Sondaj



RSS Feed

Foarte multi oamenii de afaceri salajeni scapa de drumurile la Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Cluj

Fiscul se reorganizeaza si contribuabilii mijlocii revin din nou la AJPF Salaj

1 Martie 2019

Birocratie mai putina si fara drumuri inutile pentru antreprenori si persoane fizice in procedura de gestionare fiscala

Oamenii de afaceri îsi vor putea gestiona finantele mai usor, la nivel judetean, la cea mai apropiata agentie de sediul lor, dupa ce Camera Deputatilor a votat miercuri, 27 februarie, în calitate de for decizional, proiectul de lege initiat de UDMR, privind descentralizarea autoritatilor financiare judetene din subordinea ANAF.
Viceliderul grupului UDMR din Camera Deputatilor, Szabó Ödön, a declarat dupa votul din plen ca, daca si presedintele statului va promulga proiectul de act normativ si acesta va intra în vigoare, procedura de gestionare a finantelor va fi mai apropiata de cetatean.
"Apropierea administratiei de cetateni a fost principiul pe care l-am avut permanent în vedere pe întreg parcursul de elaborare a proiectului de lege, precum si în timpul dezbaterilor din Parlament. Regionalizarea institutiilor financiare, nu numai pentru antreprenori, ci si pentru persoanele fizice, a însemnat birocratie suplimentara si deplasari inutile. UDMR simplifica acest proces si readuce la nivel judetean procedura de gestionare fiscala", a explicat Szabó Ödön, deputatul UDMR de Bihor.

Reorganizarea ANAF pentru gestionarea
fiscala la nivel regional a fost un esec

Deputatul UDMR de Harghita Bende Sándor, initiatorul proiectului de lege, a subliniat motivele pentru care a fost necesar acest act normativ.
"În 2013, Guvernul a reorganizat structura ANAF printr-o OUG, transferând gestionarea fiscala la nivel regional. În acest scop a fost semnat un împrumut de 70 de milioane de euro cu Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare (BIRD), în vederea implementarii OUG, însa nu s-a reusit accesarea acestei sume decât în proportii foarte

Fiscul se reorganizeaza si contribuabilii  mijlocii revin din nou la AJPF Salaj
reduse. Din pacate, termenul de accesare a fondurilor a expirat si masura luata prin OUG a esuat, nu si-a atins scopul, deoarece nu s-a reusit colectarea, în mod eficient, a impozitelor de la persoanele fizice si juridice. Din acest motiv este necesara reorganizarea institutiei prin apropierea administratiei de cetateni", explica initiatorul legii.

Va fi din nou asa cum a fost acum 3 - 4 ani

Legea va intra în vigoare în termen de 3 luni de la promulgare, timp în care Ministerul Finantelor va trebui sa acorde directiilor financiare judetene personalitate juridica independenta.
Economistul salajan Alexandru Tamba spune ca o adevarata descentralizare ar fi daca marii contribuabili ar trece de la directia centrala din Bucuresti la directiile regionale
"Este o masura buna pentru agentii economici, in sensul in care vor fi mult mai aproape de institutia, care pe langa atributiile de control, are si atributii de indrumare in vederea respectarii legislatiei financiar-contabile.
Este o masura care readuce la directiile judetene contribuabilii mijlocii repartizati la directiile regionale, asa cum a fost acum 3 - 4 ani.
O adevarata descentralizare s-ar face daca si contribuabilii mari ar trece de la directia centrala la directiile regionale, iar ministerul sa ramana cu atributii de strategii fiscale, metodologii de aplicare a legii, de promovare si de emitere de ordine financiar-fiscale", ne-a declarat cunoscutul analist econimic salajean dr. ec. Alexandru Tamba.

Vizualizari 2098
Comentarii articol

>

in 1 Martie 2019 8:03

Acum ca facem fiecare pe calculator declaratii privind veniturile impozabile si alte hartii,asa ca ar trebui sa reduca personalul de la ANAF ca oricum nici inainte nu prea aveau de munca toti,iar acum nici atat.Jumatate redus personalul si sa vedeti ca lucrurile functioneaza foarte bine.

>

in 1 Martie 2019 11:21

Interesul este clar refacerea relatiilor cu organele de control prin trafic de influenta ,presiune politica si mituire.Restul e can can!

>

in 1 Martie 2019 12:13

Se doreste cresterea numarului de angajati si reinfiintarea mai multor posturi de sefi care sa raspunda la comanda guvernului psd ca doar se apropie alegerile.Eficienta si gradul de colectare nu intereseaza pe nimeni,infiintam si desfiintam,reorganizam dupa bunul plac.

>

in 1 Martie 2019 15:13

8,03... în toate instituțiile bugetare se lucrează pe calculator. Ai văzut undeva reducere de personal?

>

in 1 Martie 2019 15:29

Nu ,dar acuma facem noi de acasa felurite declaratii si nu mai este nevoie sa apelam la angajatii ANAF,dacat sa platim daca si acesta se mai face in numerar iar daca platim cu cardul nici nu mai este nevoie sa mergem la ei.Pana acuma trebuia sa intri in cateva birouri pentru a declaratie de impozit,una iti calcula,alta iti scotea pe calculator hartia,apoi mergeai la alta sa ti introduca iar in calculator numele si suma ,apoi in sfarsit alta iti lua banii.Deci de aici ar trebui sa cada trei angajati .Ei sunt cu zecile in birouri,nu au de munca nici jumatate.Va dati seama cati stau pe spinarea nostra?

>

in 3 Martie 2019 10:25

La Finante sunt cei mai putini angajati ...personal imbatranit si din ce in ce mai putini ...selctie naturala ......\r\nIn alte institutii publice se calca in picioare ..!! In primarie sunt in jur de 300 iar la Finante nu cred ca sunt mai mult de 150 in tot judetul ..?!Ar fi bine sa faca d -nii ziaristi o statistica ,sa vada numarul de angajati la fiecare instit publica si nr de angajari facute in ultimii 10 ani pe fiecare insitutie in parte ...Ar fi un soc!!!

>

in 3 Martie 2019 21:18

La Finante 75% din angajati sant unguri , angajati sa-si pastreze postul marele mahar .....i. UDMR ul are postul de 12 ani de zile .

 (nu este publicat)
NOTA: Sunt interzise injuriile, cuvintele obscene si atacul la persoana.

Site-ul graiulsalajului.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.