ITM Salaj informeaza angajatorii cum sa procedeze in contextul modificarilor legislative din 2018

0
3650

 

ITM Salaj informeaza angajatorii cum sa procedeze in contextul  modificarilor legislative din 2018

Anul 2018 vine cu majorarea salariului minim brut pe economie la 1.900 de lei si cu trecerea contributiilor la sistemul public de pensii (CAS) si de sanatate (CASS) in totalitate in sarcina angajatilor. 

Inspectoratul Teritorial de Munca (ITM) Salaj anunta angajatorii ca, prin exceptie, modificarile salariale ale angajatilor se pot opera in registrul general de evidenta a salariatilor (Revisal) pana la finele lunii martie 2018, asa cum s-a stabilit prin H.G. nr.905/2017.
De asemenea, exceptia se refera si la alte modificari ale salariului de baza lunar brut, a indemnizatiilor, sporurilor si adaosurilor care se vor produce pana la sfarsitul lunii martie, in sensul in care si acestea se vor transmite tot pana la 31 martie 2018.
Reprezentantii ITM atrag atentia ca actele aditionale de modificare a salariilor brute care se aplica de la 1 ianuarie 2018 trebuie incheiate in aceasta luna, numai termenul de transmitere in Revisal s-a prelungit.
Masura se refera atat la societati comerciale, institutii si autoritati publice sau alte entitati juridice care anagajeaza personal cu contract de munca, cat si la persoanele fizice care au angajati sau organizatii de utilitate publica.
HG 905/2017 aduce si alte modificari privind termenele de depunere a unor documente. Astfel, se modifica termenul pentru notificarea ITM cu privire la incheierea contractelor cu
prestatori, termenul de depunere fiind de 3 zile lucratoare de la data incheierii contractelor de prestari de servicii. Angajatorii au obligatia de a notifica în scris ITM despre încheierea contractelor de prestari servicii, precum si datele de identificare ale prestatorului, în termen de 3 zile lucratoare de la data încheierii contractului de prestari de servicii.
Din acest an, registrul public si registrul privat de evidenta a salariatilor se cumuleaza in cadrul aceluiasi registru. Pentru personalul platit din fonduri publice, data transferului se transmite in termen de 5 zile lucratoare de la data transferului, respectiv preluarii prin transfer.
Actul normativ aduce o modificare si in cazul contractelor de munca suspendate. Datele privind perioada, cauzele de suspendare si data încetarii suspendarii contractului
individual de munca se transmit cel târziu în ziua anterioara datei suspendarii/datei încetarii suspendarii, cu exceptia situatiei absentelor nemotivate, când transmiterea în
registru se face în termen de 3 zile lucratoare de la data suspendarii.
De asemenea, din acest an modificarea salariului brut, a sporurilor si/sau indemnizatiilor se transmit în registru în termen de 20 de zile lucratoare de la data producerii modificarii. Exceptie fac situatiile in care modificarea se produce ca urmare a unei hotarari judecatoresti, cand transmiterea in registru se face in termen de 20 de zile lucratoare de la data la care angajatorul a luat cunostinta de continutul acesteia.
Actul normativ mai prevede ca angajatii pot solicita in scris angajatorului, iar acestia sunt obligati sa elibereze, copii ale documentelor existente în dosarul personal, în termen de 15
zile lucratoare de la data solicitarii.
La încetarea activitatii salariatului, angajatorii au obligatia sa îi elibereze acestuia o adeverinta care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea în munca si în specialitate, precum si un extras din registru.

 

 

COMENTARII

LASA UN COMENTARIU

Comentariu
Nume

Site-ul graiulsalajului.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.