Comisarul european Corina Cretu (PSD) dezvaluie ca nu suntem in stare sa luam banii europeni care ni se cuvin si ii pierdem

Comisarul european pentru dezvoltare regionala, Corina Cretu (PSD), s-a dezlantuit si a subliniat apasat ca prestatia Guvernului Dancila privind atragerea de fonduri europene este un dezastru. Cretu, a criticat vineri (14 septembrie) Ministerul Transporturilor, în cadrul unei dezbateri organizate la Cluj, pentru lipsa proiectelor mature.

rn

"Sunt probleme în ceea ce priveste capacitatea administrativa, nu s-a redus înca birocratia, nu s-au redus procedurile, iar domeniul transportului este un domeniu în care România a pierdut bani (…) Analizam proiectul de metrou Gara de Nord – Otopeni, ultimul proiect depus de România pe Programul Operational Infrastructura Mare, si nu mai avem proiecte noi, în afara de fazarea proiectelor de apa si canalizare. Este important sa se vina cu proiecte noi, pentru ca, începând de anul viitor, se termina proiectele fazate pâna în 2020. Vestea buna este ca aceste proiecte se vor termina, vestea proasta este ca deja consuma din ceea ce ar fi trebuit sa fie alocat pe proiecte noi din perioada 2014 – 2020. Fac un apel la Ministerul Transporturilor sa pregateasca proiecte mature, Sibiu – Pitesti, Pitesti – Constanta, podul de la Braila. Avem bani sa începem din aceasta perioada de programare studiul de fezabilitate pentru autostrada Montana. Avem bani din Programul Operational de Infrastructura Mare, sunt surprinsa, toti primarii îmi spun ca primesc raspunsuri ca nu mai sunt bani", a declarat Corina Cretu, la Cluj.

rn

Am pierdut deja bani cu care s-ar fi putut face
14 spitale de marimea Spitalului Judetean Zalau

rn

Platforma RO 100 – fondata de fostul prim-ministru Dacian Ciolos – tragea un semnal de alarma in luna mai ca Romania pierde aproape 3 miliarde de euro din cauza incompetentei Guvernului PSD Dancila. 2,8 miliarde de euro este costul incompetentei cu care guvernul PSD-ALDE gestioneaza fondurile europene, sublinia RO 100. 1,6 miliarde de euro risca sa fie pierdute definitiv de România din alocarea financiara pentru perioada 2014 – 2020. Aceasta suma se va adauga celor peste 1,2 miliarde euro pierdute de România anul trecut, din alocarea pentru perioada 2007 – 2013. Echivalentul costului a 14 spitale moderne, cu peste 800 de paturi fiecare sau costul construirii autostrazii Bucuresti – Iasi.
Platforma România 100 avertiza ca actuala coalitie de guvernare PSD – ALDE continua sa gestioneze dezastruos programele europene si nu are un plan de redresare a situatiei.
Ministrul Fondurilor Europene, Rovana Plumb, a declarat in mai ca România ar avea o rata de absorbtie de 16%. Dar daca excludem fondurile alocate Programului National de Dezvoltare Rurala prin Politica agricola comuna, absorbtia reala coboara la 5,6%, una din cele mai mici din Europa.
Iata sumele cu risc important de dezangajare pentru alocarea financiara 2014 – 2020: Programe Operationale (PO) – PO Regional – 818.895.655 euro; PO Capital Uman – 592.766.657 euro; PO Infrastructur Mare – 117.643.927 euro; PO Competitivitate – 43.943.579 euro; PO Capacitate administrativa – 40.869.985 euro; Totalul sumelor pe care România risca sa le pairda: 1.614.119.803 euro (1,6 miliarde euro).

rn

N-avem autostrazi, dar nici nu luam
banii europeni pentru infrastructura

rn

Autostrazile stagneaza si habar nu avem sa luam banii europeni pentru infrastructura, explica deputatul salajean Lucian Bode, presedintele Comisiei de Transporturi si infrastructura din Camera Deputatilor
Lucian Bode, cu origini in Valcau de Jos, a participat pe 20 martie, la Bruxelles, alaturi de europarlamentarul Daniel Buda, care si el este originar din Salaj, din Romanasi, la o întâlnire de lucru cu Comisarul pentru Politica Regionala al Comisiei Europene, Corina Cretu, si ea salajeanca, din Napradea.
Discutiile s-au axat pe deficientele sectorului de transporturi si infrastructura în ceea ce priveste atragerea fondurilor europene si implementarea proiectelor destinate dezvoltarii acestui sector, atât de important pentru România.
Printre principalele subiecte de discutie atinse în timpul acestei întrevederi s-a numarat si stadiul autostrazilor Sibiu-Pitesti (A1), Transilvania (A3) si Moldova (Târgu Mures-Iasi-Ungheni (A8).
"Iata confirmarea (daca mai era nevoie) a faptului ca PNL a avut dreptate în aprilie când a prezentat în exclusivitate apelul doamnei comisar european Corina Cretu, adresat guvernului României. Cred ca acum, pâna si doamna Dancila o sa înteleaga stadiul absorbtiei fondurilor europene în ceea ce priveste modernizarea infrastructurii de transport din Romania!
În dialogul pe care l-am avut cu doamna comisar Cretu, am aflat faptul ca exista previziuni îmbucuratoare pentru România prin prisma unui procent crescut cu 10% al sumelor acordate prin Fondul de Coeziune în urmatorul exercitiu financiar, însa acest aspect este umbrit de slaba functionare a Ministerului Transporturilor în ceea ce priveste lansarea unor proiecte mature menite sa atraga banii europeni aflati la dispozitia României. Apelul lansat de doamna Comisar Cretu înca din luna aprilie nu a avut succesul scontat, Ministerul depunând pâna în acest moment doar proiectul magistralei de metrou M6 însa si acesta cu mari sincope si nefiind complet. Proiecte precum Autostrada Sibiu – Pitesti nici nu intra în discutie pentru procesul de absorbtie, pentru ca acesta nu are acordul de mediu integral, iar Autostrada Târgu – Mures – Iasi – Ungheni, un deziderat al zonei de Nord-Est a tarii, înca asteapta un plan de masuri concrete si viabile, pentru ca de altfel, asa cum doamna Comisar a recunoscut, exista fonduri si previziuni de începere a lucrarilor din 2021, însa nimic nu se poate materializa fara un proiect matur. Ca o concluzie a celor discutate, este clar ca semnalul de alarma tras de doamna Comisar Cretu ramâne valabil: exista o delasare totala din partea Ministerului Transporturilor care nu depune proiecte mature si care sa fie finantate din bani europeni si pe de alta parte Guvernul anunta realizarea proiectelor de infrastructura de transport prin Parteneriat Public-Privat care, desi este considerat a fi un instrument la îndemâna oricarui stat membru al UE, provoaca incertitudine si instabilitate în comparatie cu schemele de finantare europene care si-au demonstrat de atâtea ori eficienta si care sunt mult mai ieftine fata de PPP! Autostrazile Sibiu – Pitesti, Târgu – Mures – Iasi – Ungheni si Pitesti – Craiova pot fi realizate cu fonduri europene, DAR Ministerul Transporturilor RATEAZ} toate aceste obiective de interes strategic din cauza incompetentei si a lipsei de viziune!", spunea Bode dupa intalnirea din primavara a celor trei salajeni la Bruxelles.

About Author

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *