la infinitivul lui a gandi. Si lasam la o parte multe greseli urate de exprimare in limba romana ale profesorului care deplange ca nu sunt destui romani nativi sa citeasca si sa scrie in limba maghiara. Deci, unde ramasesem? Ce profesor de istorie are CNS, profesor care spune "Ca fara vointa sau dorinta noastra, Romania a devenit si patria noastra", vorbe spuse de un cetatean roman, profesor platit de statul roman, adica din contributiile tuturor romanilor - moldoveni, ardeleni, munteni. Platit de patrie. Patrie e tara in care te-ai nascut, tara care a facut posibil sa iei fiinta. Dar, asa cum cere chiar el, Laszlo Laszlo, sa-i lasam pe cititori sa considere.

Vizualizari 6915
Comentarii articol

>

in 2 Noiembrie 2018 0:19

șovin

>

in 2 Noiembrie 2018 0:55

Instigator; a imbatranit urat, ca Iliescu.

>

in 2 Noiembrie 2018 1:20

Din pacate asa sunt toti ungurii din Romania ne ar manca... dar...problema este cine a invitat acest gunoi care traieste fortat in Romania dupa cum spune el ar fi interesant sa l întrebati ce a cautat asta acolo,ce personalitate este? Ma intreb ce istorie preda acest individ

>

in 2 Noiembrie 2018 1:59

Din pacate asa sunt toti romanii in europa, in afara de furt, viol, cersit, proxenetism, vrajeli, curve!!! Exemple vezi in bordelurile in germania, interlopii in italia, hotii din spania, tiganii (cetateni romani) peste tot... Din pacate ca cineva din europa a acceptat si acesti cetateni romani sa traiasca printre oameni normali, dimpotriva au drept la somaj alocatii pensii... Asa ca cine e "gunoi"" iti spub eu prietene... cu totii suntem la urma urmei!!! Lasa istoria.. Fii prezent ca e rau de tot!!! Candva se lupta pt mandria puterea tarii iar acuma te fura guvernul.. Sa l-e explici copiilor tai de ce traiesc in alta tara pe cand is romani.. De ce dragnea va fii o legenda... Si de ce de ce de ce... Avem istoria noasta trista in prezent!!! Exista un nebun care traieste trecutul ca atata il duce capu, pe cand noi ne gandim la ziua de maine!!! Lasa ura lasa prostia altora... Lasa ip, treznea, 1 decembrie 15 martie, de craciun bem la fel!!!! Nu te mananca nimeni!!!

>

in 2 Noiembrie 2018 2:14

Pt 1:59 mutat te in ungaria

>

in 2 Noiembrie 2018 2:39

De ce??? Doar sunt roman, de ce sa ma mut in alta tara??? Mai bine nu visa tu la anglia, germania, franta...

>

in 2 Noiembrie 2018 4:20

Daca esti roman accepta sa fii roman dar din pacate esti bozgor

>

in 2 Noiembrie 2018 4:26

Ai dubla cetățenie traiesti intr o tara libera poti pleca cand vrei chiar si neamurile tale

>

in 2 Noiembrie 2018 4:29

Oare ce le povesteste profu sovin la clasele de maghiara? Care istorie ,varianta ungurească? Nu ar avea voie astfel de indivizi sa predea la clase de maghiari istoria romaniei

>

in 2 Noiembrie 2018 4:33

Pe langa ca e bozgor e si nesimtit mai face si comentarii

>

in 2 Noiembrie 2018 4:34

Unul din cele mai bune articole din Graiul Sălajului din ultima vreme. \r\nRușine d le Laszo! \r\nCitez: Ca fara vointa sau dorinta noastra, Romania a devenit si patria noastra omul ăsta și alți maghiari nu înțelege faptul că, Unirea a însemnat unirea teritoriilor ROMANESTI! E că și când i mi fac o casa,il primesc pe maghiar in gazdă, se pune stăpânire pe CASA MEA apoi când câștig la judecata dreaptă dreptul de a sta in CASA MEA de a fi A MEA vine maghiarul Laszo și spune că nu e corect și că Ca fara vointa sau dorinta lui, casa mea a devenit si casa lui. Fără cuvinte. \r\nPur și simplu consider că și-a bătut joc de aceasta sărbătoare. Am mai auzit ideea asta la maghiari: faptul că nu pot fi veseli de 1 Decembrie... Cred că o preiau unii de la alții expresia asta și livee oare interesantă. Nu fi vesel dar macar rRESPECTA tara in care traiesti. Și da,Vlad modul în care SCRI SI TE EXPRIMI ești o RUSINE pt CNS!!!!\r\n\r\n

>

in 2 Noiembrie 2018 4:45

Astfel de profesori maghiari demonstrează faptul că e cea mai mare greșeală să îi lași pe maghiari sa predea istorie în România. Daca la o sărbătoare națională, a românilor, în public, vorbește așa, sunt convins că generațiilor de maghiari care au trecut prin mana li s-a servit de către Laszlo zi de zi idei șoviniste. \r\nConducerea CNS și inspectoratul județean scolar ar trebui sa ia masuri. E de datoria lor sa observe că acest așa zis profesor propaga în public idei antinaționale și iredentiste. \r\nCat despre faptul că HABAR NU ARE DE LB ROMÂNĂ dar are pretenția că românii să învețe maghiara e la fel o bătaie de joc la adresa românilor. Acest om face de rușine în primul rând comunitatea maghiară. Și face de rușine inclusiv CNS îl și dascălii de acolo.

>

in 2 Noiembrie 2018 5:03

dari toma ( inspector invatamant ISJ) =Laszlo Laszlo. DA PANA CAND?

>

in 2 Noiembrie 2018 5:06

Nemtii care s au saturat de Romania si au luat traista si au plecat dar demni cu respect pentru Romania tara care ia adoptat voi ungurii sovini de ce nu o faceti ? Nu ne supărăm plecati si fara respect pt cei care au adoptat ungurii dar plecati daca nu va convine

>

in 2 Noiembrie 2018 5:09

Elevii romani sa intre in greva sa nu mai intre la orele lui

>

in 2 Noiembrie 2018 5:19

Asta trebuie sa fie pozitia ziarului GS: verticala, transanta, obiectiva si sincera!Lucrurile trebuie prezentate deschis, fara musamalizari!

>

in 2 Noiembrie 2018 5:29

Asta are pesta in sânge(porcină)

>

in 2 Noiembrie 2018 5:35

Un cuvant se poate spune despre cacatul asta:BOZGOR.

>

in 2 Noiembrie 2018 6:07

Bulgareanule trebuie sa iei masuri urgente cu acest profesor

>

in 2 Noiembrie 2018 6:15

Bine v-a făcut,de ce l-ați invitat acolo? Romanii adevarati și de valoare nu au loc nicăieri de lmpostori ca voi care stabiliți bag seama criterii de valoare

>

in 2 Noiembrie 2018 6:26

O întrebare :an 1940 pe români i-a antrenat cineva dacă vor să treacă sub tutela Ungariei? \r\n\r\n\r\n

>

in 2 Noiembrie 2018 6:27

O întrebare :an 1940 pe români i-a antrenat cineva dacă vor să treacă sub tutela Ungariei? \r\n\r\n\r\n

>

in 2 Noiembrie 2018 6:31

Cere-ti parerea lui despre Treznea si Ip ca sant f. curios ce poate gandi despre acele evenimente.

>

in 2 Noiembrie 2018 6:40

Rudiné sa va fie. La toți.

>

in 2 Noiembrie 2018 6:48

DACA NU ATI VAZUT UN MAGAR URCIND SCARILE LA ETAJ ,ESTE INDICAT SA FACETI O VIZITA LA SIMLEU SI ACOLO O SA AVETI SURPRIZA ´`LASZLO LASZO,LA ETAJ

laszlo>

in 2 Noiembrie 2018 7:14

ria ria csikszereda hungaria

>

in 2 Noiembrie 2018 7:26

Din pacate marc si ciunt psd ul in general ar f... si pe m... ce sa ne mai miram ca asta a ajuns sa vorbeasca la centenar

>

in 2 Noiembrie 2018 7:28

Avem niste profesori de istorie pe care nu-i prea intereseaza nimic! Cei de limba maghiara predau istoria pe care si-o doresc ei, cea predata in Ungaria! Nu este nicio monitorizare in acest sens. Inspectoratul Scolar, o institutie in care angajatii sunt pe criterii politice (PSD @UDMR) nici macar nu s-a gandit in ultimii ani sa faca o inspectie sa vada ce preda profesorul maghiar la ora de istorie! Din contra, ISJ l-a desemnat profesor metodist de istorie pe Lazslo Lazslo, ce-i inspecteaza pe ceilalti profesori magiari de istorie!?! Ei de ei, ce credeti!

>

in 2 Noiembrie 2018 7:32

Apropo, de comentariul de mai sus. Ce se mai intampla cu Palatul Copiilor din Zalau? L-au cumparat maghiarii, prin Biserica Reformata, si-l dau locatie Liceului Reformat Maghiar! Totul cu "sprijinul" Inspectoratului Scolar condus incompetent de Pop Maria, sotia senatorului Pop Gheorghe.

>

in 2 Noiembrie 2018 7:41

ce zice oare seres denes. marele prieten psd udmr pcr\r\n

>

in 2 Noiembrie 2018 7:45

cata ura!!!! chiar asta caracterizeaza pe un salajean? indiferent ce etnie ai.....tree sa fi om in primul rand! dar.....e greu cand ai in minte numai.......

Demisia horthystului>

in 2 Noiembrie 2018 7:52

Daca ar avea bunul simt fascistul asta si-ar da demisia

>

in 2 Noiembrie 2018 7:53

Educație, cultura,educație,cultura,vai de noi!” Problema-cheie rămâne educația, in sensul cel mai cuprinzător al termenului.” Lucian Boia. “DE LA DACIA ANTICA LA MAREA UNIRE DE LA MAREA UNIRE LA ROMÂNIA DE AZI” Poate veți înțelege ceva.

>

in 2 Noiembrie 2018 7:56

Un borfas de etnie maghiara ,cu dubla cetatenie,care a invatat pe banii nostri in institutie romaneasca isi permite sa ne jicneasca? Acest nemernic si un needucat trebuie sa dispara din CNS si sa predea la analfabetii lui din Ungaria acolo unde se regaseste

>

in 2 Noiembrie 2018 8:02

ce zice oare seres denes. marele prieten psd udmr pcr\r\n

>

in 2 Noiembrie 2018 8:04

i din a la inceputul cuvantului ... si mai idraznesti sa scrii ? Scrie-ti su numele incultule

>

in 2 Noiembrie 2018 8:06

IN CONDITII NORMALE MA ASTEPTAM CA LIDERII UDMR SA IA ATITUDINE FATA DE ACEST PROFESOR CU MENTALITATE SOVINA SI EDUCATIE PRECARA,FORMATOR DE EDUCATIE ,DAR TACEREA LOR ....ESTE EGALA CU APROBAREA SI SALATAREA GESTULUI

Intrebare pentru toti >

in 2 Noiembrie 2018 8:09

Faceti un exercitiu de imaginatie si intrebati-va ce ar fi patit acest cetatean in Ungaria ? Rusine D-le profesor.

>

in 2 Noiembrie 2018 8:13

Sunt doua probleme: 1.de ce e permis ca un extremist nationalist sa predea istorie .ar trebui ca orele de istorie sa fie predate de profesori romani!!!; 2.de ce se mediatizeaza astfel de situatii care fac mai mult rau decat bine

A fost premeditat>

in 2 Noiembrie 2018 8:14

Ganditi-va ca individul asta si-a pregatit discursul stiind ca este invitat la eveniment. Aveti idee cat de mult uraste romanii daca a fost in stare sa vorbeasca in halul ala? In anul Centenarului . Si mai vorbeste de Finlanda , pai in Finlanda ii taiau limba si dupa aia c.....le.

>

in 2 Noiembrie 2018 8:14

De ce nu merge in tara lui draga , pentru ca in Ungaria e considerat tigan!!!! Iar aici se crede chiabur, un gunoi de om

>

in 2 Noiembrie 2018 8:17

Respect pt curaj sí adevar dl Lazlo

>

in 2 Noiembrie 2018 8:19

Numai sovini frustrati,analfabeti,retardati si habarnisti pe site. Si toti sunt rumunasi neaosi. Mars la ciordit si cersit in occident.

Trebuie luate masuri>

in 2 Noiembrie 2018 8:19

Inspectoratul si directorul CNS trebuie sa ia masuri . Cred ca le permite si legea pe aceasta tema . Dincolo de faptul ca moral s-a descalificat complet acest individ . Sa vorbesti asa in fata unui auditoriu cand esti invitat la un asemenea eveniment . Si se exprima si in numele maghiarilor. O pozitie a UDMR , ceva , sau pur si simplu sunt de acord cu ce a spus acest individ care nu are nimic de a face cu meseria de profesor .Rusine!\r\n

>

in 2 Noiembrie 2018 8:21

G.S. de ce nu redati si niste citate din discursurile doamnei V. Dancila sau din vorbele ministrului Educatiei ???

Felicitari Graiul Salajului >

in 2 Noiembrie 2018 8:24

O atitudine transanta , corecta , argumentata . Felicitari D-le Munteanu pentru modul cum ati clarificat situatia . Individul asta nu merita sa mai predea si statul roman sa il plateasca . Nu e corect fata de noi romanii . Un om care transmite atata ura nu are ce cauta la catedra. Inspectoratul ? Conducerea scolii? Parintii elevilor romani ? Uniti-va !

Hai hai 8,21>

in 2 Noiembrie 2018 8:26

Lasa-te 8,21 cu comentarii de genul , nu sunt PSD-ist da comparatie este complet deplasata . In ce tara i se permitea acestui individ asa ceva? Si profesor . Hai sa fim seriosi.

>

in 2 Noiembrie 2018 8:29

Majoritatea maghiarilor din Transilvania se gandesc si vorbesc la fel ca Domnul Profesor Laszlo ! E randul s-o condamnati intreaga minoritatea maghiara din Ardeal. Asta ar fi o rezolvare pentru romani ? Oare cine este sovin ? Domnul Laszlo a facut ceea ce facea oricare dintre maghiarii (sau cel putin majoritatea lor) din Romania ! Felicitari domnule profesor !

>

in 2 Noiembrie 2018 8:35

Ca roman nu pot decat sa observ echilibrul si sinceritatea din discursul domnului profesor Laszlo. Voi cei care-l criticati fara sa intelegeti nimic din istorie ar fi bine sa puneti mana pe carte si sa nu va mai uitati la tv. Vivat Romania!

>

in 2 Noiembrie 2018 8:37

Nu uitati CNS-ul nu au construit romanii, ar trebui sa fie scoala maghiara pentru ca maghiarii au construit.Romanii au luat de la ei.

>

in 2 Noiembrie 2018 8:40

8.35 m-a uns pe suflet postarea ta.Sper ca postacíi frustrati si sovini sa fie majoritari doar aici,in lumea virtuala iar in lumea reala.sa fie oameni ca tine.

Ptr. 8,35>

in 2 Noiembrie 2018 8:46

Ce sinceritate si echilibru? Tu esti roman ? In anul Centenarului? Tu ai inteles ceva din istorie si noi n-am inteles? Pe care carte sa punem mana pe aia care o preda Dl. Laszlo? Un om instruit nu avea voie sa derapeze in asa hal.

>

in 2 Noiembrie 2018 8:47

# mai avem o luna si scapam de CENTENAR !###cu sperante ca totul va reveni la normal, scapam de instigari la ura si de asemenea articol din G.S.

>

in 2 Noiembrie 2018 8:49

Pentru ce merite deosebite au fost premiati cei 100 de ,, telectuali,,pentru faptul ca majoritatea sunt agentii electorali ai PSD-ului care a aprobat fondul de premiere.Cum este posibil ca nici unul sa aiba demnitatea sa-i dea oreplica civilizata dar argumentata istoric , acestui sovin.Daca aceasta asa zisa elita intelectuala a dat dovada de atita lasitate ,ce asteptari sa avem de la ceilalti. Rusinos , jenant , umilitor pentru noi.

>

in 2 Noiembrie 2018 8:53

Oare romanii (moldovenii?) din Republica Moldova (Basarabia) sau cei din Ucraina (Bucovina de Nord) sarbatoresc unirea lor cu Rusia tarista, cu Uniunea Sovietica ?

>

in 2 Noiembrie 2018 8:55

Mai incet,cu pianul pe scari domnilor,traim impreuna in acest teritoriu numit Transilvania,si nu de acum,si nu doar de o suta de ani .Vrand,nevrand istoria ne-a adus impreuna si ca atare trebuie sa convietuim impreuna.Romani,maghiari,slovaci,tigani,dar si sasi sau evrei,cati or mai fi ramas,traim in aceeasi Transilvanie.Depinde in mare masura de noi cum dorim sa o facem,cred ca nu ar strica mai multa toleranta si intalegere.Dorim sa traim in Romania,dar intr-o Transilvanie a noastra,a tuturor !

>

in 2 Noiembrie 2018 8:55

Juhhuuu

>

in 2 Noiembrie 2018 8:57

8.49 pentru ca nu au argumente.Laazlo ii manca pe toti pe paine.Omul are dreptate.

>

in 2 Noiembrie 2018 8:59

99% din comentatori sunteti niste cacati de pe vremea de ceausism, ati primit ceva de citit ca sa nu va uitati la politica contemporana PSD, si totusi nu v-ati pus intrebarea ca tot ce scrie in acest articol sau altele daca sunt adevarate?\r\nDaca ati facut atatea comentarii sper sa puteti JURA ca NU aveti vreun-prieten din copilarie, vecin bun, coleg, etc. ungur

>

in 2 Noiembrie 2018 9:07

Mai sunt si alte minoritati in Romania dar traiesc in buna intelegere cu romanii,respecta tara in care traiesc stiu limba romana.De ce numai etnicii maghiari fac atata circ?Oare asa le este caracterul?Acest cetatean se exprima ca "fara vointa sau dorinta noastra,Romania a devenit si patria noastra" ma intorc si spun cand sau nascut nu au avut de ales dar ajungand majori pot sa decida unde sa traiasca.Exemplu etnicii germani nu le-a placut aici au plecat in Germania cu demnitate si decenta ce ai caracterizeaza fara sa arunce cu noroi in populatia romaneasca sau in Romania.\r\nAsta denota gradul de civilizatie si caracterul lor.Se intorc in Romania cu prilejul anumitor sarbatori ale lor se simt bine si nu ai deranjeaza nimeni.Oare de ce?

>

in 2 Noiembrie 2018 9:14

De unde ne dăm seamă ce fel de "reprezentativi" au fost premiați vineri.Dați lista acestor "merituoşi" să putem să ne dăm seama despre potență lor intelectuală , în folosul urbei.

>

in 2 Noiembrie 2018 9:16

9.07 esti prea prost sa intelegi.Nici daca ti-as desena nu ai pricepe.Tu ai comportament de stapan de cuceritor si crezi ca ceea ce a fost sau este bine pentru tine trebuie neaparat sa fie bine si pentru mine.Apoi nu da tu sfaturi cand si unde sa ne mutam noi.Din pacate acesti 100 de ani ne-au degradat la nivelul miticistanului.Si inca ceva ,sunt sigur ca est doar o vinitura in Zalau,habar nu ai cum a fost zalaul pe vremuri.

>

in 2 Noiembrie 2018 9:17

9.07 caracterul tau se poate deduce din postarea ta. Un caracter infect.

>

in 2 Noiembrie 2018 9:21

8:59 \r\nCum poti sa te exprimi cu asemenea cuvinte daca esti civilizat.Sa citit ce a spus cetateanul Laszlo cea ce nu va face cinste maghiarilor,este discursul unui sovin si ca el sunt multi din pacate.Luati exemplu de la alte nationalitati conlocuitoare si nu va otraviti cu atata\r\nvenin ca voua va faceti rau (va imbolnaviti de atata ura si la ce va foloseste).

>

in 2 Noiembrie 2018 9:22

am fost si-om fi..... Nu uitati ca imperiul austro-ungar din care facea parte si ungaria si care a avut pretentia sa stapaneasca niste teritorii confiscate unde majoritare erau alte natii (romani, croati, polonezi, .....). granitele ungariei actuale sunt cele care incadreaza correct majoritatea acestora. Prea multe drepturi, uneori chiar in defavoarea romanilor, strica. At fi nevoie de aplicarea legilor si punerea cu botul pe labe a acestora pana nu li se urca la cap..... ghilimelele rog sa le puneti unde considerati.... u m-am cam saturat sa support mofturile si plangerile false si iredentiste ale acestei minoritati. Daca traiesti in Romania ai obligatia si dreptul sa: vorbesti romaneste.

Coco>

in 2 Noiembrie 2018 9:26

Nu mai agitati lumea degeaba !!!

>

in 2 Noiembrie 2018 9:33

Apropo, fiindca suntem la comentarii despre istorie, constat cu adanca tristete ca nimeni nu pomeneste despre inplinirea a 234 de ani de la ziua in care romaniidin Transilvania s-au revoltat, la chemarea TRIBUNULUI HOREA cel mintit cu nerusinare de imparatul Austriei, in scopul nemarturisit de a se revansa pe inganfatii grofi, pe care nu mai putea sa-i stapaneasca si care in final, tot el a dispus pedepsirea crunta si groasnica a Capilor romanilor rasculati, de bine ce le era ca iobagi pe mosiile insusite abudiv de nemernicii de grofi! HOREA CLOSCA si CRISAN AU SUFERIT PENTRU POPORUL LOR!

>

in 2 Noiembrie 2018 9:33

9.22 ce drept am eu si nu ai tu?Ca nu prea inteleg.

Jegosuleee>

in 2 Noiembrie 2018 9:49

Foarte bine ca ati publicat poza acestui instigant pe prima pagina, asa poate sa devina cunoscut pe strada de toti romanii! Si haideti dragi romani sa fim alaturi de el cand ne vom intalni pe strada, sa-l intampinam cu flegmă si scuipat, dar sa nu-l batem pt ca este si pacat sa ne atingem mainile de un astfel de un astfel de gunoi al aceste minoritati!

>

in 2 Noiembrie 2018 9:53

pentru 8,55: Uşor cu pianul pe scări numai noi - şi tot noi! - românii?! maghiarilor li se poate permite şi ierta orice? Să ne jignească, să ne înjure, să ne râdă-n nas etc.?! Nu e corect, şi așa au prea multe drepturi şi primul lucru care ar trebui corectat e să fie obligaţi să înveţe limba română, limba oficială a ţării în care trăiesc!

>

in 2 Noiembrie 2018 9:59

unde plm ati gasit 100 de oameni merituosi in zalau? cati dintre cei premiati sunt ADUCAI de masini?

>

in 2 Noiembrie 2018 10:00

O luna si scapam de centenar? Dar dumneata ce astepti ma rog? Sa treaca asta si sa incepeti sa va faceti damblaua cu trianonu? Daca acuma in an centenar v-ati dat atata de ceasul mortii nu vreau sa stiu ce o sa urmeze

>

in 2 Noiembrie 2018 10:01

Comentariul de mai sus e pentru 8:47

@7:28>

in 2 Noiembrie 2018 10:05

Ce istorie se preda in scoli de catre cei ca laszlo laszlo? Va dati seama ca acest individ are scoase manuale de istorie in care numai Dumnezeu si udmr istii din minister care l-au aprobat stiu ce scrie? Cati copii invata istoria predata asa cum o interpreteaza acest om?

Un roman>

in 2 Noiembrie 2018 10:12

haideti sa nu mai aruncam cu "arici" (a se citi rahat) prin ventilator spre toti ungurii. nu sunt toti ca acest specimen. pentru unu ca el si alti cativa care mai au aceleasi idei si pareri nu merita sa i bagam pe toti maghiarii in aceiasi oala. majoritatea sunt de treaba. oameni cumsecade, harnici. bine zicea cineva mai sus: hai sa ne uitam toti in cercul de prieteni si sa vedem cati dintre noi avem acolo cel putin un maghiar de treaba. problema e la cei care il pot controla adica la politic. si aici ma refer la udmr. daca ei ii permit sau chiar il incurajeaza inseamna ca si ei sunt in aceeasi troaca...

...>

in 2 Noiembrie 2018 10:14

Daca va convine, daca nu istoria ADEVARATA ramane. Stiu ca va doare dar asta e. Sunt multi istorici ROMANI care recunosc adevarul dar sunt repede inchisi la gura. Adevarata voastra valoare o stiu europeni!! Ciocu mic si hai la capsuni...

>

in 2 Noiembrie 2018 10:19

Incompetentii de politicieni romani au adus lucrurile unde sunt. "Sa nu suparam partenerii de coalitie"! My ass! Fiecare isi urmareste interesul. Din pacate ungurii sunt mai disciplinati si mai buni negociatori. Obtin incet-incet tot ce vor. Asa-i ca romanasii nu au fost in stare sa faca ceva care sa ramana dupa anul asta centenar? O statuie macar, Doamne ajuta-i nu ramane dupa ei. Atata au fredonat-o cu Mihai Viteazu pana s-a dus dracului... Sarbatorim Centenarul in jurul lui wesselenyi, cantand Desteapta-te romane?

>

in 2 Noiembrie 2018 10:20

Du-te dracului cu istoria ta adevarata cu tot

>

in 2 Noiembrie 2018 10:25

La articolul trecut a zis cineva ca poate ar fi buna o masa rotunda la care sa stea laszlo laszlo si cu un istoric roman. Probabil era un maghiar ironic. De fapt, eu cred ca ar fi o idee chiar buna. Cineva trebuie sa il combata pe nemernicul asta. Nu se gaseste niciun profesor de istorie/istoric roman sa ii demonteze, argumentat, teoriile acestui sovin? Macar atata initiativa din partea celor care s-au laudat atata ca fac si dreg in anul centenar.

>

in 2 Noiembrie 2018 10:26

Suntem singura Tara din lume care si-a vandut cetatenii (135000sasi)RUSINE ROMANIA!

>

in 2 Noiembrie 2018 10:27

Romania in 10 ani daca va ma avea 10 milioane de locuitori,mai mult pensionari,nu stiu ce se agitata asa numitii patrioti si rasisti pe aici,vorbim de o tara in moarte clinica

>

in 2 Noiembrie 2018 10:46

Baaa, ce ma enerveaza asta. Dupa ce s-a cacat pe covor si a infipt betisoare il el sa ne spuna ca de fapt e arici, acum insiata ca nici nu pute?

>

in 2 Noiembrie 2018 10:47

Incredibil cât de mulți tâmpiți sunt pe aici !\r\nBă , suntem în Europa anului 2018 nu in Evul Mediu !

>

in 2 Noiembrie 2018 10:48

Asta ori e foarte prost (ceea ce nu prea cred), ori e foarte bazat frate de e asa obraznic

>

in 2 Noiembrie 2018 10:51

Ati analizat un pic lista aia cu cei premiati? Din nefericire mai sunt pe ea si altii care sunt de aceeasi teapa cu Laszlo Laszlo. Macar aia au avut decenta sa nu tina asemenea discursuri in acel cadru festiv. Ori erau intelesi sa vorbeasca unul singur?

>

in 2 Noiembrie 2018 11:03

Ce sa-ti spuna 10:25?Ca de la Gelu,Glad si Menumorut(care se spune ca erau romani desi nu exista aRomania)si pana in 1918,noi romanii,n-am prea aparut prin scriptele vremii ca si ceva care ar conta in istorie.contaStam pe un butoi de pulbere si ne jucam cu bricheta.Dk madam Merkel iese din joc si UE incepe sa scartaie,s-ar putea sa ne trezim cu muscalii la usasi pa langa ei si cu altii de felul lui dom profesor asta.Asa ca mai bine sa bagam bricheta-n buzunar si sa stam dracului blanzi.Tatzi.Pana mai putem

>

in 2 Noiembrie 2018 11:15

Trebuie înțeles și omul pana la un punct. Noi ne batem cu pumnul în piept că am realizat Marea Unire in 1918,dar niciunul nu spunem că la imparteala tratatului de pace din 1919 nu am ramas chiar cu toate teritoriile revendicate asa cum nici Ungaria nu și-a dovedit minciunile cu așa-zisele hărți cu zone nelocuite unde locuiau romani. Profesorul Laszlo e doar unul din acei mulți care se simte abandonat undeva de unde țara lui de origine nu il revendica si nici nu il vrea.

>

in 2 Noiembrie 2018 11:18

Transilvania nu afost a romanilor, au furat de la maghiari.

>

in 2 Noiembrie 2018 11:19

Domnule profesor va sustin, aveti perfecta dreptate.

>

in 2 Noiembrie 2018 11:21

Transilvania nu afost a romanilor, au furat de la maghiari.

>

in 2 Noiembrie 2018 11:25

Pentru 11:15...ai mare dreptate. Nici eu nu as vrea să fiu in locul lor. Noroc că noi suntem românii in speta aceasta.

>

in 2 Noiembrie 2018 11:40

Citind cu atenție discursul domnului Laszlo, eu nu am găsit niciun cuvânt jignitor sau expresie jignitoare la adresa românilor. Nu am gasit nicio afirmație neadevărată sau mincinoasă. Am găsit însă o discriminare grosolană la adresa domnului Laszlo în titlul articolului. Toate articolele sunt pe un fond portocaliu (roșu decolorat?) sau verde cu litere albe, numai articolul despre persoana în cauză este pe fond negru ! Probabil v-ați gândit la ziua morților despre care se pomenesc creștinii romano-catolici în ziua de 2 noiembrie.

>

in 2 Noiembrie 2018 12:06

Vom vedea ce drepturi veti avea cand rromi vor fi majoritari. Sper ca nu veti impruta din ideile domnului profesor. Avelo bahtalo

>

in 2 Noiembrie 2018 12:13

Felicitari Daniel Munteanu pt. Articol. Daca nu-i place tara, daca nu-i plac romanii (ca indirect se.subintelege), daca nu -i place salariul pe care il da Romania, si multe altele care reies sa se duca vazand cu ochii in Guatemala. Sovin!!!

>

in 2 Noiembrie 2018 12:16

Sa ia calea inversa a lui Attila... directia Mongolia....

>

in 2 Noiembrie 2018 12:45

Vin tiganii la putre..se va scimba istoria !!- valea Italia !!

>

in 2 Noiembrie 2018 12:50

ce sovin e si danut munteanu... mai bine ar iesi dintre oameni.... poate intr-o padure s-ar simti singur mai bine....\r\ndespre graiul.... ca de obicei raspandeste doar ura... asta e stilul celor de acolo... sa va fie rusine....\r\nsi intradevar, cel de la 11,40 stie sa citeasca... nu doar ce vrea daniel sa se vada...pacat de cei mult comentatori si instigatori la ura.... ati dovedit ca de citit nu puteti.. ori daca stiti nu intelegeti ce cititi.. si asta inseamna analfabetism funtional... \r\npacat de voi...

Sarmanul....>

in 2 Noiembrie 2018 12:50

Lasati-l in pace pe bietul om. Predand istoria s-ar vrea si el sa fie trecut in istoria natiunii maghiare ca un fel de erou care s-a "luptat" si dai si dai... Probabil nu va spune nimic de "lasitatea" de a accepta un salariu consistent tocmai de la statul mult hulit. Un biet om care se vede mare desi are o umbra mica,mica si la nivel local...despre mai mult nici nu se poate vorbi. Cand nu ai puterea si priceperea de a construi ceva de seama atunci unii prefera sa huleasca,sa disece intregul doar,doar va fi si el bagat in seama. BIETUL OM...NU-L CONDAMNATI.

>

in 2 Noiembrie 2018 12:57

ce sovin e si danut munteanu... mai bine ar iesi dintre oameni.... poate intr-o padure s-ar simti singur mai bine....\r\ndespre graiul.... ca de obicei raspandeste doar ura... asta e stilul celor de acolo... sa va fie rusine....\r\nsi intradevar, cel de la 11,40 stie sa citeasca... nu doar ce vrea daniel sa se vada...pacat de cei mult comentatori si instigatori la ura.... ati dovedit ca de citit nu puteti.. ori daca stiti nu intelegeti ce cititi.. si asta inseamna analfabetism funtional... \r\npacat de voi...

>

in 2 Noiembrie 2018 13:05

Dragi compatrioti maghiari.....cu nici o tara invecinta Ungaria nu are relatii de prietenie ..de la toti si-a insusit de-a lungul timpului teritorii ..cu toti s-a luptat sa-i domine di i-a supus la umilinte di chinuri greu de imaginat cand su reusit sa-i domine . Sunteti un neam violent si isteric prin gena . Ar trebui sa fiti mai atenti la expresiile folosite pt denigrarea romanilor si a Romaniei !!! Noi suntem un neam tolerant si rabdator dar nu intindti coarda ca s-ar putea sa se rupa si ....,,,..povestea bumerangului .....,,,

>

in 2 Noiembrie 2018 13:07

Imi place tipul asta,are sange in instalatie in timp ce poporul asta e ametit si condus de un clan de infractori si este cea mai tare colonie din europa,deci hai mai lasati patriotismele si sovinismul ca sunteti penibili

>

in 2 Noiembrie 2018 13:13

Cruzimea si violenta sunt caracteristice acestui neam de huni ..romanii sunt plecati prin europa la munca ...din aceea ca re sunt inadaptabili si borfasi aveti si voi destui ..nu va intrecm ..dar voi ati incercat sa acaparati europa ceea ce este foarte grav ...Nu va agreeaza multe popoare pt raul istoric care l-ati facut asupra lor . Voi nu va puteti civiliza si trai in comuniune si pace cu ceilalti europeni ..

asa fraierilor romani si maghiari>

in 2 Noiembrie 2018 13:41

oameni simplii .Dati-va in cap unul la altul in timp ce de 29 de ani incoace ,ai nostri conducatori ,ca-i PSD ,PDL ,UDMR ,PNL etc ,s-au imbogatit si se imbogatesc din banul public peste noapte si ne rad in nas si ne invrajbesc.Mai bine hai sa dam mana cu mana si la viitoarele alegeri sa iesim masiv la vot si sa trimitem ciumile astea la groapa de gunoi a istoriei .

>

in 2 Noiembrie 2018 13:41

Sunt Roman dar cred ca 1decembrie nu e ziua cea mai potrivita pt ziua nationala a tarii.

>

in 2 Noiembrie 2018 13:42

As vrea sa vad pe patrioti astia dupa vreo 15-20 de ani cand tigani o sa fie majoritar in tara asta ce o sa faca?pt ca vad ca sunt in razboi cu unguri si stiti vorba aceea cand doi se cearta al treilea castiga...

>

in 2 Noiembrie 2018 13:52

Grajdul Salajului!\r\n-Sunteti niste jeguri ordinare!

>

in 2 Noiembrie 2018 13:53

TRAIASCA TRANSILVANIA SLOBODA!!!

>

in 2 Noiembrie 2018 14:07

Noi nu ne luptam c ungurii si nici nu dorim asta ...ungurii sunt vesnic nemultumiti si nu ne respecta ...!!!

>

in 2 Noiembrie 2018 14:14

Asemennea indivizi trebuie impuscati !!!!!!

>

in 2 Noiembrie 2018 14:17

Bozgorii bozgorii bozgorii

Ciobanul Bucur>

in 2 Noiembrie 2018 14:20

Graiul Sãlajului, voi ziceți cã LL nu scrie corect în limba românã, dar voi, "jurnaliștii" de la GS scrieți mult mai prost de multe ori, cu multe greșeli. De diacritice nici nu mai spun, nu cred cã ați auzit voi de așa ceva.

>

in 2 Noiembrie 2018 14:49

Vine unu si-ti scuipa-n farfurie. Bravo lui, are sanga-n instalatie. Vine altu, iti arata scuipatul si sar vreo 3 ca de ce l-ai aratat!!! Asta e un film cu manelisti si pitipoance. Nu e gata. Sare Laszlo, sa vada toata lumea unde am scuipat. Farfuria, in piata publica. Unii:a scuipat. Altii: n-a scuipat. Alti cativa: sa gustam! Asta e film cu prosti. Scuipatul pluteste, balteste, e ziua ta. Ce film prost!

>

in 2 Noiembrie 2018 14:52

....şi uite aşa se transformá Graiul Sálajului în Graiul Şovinismului şi a xenofobilor.... Felicitări!

Ciobanul Bucur>

in 2 Noiembrie 2018 14:58

Graiul Sãlajului, voi ziceți cã LL nu scrie corect în limba românã, dar voi, "jurnaliștii" de la GS scrieți mult mai prost de multe ori, cu multe greșeli. De diacritice nici nu mai spun, nu cred cã ați auzit voi de așa ceva.

Ciobanul Bucur>

in 2 Noiembrie 2018 14:58

Graiul Sãlajului, voi ziceți cã LL nu scrie corect în limba românã, dar voi, "jurnaliștii" de la GS scrieți mult mai prost de multe ori, cu multe greșeli. De diacritice nici nu mai spun, nu cred cã ați auzit voi de așa ceva.

>

in 2 Noiembrie 2018 15:23

Sunt roman si nici eu nu ma pot bucura de unire. Cei care va bucurati va rog da-ti detalii de ce faceti asta. Cat bine va facut România? Stiti ca Maniu dupa unire a militat pentru dezunire? Oare de ce?

>

in 2 Noiembrie 2018 15:36

Bozgorii Bozgorii Bozgorii

13:42>

in 2 Noiembrie 2018 15:49

Unde vezi tu razboi cu ungurii? E razboiul lui laszlo. Cu himerele lui. El cu ele. Atat.

>

in 2 Noiembrie 2018 16:06

DATÎ LISTA! Sa vedem și noi pe cei mai valoroși salajenîn ce va retine?

>

in 2 Noiembrie 2018 16:21

Jjiiuuggsjejdjfififufi

>

in 2 Noiembrie 2018 16:22

15.36 sugi pula la toti bozgorii.

Ungaria mare nu mai exista si nu va mai exista!>

in 2 Noiembrie 2018 16:33

Elitistul maghiar a dovedit ca este un sovin ce face propaganda, intr-o problema veche de 100 de ani! Comportamentul, exprimarea si atitudinea seniorului Laszlo Laszlo sunt penibile in contextul valorilor actuale si a timpurilor actuale. Multe persoane educate din Zalau au o masura de sovini in ei! Pacat! Nu asta inseamna Europa!

>

in 2 Noiembrie 2018 16:40

Pe la 1750 , in com .Hodod din jud.SM, au fost aduse familii germanice ca "mici meseriasi" pentru a lucra ptr "groful" a carui statuie o vedeti la voi in oras, astfel aceasta comunitate a primit de la.acesta, un loc situat la granita jud. MM si SM pentru asi intemeia o asezare in afara localitatii.\r\nAsa de "bucurosi" si "ospitalieri" au fost etnicii maghiari de venirea acestora, incat le-au incendiat tot timpul asezarea.\r\nVazand ce se intampla, " mai marele lor" a luat decizia sa-i mute pe toti etnicii germani chiar la.marginea satului lor pentru a putea controla situatia .\r\nAu trecut sute de ani si germanii au plecat , dar a ramas in fata bisericii lor un monument, va invitt sa-l vedeti, care soune totul si te cutremura prin "bun simt si" resemnare".\r\nA scris asta ca sa va spun stimati "minoritari" ca de fapt aveti o " mare problema"!!!\r\nMergeti si vedeti acel monument in curtea bisericii si comparati cu ce aveti voi pe langa acestea, numai " criminali de razboi" , pe care ii si venerati !!!!

>

in 2 Noiembrie 2018 16:48

Ca român nu pot cere maghiarilor să simtă altfel decât simt. Cu toate astea nu ai dreptul sa mergi la sărbătoarea cuiva pentru a-i spune că pentru tine e înmormântare. Este cel puțin lipsit de decență un asemenea comportament. Sper că totusi, si noi si ei, vom pune accent pe lucrurile care ne unesc, nu pe cele care ne despart.

>

in 2 Noiembrie 2018 16:51

Loti, ai mai vrut o data. Pentru ce?! Am citit in intregime ca nu-ti place ca asta e tara ta. Sau ca tara ta e asta. Cum sa te inteleg ? Ca acum tara ta e asta?! Ce dracu ai ba, nelinistitule?! Eu traiam bine cu Eniko, cu Beata, cu Magdolno si vii tu sa ne spui ca nu, nu traim bine, ca tre sa revizuim, ca avem regrete, unii-s perdanti. Pai, a zis Eniko sa ne "lasi in pace" bosmeg, numa tu ne lipseai. Mergi si publica-te il China, in New York Times, cui ii pasa?! Nu e bun bogracs aici?! Nu-ti place cola cu sarmale? N-ai carte in ungureste, n-ai universitate?! Vrei yachting in Sf. Gheorghe?! Nu ai biserica? Pamantul e al celor care-l locuiesc. Esti cetatean, implica-te! Social. Fa sa fie mai bine. Nu baga batul in gard. Sau asta vrei?!

>

in 2 Noiembrie 2018 17:32

Sunt maghiar si ma simt bine indiferent ce vor unii sau altii. Sa plec de aici? Nu plec , ma simt bine aici. Sa invat romana ca "traim in Romania"? E spre binele meu dar daca n-o invat nu te stresa nu vei fi tras la raspundere. Despre istorie pot sa spun ca e minciuna din trecut colorat in functie de poporul pe care-l asculti. Cum indraznesc sa spun asa ceva ? Simplu ,incercam sa descifram trecutul, 1000 ani, 100, ani ....samd. Cum stam cu revolutia din 89 are cineva raspuns concret de ce au murit oamenii nevinovati? Am trait acele vremuri , trebuie sa ne spuna istoricii ce s-a intamplat? Mineriade? Colectiv? 10 august? 47% din brut merge la stat .....Maghiarii sunt problema. Noroc cu ziarele astea , macar stim cine suntem.\r\n

>

in 2 Noiembrie 2018 17:33

Seres denes marele șovin cel care a inventat toata povestea.

17:32>

in 2 Noiembrie 2018 17:52

Asa, si atunci ce vrea Laszlo?!

>

in 2 Noiembrie 2018 18:13

Cei care instiga aici ura ar trebui sa citeasca discursul lui Laszlo. Eu l-am citit cuvant dupa cuvant si nu am gasit nimic jignitor fata de romani. Omul a fost sincer. Maghiarii accepta istoria, inteleg ca unirea este o mare sarbatoare pt romani, dar daca astepti sa mai si aplauda atunci astepti sa fie ipocriti. N-ar fi sincer daca ungurii ar aplauda si ar spune cat de fericiti sunt. Nini romanii n-ar trebui sa fie chiar asa de fericiti ca uite unde a ajuns tara ... milioane de oameni plecati si in strainitate nu-ti vine sa zici ca esti roman ... Iar sa nu uitam de niste lucruri locale ... uita-te in centrul Zalaului: cladirile frumoase, cu stil, care ar atrage turistii au fost construite inainte 1940 de administratia ungureasca. Iar cladirile ridicate de administratia romana ... vai si amar ... sa nu mai vorbim despre cladirea CNS-ului care a fost ridicata de reformati, din banii adunati de la locuitorii reformati din Zalau ...

>

in 2 Noiembrie 2018 18:24

Pentru cei care intreb de ce s-a dus Laszlo Laszlo la sarbatoare daca nu-i place ? Pentru ca ceea ce a zis este un pas important in dialog intre unguri si romani. Pentru ca dupa acest discurs poate romanii o sa inteleaga mai bine ce simt ungurii si chiar daca sarbatoresc - si asta este total normal - macar nu o sa astepte ca si maghiarii sa sarbatoreasca cu aceeasi entuziasm ca si romanii. Omul a fost curajos. Si sincer. Cand poloticienii va mintesc zi de zi cu minciuni care va influenteaza viata mult mult mai mult decat Laszlo atunci de ce nu va revoltati asa de mult ca si acum ? Ziarul Graiul Salajului de ce nu se ocupa cu minciunile politicienilou in loc de Laszlo ? Fiindca e mult ma usor sa instigi ura decat sa confrunti mincinosii.

>

in 2 Noiembrie 2018 18:25

Frumosul meu prieten maghiar, fiecare administratie a construit dupa vremurile si regimul care a condus. Comunismul nu a construit mai frumos nicaieri. A construit dupa cum au fost oamenii. Sa spui ca nu-ti place ma-ta, a ta si a mea, ar trebui sa ne enerveze pe amandoi. Laszlo asta zice. Ca are alta mama. Ca acuma ce sa faca cu mama asta?! Daca nu se bucura de ea, sa o faca mai buna, nu sa o jigneasca, ca vrea el alta. Cam asta e.

>

in 2 Noiembrie 2018 18:26

In ce fel s-a ocupat ziarul de laszlo?!

>

in 2 Noiembrie 2018 18:37

Pentru cel de la 18:25. Zici "sa o faca mai buna" adica aceasta tara: faptul ca omul acesta traieste in Zalau de vreo 25 de ani - stiu sigur dar asa cred - faptul ca si-a petrecut de fapt toata viata ca adult in Zalau arata absolut ca el macar incearca sa faca acest oras, aceasta tara mai buna. Uite cati oameni au plecat, romani si maghiari, omul asta a stat si a muncit ca profesor. Nu s-a facut privat, nu a inceput business sa se imbogateasca, nu s-a facut politician. A ramas dascal. Asta chiar arata ca el macar incearca sa faca ceva in acest oras si aceasta tara.

>

in 2 Noiembrie 2018 18:48

Stiu 1000 de dascali care fac asta de tot atata timp si au invatat decenta. Daca auzeam de la lotzi ca nu-i plac regimul, conditia sociala, felul in care sunt gestionate treburile tarii si o propunere de imbunatatire, il pupam pe frunte. A zis altceva. Ce lipsrste maghiarului, lipseste si etnicului roman, dar doar unul a intrat cu picioarele in troaca. Da, troaca aia din care toti traim. Si nu te gandi doar la mancare.

>

in 2 Noiembrie 2018 18:50

Felicitări Graiul felicită D Munteanu pt curaj!

>

in 2 Noiembrie 2018 19:13

@11:03\r\n\r\nCe sa-ti spuna 10:25?Ca de la Gelu,Glad si Menumorut(care se spune ca erau romani desi nu exista aRomania)se spune gresit,au fost slavi.

>

in 2 Noiembrie 2018 19:14

D. Munteanu si curva de Delia nu merita atentie,sunt doar sovinei frustrati

>

in 2 Noiembrie 2018 19:16

Bai va tot aud cu expresii de genul ,,ce simt ungurii,...!!!!???? Dar românii ce au simțit sute de ani pt că au fost omorâți și batjocoriți de unguri? E cum se simt? Că nu au avut voie sa vb in romana sa scrie sa se bucure sau sa plângă? Cum sa au și toți românii din Ip și Traznea??? Maghiarilor nu li se a interzis niciodată nici un drept. Transilvania nu a fost niciodată a lor și nu va fi. Nu au nici un motiv să se simtă altfel decât bine.

19:14>

in 2 Noiembrie 2018 19:26

Tare mult ar vrea multi sa-ti vada fata. Unde ai vazut tu sovinism? L-au publicat pe om. O data ca au auzit de el, a doua oara ca a vrut el. Sovini erau sa nu-l publice.

>

in 2 Noiembrie 2018 19:33

Eu nu inteleg, sunt mai austriac. Ce vrea dl. Laszlo ?

>

in 2 Noiembrie 2018 19:47

Domnul Laszlo este un profesor bun. A fost unul dintre profesorii mei preferati. A fost om. Bun, intelegator, cinstit, cu bun simt. Si copilul meu simte la fel. Si elevii la fel. Il iubesc. Oare cati elevi pot spune ca il iubesc pe profesorul x?Asta conteaza! Sa ne respectam si sa toleram! Este un dascal, un om ca fiecare dintre noi. Nu ar face rau nici unei muste. Este blajin, intelegator, cult. Sigur nu asta i-a fost intentia sa jigneasca o multime de oameni. Si-a spus o parere. Oamenii care isi spun parerile personale nu sunt oameni rai! Sa stiti! Sa ne bucuram ca in curand vine Mos Nicolae! Salutari la toata lumea! Szep napot! Ein schones Wochenende! Happy weekend!

>

in 2 Noiembrie 2018 19:55

Dl. László , va dorim rabdare si multa sanatate , ca sa puteti suporta blestemele aruncate asupra dumneavoastra de poporul tolerant , care prin contributia presei a si demonstrat aici !\r\n

>

in 2 Noiembrie 2018 20:03

Dl. Laszlo nici nu era nascut cand "fara vointa sau dorinta noastra" tara asta ne-a dat adapost. Si lui, si mie. Iar el accepta. Si eu accept. El invata in limba in care vrea. Eu la fel. Muncim pe acelasi salariu. Si el, si eu. Avem fiecare biserica pe care o alegem. Eu o iubesc pe Iren, el pe Irina(daca vrea), avem granite deschise, mergem unde vrem si eu, si el. Tara e a romanilor. El e ungur, eu slovac. Ce vrea el si mie imi scapa?!

>

in 2 Noiembrie 2018 20:38

Rromania asa se va numi peste vreo 20 de ani si atunci vedem pe ce o sa va mai certati ca nu o sa stiti unde sa emigrati cat mai repede pt ca incet dar sigur tigani vor fi majoritar.

>

in 2 Noiembrie 2018 20:39

majoritari*

>

in 2 Noiembrie 2018 20:43

Respectul meu d-l professor, va doresc multa sanatate.\r\nSunteti un professor si om excelent. Va admir.

>

in 2 Noiembrie 2018 20:59

Danutule sa-ti fie rusine.Se vede clar ca nu-l cunosti pe LL.Tu esti sovin si un om foarte periculos.

>

in 2 Noiembrie 2018 21:01

idioti analfbeti ne culti si altele numai gasesc cuvinte otara eropeana cu multe toleranta fata de conlocuitori etnice vece unde traiti voi iugoslavia lui tito rusia lui stalin germania lui hitler ce urmeaza dupa 100 lici darea minoritati deportarea sintem in sec 21 trezitiva

>

in 2 Noiembrie 2018 21:05

Dl. prof. si noua ni se pare ca sunteti excelent. In tot felul de rahaturi. Dar excelent.Ati dori sa ne esplicati excelent de de ce s-a facut esxcelent unirea aiea escelenta fara voia si dorinta voastra excelenta de ati ramas asa, escelent, intr-o tara, Excelenta Voastra, fare reper de va dati, pardon, ezcelent, cu curu de cer ca nu va place excelent?!

>

in 2 Noiembrie 2018 21:23

Ptr. 9:16\r\nDin pacate dumneata nu intelegi ce citesti(adevarat am scris in limba romana si dumneata ai fost la sectia maghiara) altfel nu ai fi comentat ceea ce ai comentat.Ai fi citit si ti-ai fi pus problema de ce alte nationalitati conlocuitoare nu au atata venin in ele?Oare nu voi maghiarii aveti o problema?Cum poti sa ma numesti prost facand comparatie intre comentariul dumitale si al meu reiese ca nu am doua clase ca trenul.Nici intr-o tara nu puteti voi face atata zarva cata faceti in Romania ca nimeni nu va tolereaza nesimtirea de care dati dovada.Luati exemplu de la etnicii germani care isi vad de treaba nu tot latra ca\r\nungurii toata ziua(gradul de civilizatie este superior in cazul lor).Laszlo si toti ungurii nici nu trebuie sa ganditi ce ganditi dar sa mai si ziceti.Urat din partea voastra ca doar aici traiti. \r\n

>

in 2 Noiembrie 2018 21:38

Redactia Graiul Salajului cu astfel de articole instiga ura intre romani si maghiari. Vai ce se bucura politicienii ca oamenii se cearta intre ei si macar nici timpul asta nu se ocupa cu minciunile lor. Dar oare ce asteptati de la unguri ? Sa danseze hora in centrul Zalaului in costum national romanesc ? Atunci ati zice ca sunt ipocriti. Mai bine un ungur sincer ca Laszlo decat unul politician ca Seres. Si amandoi sunt unguri.

>

in 2 Noiembrie 2018 21:41

Felicitari dl. Laszlo pentru curaj. Asta este curaj cand iti spui parerea stiind ca maine te intilnesti cu colegi romani si cu vecinii romani. Asta este curaj si nu cel care posteaza anonim.

Kkt>

in 2 Noiembrie 2018 21:49

Un ziar de doi bani. La kkt cu voi si la faliment!

>

in 2 Noiembrie 2018 22:02

Dl-e Laszlo, azt gresit intr-un singur lucru: cand ati spus ce pacat ca foarte putini zalauani romani vorbesc ungureste. Nu-i adevarat !!! La Zalau, nici a boaba, dar cum ajung la Hajdusoboslo imediat stiu ungureste. Si jumatate din masini la Hajdu sau Nirbator sunt romanesti. Ce interesant ... Daca vrea sa mearga la o baie normala merg la Hajdu, si nu la Boghis ... Si-apoi vin acasa si isi bat pieptul cat de tare ca "Traiasca Unirea" si 'Afara cu ungurii", dar nu le duce mintea sa gandeasca ca poate si Boghisul ar arata ca si Hajdu, daca n-ar fi fost unire si Transilvania ar fi ramas independent ... Dar nu conteaza ca astia nu se gandesc... Si apoi tot astia se duc la Budapesta cand vreau sa mearga la avion si nu la Bucuresti ...

>

in 2 Noiembrie 2018 22:11

Pt1:59se vede ca frecventezi locurile alea dacă le ști naționalitatea

>

in 2 Noiembrie 2018 22:46

Si eu sunt maghiara dar traiesc in romania,am prieteni romani care ma respecta...in jurul meu sunt tot feluri de oamnei si,dar incerc sa respect "clipele importante"pentru fiecare dintre noi.....daca domnul profesor are asa atitudine in secolul xxi inseamna ca el este un om care traieste inca in trecut.un om intelectual nu ar trebui sa se gandeasca in asa fel...in legatura cu articolul de ziar,domnul nu are ce comenta pentru ca ati descris un scenariu exact asa cum s-a intamplat...o seara frumoasa...

>

in 2 Noiembrie 2018 23:07

Rromania

>

in 2 Noiembrie 2018 23:07

Rromania

>

in 2 Noiembrie 2018 23:07

Rromania

Laszlo Laszlo>

in 2 Noiembrie 2018 23:22

Ma numesc Boda Moisa, sunt cetatean román, de nationalitate maghiara. Imi asum parerea sí respect parerea altora. Imi place sa citesc sí sa vorbesc romaneste. Vreau sa felicit dl László László pentru parerea exprimata in discurs. Sunt fericit ca mi-a fost professzor de istorie. A fost sí este un OM ADEVARAT, SINCER SÍ BUN. As dori sa traim intr-o Európa a oamenilor buni, care se respecta reciproc, sí sunt capabili sa accepte pareri diferite, fara sa jigneasca. Din pacate in comentarii descopar foarte multa ura sí rautate. Eu sper, ca majoritatea zalauanilor gandesc altfel.

>

in 2 Noiembrie 2018 23:46

Rușine cetățeanului ROMÂN Laszlo Laszlo și felicitări Graiul și D Munteanu pt articol!\r\nIar maghiarilor care îi luați apărarea lui Laszlo nu uitați că aveți drepturi cum nu au nici o minoritate în lumea aceasta. De ce sunteți ,,perdanți,,? Ce ați pierdut? Puterea pe care ați avut-o și ati folosit-o la maxim de a ne baga pumnul în gura? De a ne interzice să vorbim românește? Transilvania nu ATI pierdut-o pentru că a fost dintotdeauna și va fi PĂMÂNT ROMÂNESC!!!

>

in 2 Noiembrie 2018 23:48

muuiieee Lazlooo

>

in 2 Noiembrie 2018 23:51

Pentru 23,22. Trecem peste faptul că scri cu unele greșeli. Oricum sunteți unul dintre putinii maghiari care scriu totuși corect. Romaneste. Mulți dintre maghiarii din Sălaj nu cunosc 20 de cuvinte în limba română. Daca spuneți că respectați opiniile altora, respectați și opiniile celor care consideră că Laszlo Laszlo are idei antiromânești. Respectati-ne dreptul câștigat acum 100 de ani de a trăi și simți românește.

>

in 2 Noiembrie 2018 23:54

Si eu il cunosc pe Laszlo Laszlo, din timpul studentiei, un profesor competent, dar pe care l-au schimbat "vremurile", adica , Hunor Kelemen, cel care semneaza ca este prezent la sedinta desi este aiurea; acest om le spune ce atitudine trebuie sa aiba, ei, maghiarii, apropo de acest eveniment! Acest profesor este anacronic si ar trebui sa traiasca in prezent; noi vrem sa coabitam, sa traim bine in relatiile cu prietenii, vecinii nostri cu care suntem prietenii si ne intelegem excelent!

>

in 2 Noiembrie 2018 23:55

Felicitari dl. Laszlo.

>

in 3 Noiembrie 2018 0:00

Lotzi Lotzi face greseli enorme. Te expui, in primul rand, nu-ti da seama cat de mult rau face natiei tale! Lotzi, ai 60 ani, de ce pana acum ai tacut si nu ne-ai spus ca traiesti clipe triste de 1 Decembrie? Asta este, te-ai molipsit de la romanii ipocriti.

>

in 3 Noiembrie 2018 0:27

Rusine d le Laszlo!

>

in 3 Noiembrie 2018 0:28

S-a trezit bozgorul laszlo mare revolutionar

>

in 3 Noiembrie 2018 0:44

D l Laszlo a devenit un îngamfat prieten cu Bulgareanu căruia îi mănâncă din palma si el si nevasta-sa, pt a câștiga mii de euro pe lună la CNS. Mare prieten cu UDM ristii din Sălaj (cei care nu fac nimic pt maghiarii si români din Sălaj). Sigur ca se considera perdant pt ca se visează mare intelectual și grof, reprezentant al maghiarimii în Parlamentul maghiar al Transilvaniei sau de ce nu al Ungarieiastfel încât românii să i se închine cum si sa ii pupe pantofii iar Bulgareanu sa ii mănânce el din palma ca un tărăboi roman cum ne considera el. Normal ca e perdant ca trebuie din când în când să vb română și nu românii majoritari maghiară. Visele maghiarilor destrămate...săracul perdant. DA ESTI UN PERDANT PT CA NU INTELEGI CA ISTORIA SI A URMAT CURSUL NORMAL

>

in 3 Noiembrie 2018 2:03

daca si tiganii ar gandi la fel ca Romania a devenit tara lor fara vointa lor dar sa si plece de aici ar fi fb ,cred ca tara asta de care va plangeti va permite cam multe va amintiti cum ati zis in ”40 ;mananci paine ungureasca vorbesti ungureste,pentru voi nu i valabil ?

>

in 3 Noiembrie 2018 4:17

Domnilor elevi romani renunțați sa mai mergeti la orele lui

>

in 3 Noiembrie 2018 4:18

Domnilor elevi romani mergeti la orele lui cu tricolorul legat pe mana

>

in 3 Noiembrie 2018 7:10

Laszlo si restul care îl apreciati:\r\n\r\n1. De ce va considerați perdant\r\n\r\n2. Restul minoritatilor de ce nu se plâng ci doar voi bociti toata ziua\r\n\r\nAstept raspuns cum astept raspuns si din partea conducerii CNS si ISJ cu privire la cele declarate aici de acest profesor

>

in 3 Noiembrie 2018 7:25

Nesimtitu de bozgor tot el se umfla in pene? Asta pt ca asa ia invatat psd ul.Ne au omorat parintii copii fratii la ip si treznea si bozgoru vine si ne umileste aici in tara noastra? Ma intreb cum mai poate da ochii cu veciniicu colegii cu copiii la scoala?

>

in 3 Noiembrie 2018 7:26

Cred ca are funia pregatita in garaj... haha

>

in 3 Noiembrie 2018 7:31

Mai bine mureai tu cu mana pe tabla Ip!!! Doar ca norocul tau e ca un cacat e mereu evitat!!!

>

in 3 Noiembrie 2018 8:15

bla ...bla...bla am invatat si eu un cuvant ; PERDANT Nu trece mult timp si toti romanii (care mai vor ramane in Rromania) vor deveni PERDANTI !!

>

in 3 Noiembrie 2018 11:31

Din pacate L.L. nu este singurul reprezentant in Zalau al ungurilor sovini, extremisti care nu accepta Unirea din 1918 si Tratatul de la Trianon. Mai sunt destui multi dintre ei sunt cu studii superioare ,dar deocamdata actioneaza clandestin.

>

in 3 Noiembrie 2018 11:47

Va certati pt o tara care peste putin timp vor domina tigani.va fi tara lor Rromania!

>

in 3 Noiembrie 2018 12:25

Așa-s ungurii, mai supărăcioși în prima sută de ani. Da-și revin, în a doua sută !

>

in 3 Noiembrie 2018 18:26

simplu de tot ar trebui: Declaratil-l persoana non grata. Utitati-va la el cum arata.\r\n

>

in 4 Noiembrie 2018 10:31

Domnii de la graiul salajului mai bine ati cere logare cu fb pt.comentarii,altfel apar comentarii scrise aiurea de orice derbedeu.

>

in 6 Noiembrie 2018 10:23

Sa va fie rusine tuturor care ne considerati bozgori, pe noi toti maghiarii din Ardeal. Ati mostenit o regiune cu cultura, industrie si infrastructura. Bozgorii sunt toti care nu poata sa arata mormantul stramosilor in Transilvania. Aia sunt bozgori nu o natiune cu o istorie de peste de 1000 de ani pe aceste meleaguri. Istoria nu o putem schimba, dar macar respectul si acceptul din partea voastra... mai cititi si voi documentele si drepturile acordate tuturor natiunilor conlocitoare din Ardeal de la Marea Unire...

>

in 6 Noiembrie 2018 11:37

Discursul rostit de Dl. Laszlo in 26.10.2018, asa cum a fost redat integral mai sus, mi se pare absolut decent, civilizat, onest si rezonabil din perspectiva istorica si a sensibilitatii etniei maghiare pe care, oricat si-ar dori unii, nu putem sa o ignoram la nesfarsit daca ne dorim o Romanie moderna si cu adevarat europeana. \r\n\r\nDin pacate nu pot sa spun aceleasi cuvinte bune nici despre articolul din GS care a pricinuit dreptul la replica al Dlui Laszlo si nici despre articolul de mai sus, ambele denotand o viziune ingusta, provinciala si evident sovina. Sincer nu am inteles nici divagatiile, ca sa nu spun elucubratiile autorului cu privire la sensul notiunii de "drept la replica". Bunul simt elementar si limba romana spun ca drept la replica tocmai asta inseamna: dreptul cuiva de a putea replica la afirmatiile facute de o alta persoana. Iar modul in care autorul articolului diseca fiecare afirmatie in incercarea de a o combate mi se pare pueril ca sa nu spun jalnic. \r\nIn incheiere, as dori sa mentionez ca rar mi-a fost dat sa vad atata revarsare de ura, sovinism si grobianism, toate dublate de o execrabila cunoastere a limbii romane si a istoriei Romaniei,precum in comentariile postate de romanii verzi la acest articol.

>

in 6 Noiembrie 2018 11:58

11.37 RESPECT cu litere mari.Mi-ai dat o speranta.Speranta ca in viitor, cu oameni de genul tau,sa schimba ceva in bine.Felicitari.

>

in 6 Noiembrie 2018 13:31

Injuraturile nu-si au locul, din respect pentru prietenii unguri ori neamurile prin alianta (unguri) pe care ii/le avem. Dar seniorul Laszlo e depasit, discursul respectiv isi avea locul la o intrunire a UDMR, dar nu la o manifestare dedicata Unirii de la 1918. Sunt de acord ca administratia ungureasca a fost way better decat cea romaneasca, dar nu poti ignora sutele de ani in care romanii au fost suprimati pe toate nivelurile societatii de atunci. Vezi Unio Trium Nationum! Pe ala vrea domul Laszlo sa il celebreze sau sa il comemoreze? Erau romanii la 1918 mai inapoiati decat ungurii? Da, pentru ca accesul la educatie era redus in comparatie cu "compatriotii" unguri! Water under the bridge!

>

in 6 Noiembrie 2018 13:46

13.31 citeste te rog discursul din nou.Nu a spus nimic din ce ai scris tu.Nici ce sa sarbatorim nici ce sa nu srbatorim.Nici sa ne intoarcem la ce a fost cu sute de ani in urma.Suntem in secolul XXI nu i evul mediu,ce dracu.Respect Laszlo Laszlo.

>

in 6 Noiembrie 2018 15:48

Injuraturile nu-si au locul, din respect pentru prietenii unguri ori neamurile prin alianta (unguri) pe care ii/le avem. Dar seniorul Laszlo e depasit, discursul respectiv isi avea locul la o intrunire a UDMR, dar nu la o manifestare dedicata Unirii de la 1918. Sunt de acord ca administratia ungureasca a fost way better decat cea romaneasca, dar nu poti ignora sutele de ani in care romanii au fost suprimati pe toate nivelurile societatii de atunci. Vezi Unio Trium Nationum! Pe ala vrea domul Laszlo sa il celebreze sau sa il comemoreze? Erau romanii la 1918 mai inapoiati decat ungurii? Da, pentru ca accesul la educatie era redus in comparatie cu "compatriotii" unguri! Water under the bridge!

>

in 6 Noiembrie 2018 18:06

Părerea mea, sunteţi oribili! Căutaţi gunoi în orice, doar ca să aveţi voi ce să scrieţi:) De ce nu avem dreptul de ne a spune opinia în mod liber, fără să apară cârcotaşi ca voi, care îşi doresc doar să împrăştie ură. Cât despre cum vă exprimaţi sau scrieţi voi, nu am mult de spus, învăţaţi să folosiţi diactritice (aşa se scrie corect în limba română, din câte ştiu eu) şi învăţaţi să vă aliniaţi textul, articolele voastre arată de-a dreptul îngrozitor!

>

in 6 Noiembrie 2018 19:42

Pentru ca o asa opinie este gunoi. Si nu vad de ce te enerveaza ca si altii au opinii. Ti-a furat cineva ceva, mergi in justitie, nu te tot agita pe la toate adunarile.

>

in 8 Noiembrie 2018 10:17

Domnilor, Romania nu a celebrat niciodata 3 august 1919, data la care trupele romane au intrat in Budapesta! Si nici 13 februarie 1945 cand Budapesta a fost cucerita de sovietici impreuna cu armata romana (a doua oara cand armata romana a intrat in Budapesta).

>

in 8 Noiembrie 2018 15:17

Asta trebuia sa "celebreze" Budapesta, ca a ramas celebru opinca ala.

>

in 8 Noiembrie 2018 15:17

Asta trebuia sa "celebreze" Budapesta, ca a ramas celebru opinca ala.

>

in 9 Noiembrie 2018 8:44

Cu opinca, cu cizma, cu arma in mana pana la Gyor s-au dus! Opinca avea conducatori buni pe vremea aia si s-o retras pe linia Satmar, Oradea, Arad. Puteau linistiti sa ia si Debretin si Bichisciaba :)

>

in 9 Noiembrie 2018 9:54

Nu au luat Debretin si Bichisciaba pentru ca au stiut ca nu le apartine.Ia caracterizat cinstea si omenia nu ca pe\r\nunguri care nu au incetat sa gandeasca ca Attila.

>

in 9 Noiembrie 2018 9:57

Ar trebui sa urmariti caravana Romania - Israiel sa vedeti ce parere au evreii plecati despre Romania si poporul roman.Atentie unguri poate invatati si voi ce-i omenia si bunul simt.Laszlo,Laszlo!

>

in 9 Noiembrie 2018 11:41

9.57 tu nu stii ce-i omenia. Esti un mic cacat cu ochi ,habarnist si ingust la minte.

Parere personala>

in 10 Noiembrie 2018 14:27

Eu nu gasesc nimic deosebit din cele exspuse de LL, din \r\n contra felicit pentru sinceritate.Poate subiectul trebuia mai bine dezvolta si nuantata.Multe comentarii sunt primitive de prost gust, afirmate de oameni fara cunostinte minime de istorie, nepriceputi,"patrioti".Redactia a rausit sa contribuie in mare masura la dezvoltarea si deformarea prin disecarea expunerii, ce denota instigare si privitivism din partea redactorului.In conceptia mae Transilvania pina in 1918 era sub administratia ungureasca dupa care romaneasca,niciodata nu era a ungurilor sau a romanilor ci a celora care traiesc si muncest si se respecta reciproc,ce trebuie sa fie actuala si in zilele noastre.Sa judecam corect situatiile si evenimentele sa nu ne duca in eroare formatorii de opinie(politicienii,masmedia etc.)Sunt convis ca d-l profesor Laszlo Laszlo si in viitor va impartasii cunostintele celor interesati la care si auditoriul ar fi bine sa aiba un minimum de cunostinta.

>

in 11 Noiembrie 2018 12:54

11:41\r\nDute in clasa I-a poate inveti ceva,caci pana acum nu ai invatat nimic.Pacat poate ai fost elevul lui Laszlo.

>

in 11 Noiembrie 2018 15:40

D-nul de la 14:27\r\nNu puteti sa al feliciatati pe LL pentru sinceritate fara sa asociati sinceritatea cu rautatea si sovinismul de care da dovada.Redactia nu a dezinformat a adat discursul in intregime in urma solicitarii"perdantului" la dreptul la replica.Da inainte de razboi Transilvania \r\na fost sub regimul imperiului austro-ungar nicidecum sub administratie ungureasca.Romanii va respecta si daca nu i-ati tot impunge precum LL si altii ca el nu ar avea nici o problema ca locuiti pe acelasi teritoriu\r\nPentru romani toti locuitorii acestei tari sunt tratati la fel,dar nu pot sa va lase sa ai calcati in picioare tot timpul problema este la voi.

>

in 11 Noiembrie 2018 17:41

Rautate si sovinism a fost doar din partea romanilor ipocriti.Citeste postarile,si daca ai mintea deschisa,imi dai dreptate.Apoi curva sovina delia si jegul sovin munteanu au scris un articol manipulativ.Dar na .asta are priza la dobitoci\r\n

>

in 11 Noiembrie 2018 19:17

circ comandat de udmr. laszlo face ce spune seres denes. este istoricul de curte al seres denes. totul este comandat de seres denes si szilagyi robert. rusine.

>

in 11 Noiembrie 2018 20:09

D-nul de la 17:41 dupa cum comentati si d-voastra si dupa ce epitete le adresati romanilor nu va face cinste.Pacat\r\nin acest mod de a va comporta a-ti merita sa fiti rasplatiti cu aceasi moneda.Rusine!

>

in 12 Noiembrie 2018 6:43

Epitetele meritate pentru acest tip de oameni. Nu merita nici macar acele epitete pentru nemernicia si josnicia manipulativa publicata. Un articol scris cu un singur scop,sa creeze tensiuni si sa umileasca un om. Si nationalistii sovini au pus botul.Astia doi nu sunt jurnalisti,sunt nimeni in vant,caractere zero.Si nu este prima oara cand fac asa ceva "delia"ori de cate ori are ocazia se leaga de unguri.O frustrata sovina si nemernica.

>

in 12 Noiembrie 2018 6:48

20.09 epitetele nu au fost adresate romanilor. Citeste ce am scris.Am prieteni romani,ne intalnim des ,chefuim impreuna. Am scris de doua persoane fara bun simt,respect si manipulatori,si de postacii sovinei. Este o mica mare diferenta.Nu incerca sa dai alt sens celor scrise de mine.

scoala azi>

in 12 Noiembrie 2018 7:24

Reprezentantul guvernului in salaj ar fi bine sa se sesizeze si sa-l intrebe pe acest profesor de istorie despre viziunea sa asupra ISTORIEI ROMANIEI si daca painea pe care statul roman ia oferit-o are gust bun .

>

in 12 Noiembrie 2018 8:52

7.24 pai si-a spus viziunea. Una corecta dealtfel. Apoi pentru paine lui nu-ti face tu griji,nu ai muncit tu pentru painea acea.

 (nu este publicat)
NOTA: Sunt interzise injuriile, cuvintele obscene si atacul la persoana.

Site-ul graiulsalajului.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.