Sondaj



RSS Feed

Fosta Taxa auto, rebotezata tava de mediu, este eliminata

11 Ianuarie 2017

Instanta ramane singura cale pentru recuperarea taxei

De la 1 februarie, timbrul de mediu va fi eliminat. Acesta apare pe lista celor 102 taxe care vor fi desfiintate din prima zi a lunii viitoare. Legea care elimina taxa nu prevede insa si restituirea banilor catre cei care au platit deja timbrul de mediu. In aceste conditii, instanta ramane, in continuare, singura varianta pentru recuperarea banilor.
“Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 9/2013 privind timbrul de mediu pentru autovehicule, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 119 din 4 martie 2013, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 37/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, se abroga”, este textul de lege care desfiinteaza timbrul de mediu.

Eliminarea timbrului de mediu este
pentru unii muma, pentru altii ciuma

Eliminarea timbrului de mediu este, pe buna dreptate, o bucurie pentru cei care isi cumpara o masina la mana a doua.
De cealalta parte, producatorii si importatorii de masini se tem ca masura le va scadea vanzarile. Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Autovehicule a estimat ca eliminarea timbrului de mediu va duce la o scadere cu 30 la suta a vanzarilor interne de masini noi, dar si la pierderea a aproximativ 15 mii de locuri de munca. Un alt aspect semnalat il reprezinta fapul ca Romania se va umple de rable.
Guvernul cauta deja solutii pentru a inlocui golul pe care-l va lasa in buget eliminarea timbrului de mediu. Ministrul Mediului, Daniel Constantin, a anuntat ca vor fi luate masuri compensatorii pentru a sprijini industria autohtona de autovehicule.
Fostul premier Dacian Ciolos se declara de acord cu eliminarea taxei, dar atragea atentia ca, odata cu ea, se vor elimina si banii pentru pr

Fosta Taxa auto, rebotezata tava de mediu, este eliminata
ogramele Rabla sau Casa Verde.
Actualul ministru al Mediului, vicepremierul Daniel Constantin, spune insa ca problema nu este neaparat alimentarea Administratiei Fondului pentru Mediu, pentru ca nici macar banii existenti nu s-au cheltuit. 70 la suta din fondurile avute nu s-au cheltuit, sustine Daniel Constantin.
In opinia lui, mai problematica este restituirea banilor catre romanii care au platit timbrul de mediu. Au mers in instanta si au castigat, iar statul trebuie sa le plateasca esalonat foarte multi bani.

Salajul e fruntas la numarul de rable

La nivel national, judetul Salaj se afla in fruntea judetelor cu cele mai multe rable pe sosele. Potrivit datelor oficiale, parcul auto salajean are o medie de varsta de peste 15 ani. Doar patru judete mai stau la fel de prost: Mehedinti, Arad, Caras Severin si Suceava. Insa nici in celelalte zone din tara situatia nu este cu mult mai buna. Per total, din cele 42 de judete, in 22 parcul auto are o vechime medie de peste 14 ani, in conditiile in care media nationala a parcului auto este de 13,3 ani.
Masini proaste din punct de vedere tehnic pe sosele inseamna, pe langa poluare excesiva, mai multe accidente si, implicit, mai multi morti pe drumurile tarii. 
Pe harta accidentelor, Salajul apare cu rosu, cu 78 de morti la mia de accidente.

 

 

 

Vizualizari 6954
Comentarii articol

>

in 11 Ianuarie 2017 6:02

salajul a dat nume celebre ; Sarpele cu ochelari v. Magureanu 'v.ardelean vulpea si marele rom. ciolos...

>

in 11 Ianuarie 2017 7:33

Ma, taranoiule, esti tu tigan, cu toata familia ta! Nu ti-e rusine! Neam de neamul tau nu-i ajung nici pana la glezna lui Ciolos! Ia, uite de ce noi suntem unde suntem! Din cauza unor avortoni!

>

in 11 Ianuarie 2017 8:56

cu ce pana mea sa cumperi masina noua la 300 euro salariu....d aia cumpara oamenii rable..d.e saracie ca am umbla numai cu mertane noi...asa ca voi politicienii

>

in 11 Ianuarie 2017 9:12

mai multe estimari stiti voi face.

>

in 11 Ianuarie 2017 9:25

Dacă Ón Sălaj salariile ar fi mai mari și mașinile ar fi mai noi cu siguranță

>

in 11 Ianuarie 2017 10:03

toata activitatea lui tariceanu e ilegala, dovada fiind si aceasta desfiintare a taxei dupa 7-10 ani de la infiintarea Legii prin promotorul ilegal Tariceanu. La multi ani fraere, in Rahova, ca ai subminat economia in favoarea planurilor tale de kkt.

>

in 11 Ianuarie 2017 10:25

Super tare ,liber la masinile secondhand,acum e timpul sa cumparati masini din germania ca cine stie ce mai inventeaza astia

pt. dastepti>

in 11 Ianuarie 2017 10:58

inclusiv "ala micu"-mai fraiere de ministru, nu fondul de mediu e marea problema , ci faptul ca aceasta ordonanta v a afecta fabricile Dacia si Ford,implicit mii de locuri de munca...da asteptam minte de la un "marha doctor"???!!!

pt.10:25>

in 11 Ianuarie 2017 11:00

ai mare dreptate deja "baietii"(importatorii!!!) second hand or si urcat preturile...bravo lor e dastepti.!!!

Coco>

in 11 Ianuarie 2017 12:22

Asta cu lovitu in Dacia si Ford ii ceva relativ , cine vrea sa-si cumpere masina noua tot o sa-si cumpere , iar cine nu vrea sa dea 8000 de euro pe o masina fabricata in Romania , preferand sa-si cumpere una second din Germania , va cumpara una cu un an mai noua !

doar bani si bani>

in 11 Ianuarie 2017 15:07

dar ce faci cand realizazi dupa 2-3 ani ca tara e plina de rable care polueaza , dar mai sunt si un real pericol pe drumurile publice ? ce poti face cand afli ca un roman sarac, care conducea masina PROPIE si PERSONALA de 1000 de euro, o ramas fara frane si ti-a calcat copilul ?!?! ce e rabla, pe lnga ca este foarte ieftina, este si foarte PROASTA DPV tehnic ! este poluanta si nesigura in traffic !

trebuie descurajara achizitia de masini vechi, cu o stare tehnica indoielnica>

in 11 Ianuarie 2017 15:08

sa fie dublate si triplate impozitele pe masini in functie de vechimea masinii si a normei de poluare. Iar asigurarile sa ia in calcul si uzura fizica si morala a masinii si mai alae a soferului, nu a proprietarului.

Zalaul, micul Paris>

in 11 Ianuarie 2017 15:51

Ce va face sa credeti ca o masina veche nu poate fi intr-o stare tehnica buna? De ce ar terbuii sa plateasca fiecare mai mult direct proportional cu vechimea masinii. O masina cu pret mic mai noua nu poate fi comparata cu o masina din gama superpremium mai veche sau putem zice ca un Ford sau un Fopel din 2015 este mai fiabil decat un Mercedes din 2008? Nu sunt atatea motoare de Ford cat este cererea. Asa ca mai ganditi-va cand comentati. Si apropo, mai munciti si voi in Zalau in loc sa va plangeti si se poate circula mai mult pe jos ca doar e cat o coaja de banana tot orasul de mare. Asa ca nu mai purtati grija taxei auto.

>

in 11 Ianuarie 2017 16:04

Rar e de vina pentru masinile nesigure pe drumuri nu conteaza vechimea masinii daca e intretinuta corespunzator. Eu am un golf4 din 2004 masina are 13 vechime dar in orce moment ma urc in masina alimentez si ma duc pana in Germania fara sa ridic capota. Asa ca mai lasat prostiile cu masini vechi pericol public bla bla. Dar si la noi se face RAR Itp la masini. Acolo trebuie vazut din ce motiv trec ITP toate gunoaiele.

>

in 11 Ianuarie 2017 17:14

O tara secondhand merge pe masini secondhand,asa e in toata Europa de est ,masini in functie de venituri,nu poti cumpara cu un salariu mic masina scumpa, oricine poate acum aduce masina din germania,piata e plina ,nu prea mai renteaza sa aduci vinzi greu ,e sport national,acum rentabil e sa faci parc auto dincolo in Germania,dar pentru aia trebuie sa stii germana la perfectie si sa emigrezi acolo desigur in rest povesti

>

in 11 Ianuarie 2017 17:33

Totusi cum a fost rebotezata taxa auto? In articol nu gasesc nimic de acest lucru. Va rog sa puneti titlu care are legatura cu ceea ce urmeaza sa fie si in articol. Nu ne mai furati minute din viata noastra pentru a accesa pagina doar sa va faceti bani din reclame. Si ceea ce tine de rable mai bine cumpar un X3 din 2006 decat sa cumpar un duster din 2012...

>

in 11 Ianuarie 2017 18:47

LIMBRICU ALA DE LA 6,02 S-O TREZIT CU EA SCULATA SI NU O STIUT LA CE-I FOLOSESTE!! DOVADA CA I S-O TOPIT TOATA CAPACITATEA DE SELECTIE,INTRE FOARTE RAU,RAU SI...FOARTE BINE! AR PUTEA SA MAI COMANDE...CEAI DEMENTA!

>

in 11 Ianuarie 2017 19:27

rabla cumparat din Germania ,este mult mai buna si mai reusita ca o DACIA LOGAN .

ai dreptate>

in 11 Ianuarie 2017 20:16

daca nu se da vaucerul de la "programul rabla" cine si mai cumpara DACIA LOGAN???SI ATUNCI NU V A FI AFECTATA UZINA DACIA SI FORD???E LOGIC,NU ???

>

in 11 Ianuarie 2017 21:12

Ar trebui cumva limitat accesul de masini vechi, nu observati ca nu mai incapem de drumuri si in parcari. Au aparut si pe la noi cojile inscrise in Bulgaria, oare ce o sa urmeze.

>

in 15 Ianuarie 2017 11:00

Todesuna se fac comparatii deasta de catre niste deficenti cu salarii de parlamentari.grasi si imbuibati care privesc numai din limuzine noi lumea deafara.....nu mai judecati ca o sa avem rable mai multe.macar o sa fie mai buna cu cei 700euro care trebuiau dati smecherilor care vor sa le vanda noi prin programul rabla.....cand salariul mediu o sa ajunga ca in vest atunci sa comparati rablele noastre care unele chiar sunt mai bune ca jafuriile noi cu tabla de carton pline de electronice care te lasa in mijlocul drumului.......la rablele noastre de salari rable avem.lasa sasi inoiasca hotii care neau furat tara

>

in 15 Ianuarie 2017 18:34

Am a masina Ford din 2005 cumparat nou-nout de mine.Are 195000 km si este in stare perfecta de fuctionare si intretinuta cum trebuie.Chiar daca are 12 ani nu se compara cu una din 2013-2015 cu 300-400000 km fortate la maxim si vandute s/h.Oricum, masinele bune de 2-4 ani intretinute si cu rulaj putin sunt scumpe si in ocident.Sunt masini aduse s/h cu vechime si rulaj foarte putin dar avariat la greu si reparat prost si ieftin, ulterior vandut la bani grei.Atunci cine este dusmanul public nr.1 ?Eu consider o masina rabla dupa conditia technica generala, nu dupa varsta.Inspectia RAR, ITP trebuie sa fie la SANGE si veti vedea ca si masinile aproape noi, ultrafolosite vor ceda la inspectie.Lasati prostirea oamenilor cu parcul auto invechit ca si cele mai noi sunt vai de stapanul lor in multe cazuri.

>

in 15 Ianuarie 2017 18:40

Am a masina Ford din 2005 cumparat nou-nout de mine.Are 195000 km si este in stare perfecta de fuctionare si intretinuta cum trebuie.Chiar daca are 12 ani nu se compara cu una din 2013-2015 cu 300-400000 km fortate la maxim si vandute s/h.Oricum, masinele bune de 2-4 ani intretinute si cu rulaj putin sunt scumpe si in ocident.Sunt masini aduse s/h cu vechime si rulaj foarte putin dar avariat la greu si reparat prost si ieftin, ulterior vandut la bani grei.Atunci cine este dusmanul public nr.1 ?Eu consider o masina rabla dupa conditia technica generala, nu dupa varsta.Inspectia RAR, ITP trebuie sa fie la SANGE si veti vedea ca si masinile aproape noi, ultrafolosite vor ceda la inspectie.Lasati prostirea oamenilor cu parcul auto invechit ca si cele mai noi sunt vai de stapanul lor in multe cazuri.

>

in 15 Ianuarie 2017 18:53

Dupa scandalul cu manipularea gazelor la VW...si nu numai, cine mai crede ca o masina mai noua poluaza mai putin decat o "rabla" de peste 10 ani?? Daca eu fac anual mai putin de 10000km poluez mai mult decat o masina noua care parcurge peste 50000km anual?Daca la itp se face inspectia dupa regula, in 2-3 ani parcul auto va scadea cu minim 25%.Eh, atunci putem vorbii despre "rable" reciclate la fier vechi.

nu stim scrie>

in 16 Ianuarie 2017 8:55

renumitul ,,graiul salajului'' a inceput sa de a rateuri in stiri,, Fosta Taxa auto, rebotezata tava de mediu, este eliminata'' atata vreme cat TAXA DE MEDIU SE NUMESTE ,,,,,TAVA DE MEDIU'''' NIMENI NU O SO PLATEASCA SI DACA O SCOT SI DACA NU

>

in 17 Ianuarie 2017 18:23

Cautam colaboratori seriosi! Ofertă speciala pentru cei care vor să faca bani in timpul liber sau full-time. Vei lucra intr-o echipa cu experientă, iar rezultatele sunt deja dovedite. Te vei convinge imediat ca ai facut cea mai buna alegere! Pentru mai multe detalii, cauta-ma acum la adresa de email:glacier_el@yahoo.com

 (nu este publicat)
NOTA: Sunt interzise injuriile, cuvintele obscene si atacul la persoana.

Site-ul graiulsalajului.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.